Notarea elevilor în 1940 – Inspectoratul către un liceu: Notarea nu este un scop și nici un mijloc de tortură

39.245 de vizualizări
Un document din 1940 al Arhivelor Naționale Alba arată ce le cerea profesorilor Ministerul Educației de la acea vreme, referitor la notarea elevilor. Mesajul era transmis, ca și acum, prin inspectoratele școlare. Vezi fotografia actului trimis de Inspectoratul Școlar al Ținutului Mureș, Alba Iulia.

Avem onoare a Vă face cunoscut, că Onor. Minister cu ordinul Nr. 48.910/1940, pune în vedere corpului didacticnotarea elevilor este un mijloc de constatare a științei și a muncii lor, nu un scop și nici un mijloc de tortură”, se arată în prima partea a actului.

Profesorii trebuie să fie de o severitate blândă față de elevi – ca atitudine generală, iar la notare trebuie să fie drepți. Pedagogic este să încurajeze pe copii, nu să descurajeze orice sforțare conștiincioasă a lor prin notări pripite și uneori excesiv de aspre.“, încheie nota.

Fișa de arhivă este datată 7 aprilie 1940, ca fiind trimisă de Inspectoratul Școlar al Ținutului Mureș, Alba Iulia; pe document este trecut numele Inspectorului general șef A. Rășinaru și ștampila inspectoratului, precum și ștampila liceului numit la acea vreme Liceul Mihai Viteazul Alba-Iulia.

Fotografia documentului a fost publicată de către Serviciul Judeţean Alba al Arhivelor Naţionale, pe pagina de Facebook a instituției, cu următorul mesaj: “Precizări privind notarea elevilor, 1940. Fond: Liceul “Mihai Viteazul” Alba Iulia, deţinut de Serviciul Judeţean Alba al Arhivelor Naţionale”.

Citește și:

 


2 comments
  1. “Pe document este trecut numele Inspectorului general șef A. Rășinaru”, eroare, în formulare apare litera p cu semnificația de “pentru ” sau “în numele. ..” Inspectorul general șef s-a numit Eugen Hulea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Academia Română reacționează, prin două documente, la planurile anunțate de guvern pentru reducerea cheltuielilor: “Riscă să provoace o criză fără precedent și fără ieșire” în cercetare, cu efecte grave “pe termen scurt, mediu și lung”

Planurile guvernului de a reduce o serie de cheltuieli, inclusiv în domeniul cercetării, în care este vizată și comasarea unor institute neperformante, a stârnit reacția Academiei Române, prin două documente…
Vezi articolul