Ce fac școlile din SUA, țară unde Omicron a devenit varianta dominantă, pentru a redeschide clasele după sărbători: testare extinsă și respectarea strictă a măsurilor de prevenție, dar și pregătiri pentru opțiunea nedorită a trecerii în sistem online

7.369 de vizualizări
Foto: © Esther19775 | Dreamstime.com
Departamentele școlare din SUA, unde tulpina Omicron a coronavirusului a detronat Delta ca variantă dominantă, iau din nou în calcul posibila trecere a școlii în online sau în format hibrid în săptămânile ce vor urma perioadei de sărbători. Dar ele doresc să facă tot posibilul să rămână deschise, în timp ce, pentru moment, regulile sanitare pentru unitățile de învățământ rămân neschimbate, scriu publicațiile americane, care trec în revistă modul cum școlile din această țară abordează dilema Omicron.
  • Noua variantă a virusului a înlocuit Delta ca variantă dominantă în SUA: dacă la 11 decembrie era considerată responsabilă pentru 13% din noile cazuri Covid-19 înregistrate în această țară, pe 18 decembrie procentul a crescut la 73%, potrivit Education Week.

New York Times scrie că mai multe sisteme educaționale din SUA au anunțat deja că nu au nicio intenție să treacă din nou în online și că o vor face doar dacă autoritățile sanitare vor impune o astfel de decizie. Dar, potrivit publicației, este de așteptat ca valul Omicron al pandemiei să ridice probleme serioase pentru infrastructura improvizată ce a permis funcționarea școlilor în acest an, cu închideri punctuale ale claselor și cu începutul vaccinării în rândul minorilor.

Potrivit sursei citate, care preia date furnizate de o companie ce monitorizează funcționarea școlilor în pandemie, în acest moment sunt circa 600 de școli sau districte școlare închise, din cele 13.000 de districte și 98.000 de școli publice din SUA. Numărul este mai mic decât cel din noiembrie, dar este de așteptat ca omicron să zguduie echilibrul precar ce a permis până acum funcționarea școlilor.

  • Aceeași sursă arată că Centrele Americane pentru Controlul Bolilor (CDC) încurajează folosirea protocoalelor de testare, prin care persoanelor care sunt testate negativ după expunerea la Covid-19 li se permite să ia parte la ore.
Presiuni pentru respectarea și mai strictă a măsurilor de protecție

Pe de altă parte, Education Week notează că, pe baza informațiilor de până acum referitoare la Omicron, CDC nu a apelat încă la modificări ale recomandărilor privind măsurile de protecție din școli. Instituția doar insistă pe o mai bună respectare a acestora – purtarea măștii și vaccinarea adulților și copiilor, testarea extinsă, păstrarea distanței, igienă strictă și ventilarea spațiilor închise.

“Omicron este puternic transmisibilă, deci continuarea implementării acestor protocoale este mai importantă ca niciodată, pentru continuarea predării față în față”, este citată Tina Tan, profesor în boli infecțioase pediatrice la Northwestern University.

Potrivit acestei experte, unele școli includ măsuri de predare online pentru luna ianuarie, “pentru a-și face o idee mai bună despre direcția pandemiei”.

Pe lângă astfel de măsuri și cele privind măsurile de prevenție din școli, specialiștii citați de Education Week fac trimitere, din nou, la testări extinse, care să permită participarea la ore pentru toți cei testați negativ, testări care și-au dovedit eficiența acolo unde au fost aplicate – fie în școală, fie în locuri special amenajate din proximitatea școlilor, fie – mai nou – acasă, cu ajutorul kiturilor de testare, date familiilor pentru testarea elevilor înainte de întoarcerea din vacanța de sărbători.

Publicația consideră, însă, că, deși școlile fac toate eforturile pentru continuarea predării cu prezență fizică, “e o bună idee să fie pregătite” și sistemele de predare hibrid/la distanță, pentru că, “dacă se poate vorbi despre o temă constantă pentru managerii școlari în pandemie, aceea este că, atunci când lucrurile par să se stabilizeze și amenințarea virusului se estompează, un nou val perturbă lucrurile”.

Risc accentuat: Rata mai mare de infectare înseamnă că mai mulți angajați ai școlilor ar putea fi nevoiți să se izoleze

O altă publicație cu profil educațional, Chalkbeat, trece în revistă măsurile și luările de poziție luate până acum în privința școlilor, în valul Omicron, arătând că toată lumea așteaptă informații clare cu privire la noua variantă: ce se va întâmpla cu școlile depinde, altfel spus, de gravitatea infectării cu Omicron, comparativ cu tulpinile precedente, dar și de gradul de vaccinare a populației, inclusiv a minorilor.

Chalkbeat citează reprezentanți ai școlilor care vorbesc despre “impactul devastator al închiderii școlilor și al predării virtuale pe termen lung”. Dar notează că, dincolo de dorințele de a rămâne deschise, Omicron ar putea pune probleme mai mari decât precedentele variante din altă perspectivă. Anume, rata mai mare de răspândire a virusului, inclusiv în rândul persoanelor vaccinate sau care au trecut prin boală, înseamnă că școlile s-ar putea confrunta cu un număr și mai mare de angajați obligați să intre în izolare, în condițiile în care aceasta a fost și până acum o problemă acută, iar numărul mic al suplinitorilor este un obstacol larg răspândit în mediul școlar.

Foto: © Esther19775 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. De ce este “nedorita” varianta online de catre americani? Sunt si ei inapoiati, precum românii, sau traducătorul a savarsit un abuz de limbaj, ca sa ii fie pe plac despotului de la cârma Educatiei din România?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Degradarea științei “este probabil expresia voinței reale a unui segment dominant al exponenților statului și mediului academic”, acuză organizația cercetătorilor Ad Astra, după ieșirea României din clasamentul Shanghai / Organizația invocă “probleme grave ale legislației, care au fost menținute sau introduse intenționat” inclusiv în ultimele măsuri legislative

Poziția României în clasamentele academice și de cercetare este “foarte departe de nivelul corespunzător măcar unei performanțe medii”, dintr-o serie de motive, de la nivelul finanțării la lipsa de interes…
Vezi articolul

Studiu amplu în Anglia, unde școlile au rămas deschise: Rata de infectare cu noul coronavirus în rândul elevilor și profesorilor oglindește situația din comunitatea largă, e mai scăzută la copiii mai mici

Ratele de infectare cu noul coronavirus, în rândul elevilor și profesorilor, înregistrate în școlile din Anglia sunt similare și le reflectă pe cele înregistrate în comunitatea extinsă, arată unul dintre…
Vezi articolul

Miniștrii-profesori prea ocupați să conducă partide, comisii parlamentare și universități: Incompatibilitățile rector-parlamentar și rector-lider de partide politice din Legea educației din 2011 sunt „rase” în proiectul legii Cîmpeanu, rector de peste 10 ani, membru în conducerea PNL, fost lider Pro România și ALDE, de 6 ani parlamentar

Niciuna dintre incompatibilitățile rector-parlamentar și rector-membru în conducerea unui partid politic nu se regăsește în proiectul Legii inițiate de Cîmpeanu, profesor universitar aflat astăzi în centrul celui mai recent scandal…
Vezi articolul