Ce-o să fiu când mă fac mare? Jocul UNICEF prin care afli meseriile de care e atras copilul tău

6.022 de vizualizări
SURSA: pixabay.com
Ghidul Elevului, elaborat de UNICEF şi Asociaţia PresperYoung.com, e făcut special pentru elevii de gimnaziu. Testul care dezvăluie meseriile de care este atras un copil poate fi aplicat şi la vârste mai mici, însă cu ajutorul părinţilor.

Trebuie să citeşti afirmaţiile de mai jos, iar pentru fiecare rând, în dreptul fiecărei afirmaţii, trebuie să notezi o cifră din cele de mai jos:

  1. nu mi se potriveşte deloc
  2. mi se potriveşte puţin
  3. mi se potriveşte pe jumătate
  4. mi se potriveşte mult
  5. mi se potriveşte foarte mult

Mi-ar plăcea…

A
Să lucrez cu diverse unelte
B
Să aplic matematica sau chimia pentru rezolvarea unor probleme practice
C
Să scriu scurte povestioare
D
Să particip la activităţi de voluntariat în comunitate
E
Să am o afacere
F
Să lucrez cu numere, în contabilitate
A
Să urmez un curs pentru a învăţa să repar ceva
B
Să citesc cărţi sau reviste despre noile descoperiri ştiinţifice
C
Să pictez un tablou
D
Să fiu profesor
E
Să mă implic în politică
F
Să fac inventarul într-un magazin
A
Să construiesc ceva
B
Să învăţ (fizică, chimie, biologie, matematică) pentru a descoperi lucruri noi
C
Să interpretez un rol într-o piesă de teatru
D
Să comunic cu oamenii pentur a-i ajuta
E
Să supervizez activitatea unor oameni
F
Să lucrez pe calculator
A
Să lucrez în aer liber
B
Să cercetez cauzele unor fenomene
C
Să creez haine sau să amenajez spaţii de locuit
D
Să încerc să rezolv un conflict între prieteni
E
Să fac diverse activităţi care presupun competiţie, asumarea unor riscuri, iniţiativă
F
Să lucrez cu cifre, date şi informaţii
A
Să repar un obiect stricat
B
Să folosesc microscopul sau alte obiecte de calculator
C
Să cânt la un instrument muzical
D
Să ajut persoane cu handicap sau cu alte probleme personale
E
Să vând produse
F
Să urmez regulile
Calculează numărul de puncte pentru fiecare tip de interese.
TOTAL A ______________
TOTAL B ______________
TOTAL C ______________
TOTAL D ______________
TOTAL E ______________
TOTAL F ______________
  • Selectează trei tipuri de interese la care ai obţinut cel mai mare punctaj. Acestea sunt interesele dominante.
  • Citeşte lista de profesii pentru cele trei domenii dominante. Notează profesiile de care eşti atras.
A – Tipul realist  Inginer, constructor, mecanic, pădurar, tehnician dentar, electrician, instalator, lăcătuş, tâmplar, cizmar, zugrav, fermier, pilot de avion, pompier, bucătar, menajeră, optician, scafandru, măcelar, pescar, şofer, crescător de animal, îngrijitor de animale, grădinar, paznic, gardian, detectiv, agent de mediu, controlor de trafic aerian, tehnician, instructor, căpitan de vas, macaragiu, bijutier
B – Tipul investigativ economist, astronom, fizician, chimist, matematician, laborant, farmacist, cercetător, programator IT, geolog, statistician, istoric, meteorolog, biolog, horticultor, oceanolog, radiolog, stomatolog, chirurg, proiectant, biochimist, bio-fizician, sociolog, informatician, hidrolog, genetician, medic legist.
C – Tipul artistic dansator, actor, regizor, jurnalist, reporter, creator de modă, decorator de interioare, arhiterct, fotograf, scriitor, compozitor, grafician, instructor de dans, designer de mobilier, florar, make-up artist, scenarist, desenator
D – Tipul social antrenor, arbitru, fizioterapeut, profesor, învăţător, educatoare, medic, preot, psihoterapeut, psiholog, psihopedagog, logoped, asistent medical, consilier de carieră, îngrijitoare, poliţist, frizer/coafeză, asistent social, cosmeticiană, nutriţionist, maseur
E – Tipul întreprinzător agent comercial, agent de vânzări, agent de asigurări, agent de turism, banchet, avocat, procuror, judecător, jurist, notar, agent imobiliar, manager, inspector, politician
F – Tipul convenţional contabil, casier, operator IT, bibliotecară, operator telefoni, funcţionar public, recepţioner, ospătar, barban, poştaş, grefier, administrator, arhivar
Fă un top 10 al profesiilor preferate, după cât de atras(ă) eşti de ele. Rezultatul te va ajuta să ştii ce îţi doreşti să faci în viitor. De asemenea, ştiind asta, poţi aborda şcoala atfel încât să-ţi atingi scopul.
De exemplu, dacă vrei să fii profesor de română, sau scriitor, să fii mai atent la orele de limba română.
Dacă vrei să devii mecanic auto, pilot de avion sau navigator, atunci ar trebui să fii atent la orele de fizică şi matematică ş.a.m.d.
FOTO: pixabay.com

 

 

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultate îmbunătățite la proba de limba română la BAC 2025 a absolvenților maghiari în județele Harghita și Covasna, în primul an în care subiectele au fost diferențiate / ISJ Harghita: Cred că acest alt tip de examen a avut un impact pozitiv asupra rezultatelor

Proba la limba și literatura română de la Bac 2025 cu subiecte diferențiate pentru elevii maghiari a îmbunătățit rezultatele elevilor, arată o analiză a publicației maghiare Transtelex. În articol, concluzia…
Vezi articolul

Ligia Deca și rectorul SNSPA, Remus Pricopie, au fost decorați de Klaus Iohannis cu Ordinul „Steaua României” / Alți 13 profesori, directori, o inspectoare și 5 universități – decorate de președinte pe final de mandat

Ordinul Național „Steaua României” în grad de Cavaler i-a fost acordat rectorului Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, prin decret prezidențial, în data de 29 noiembrie, „în semn de apreciere…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Avem o mare problemă cu educația financiară și ne expunem unui risc major dacă nu rezolvăm această problemă – Răzvan Mustață, decanul FSEGA a UBB Cluj-Napoca / Programul care propune profesorilor abordarea transdisciplinară a noțiunilor despre bani și despre comportamentul financiar responsabil

Într-un climat de învățare în care elevii se simt confortabil să pună întrebări și să își exprime părerile, cum ar trebui să existe la fiecare oră, în fiecare clasă, curiozitățile…
Vezi articolul

Daniel David, la prima dezbatere națională pe noile proiecte de planuri-cadru pentru liceu: Să nu ne transformăm copiii în hamali care să poarte cursuri peste cursuri, ore peste ore, an de an, discipline peste discipline / Dați-mi modele bune și adăugăm câte ore trebuie ca acel model să funcționeze

„Să nu ne transformăm copiii în hamali care să poarte cursuri peste cursuri, ore peste ore, an de an, discipline peste discipline” a fost mesajul ministrului Educației și Cercetării, Daniel…
Vezi articolul