Cele mai multe educatoare de la grădinițele de stat sunt absolvente ale Universității „Spiru Haret”, conform unui studiu reprezentativ la nivel național despre educația timpurie în România

24.361 de vizualizări
Foto: captură – studiu Cult Research/ Fundația OMV Petrom
Cel mai mare procent dintre cadrele didactice de la grădinițe, 16%, este reprezentat de absolvenții Universității „Spiru Haret” din București, potrivit studiului național despre educația timpurie făcut de Cult Research și Fundația OMV Petrom. Studiul, derulat în perioada septembrie-octombrie 2022, este reprezentativ pentru populația cadrelor didactice din grădinițele de stat, spun autorii lui.

Doar una din trei grădinițe are materiale pentru activități artistice și mai puțin de jumătate – pentru activități de tip STEM. Infrastructura educației timpurii e într-o situație “îngrijorătoare”, arată studiul despre grădinițele din România.

Raportul conține un capitol întreg despre formarea personalului didactic din grădinițele de stat. Pentru partea cantitativă a studiului, eșantionul de cadre didactice a fost următorul:

Personal didactic din grădinițe de stat – 726 de subiecți

  • Studiu reprezentativ la nivel național
  • Marja de eroare: ±4%
  • Metoda de colectare a datelor: CATI (telefonic)
  • Instrumentul de cercetare: chestionarul
  • Durată medie chestionar: 10 minute

Raportul remarcă faptul că „cea mai mare parte a educatorilor participanți la studiu sunt absolvenți ai ciclului de Licență (studii superioare) al universităților din București (UB și Spiru Haret). Din graficul alăturat se poate observa că educatorii au urmat și facultăți din cadrul universităților din proximitatea localităților de rezidență”.

Dintre participanții la studiu, aproape două treimi au studii superioare de licență și 27% chiar de master.

Când au fost întrebare ce instituție de învățământ au absolvit ultima dată, educatoarele au răspuns:

  • 16% – Universitatea „Spiru Haret” București
  • 14% – Universitatea din București
  • 6% – Universitatea Valahia din Târgoviște
  • 6% – Universitatea Babeș Bolyai Cluj Napoca
  • 4% – Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia
  • 4% – Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad

De remarcat că 25% dintre participanți spun că au absolvit „alte instituții” față de cele deja enumerate de ceilalți respondenți.

Studiul citat arată și despre gradul de inserție în grădinițe, rolul părinților în educația copiilor, relația părinte-grădiniță, dotarea grădinițelor, activitățile și pregătirea copiilor pentru școală.

Studiul integral poate fi descărcat de aici:


16 comments
  1. Toate instituțiile de învățământ superior care pregătesc cadre didactice pt învățământ primar și preprimar nu se ridică la nivelul pregătirii oferite de liceele pedagogice. Acestea din urma asigura o învățare bazată pe practică pedagogica de calitate. Am avut ocazia să asist la prestația mai multor cadre didactice, cu diplomă a unei facultăți de profil,care a fost lamentabila!!! Este trist,dar mai ales îngrijorător ca generații de copii vor fi educați de persoane care nu au niciun minim de cunoștințe de predarea metodica a activităților! Aș zice că e catastrofal!!

  2. Materia pentru titularizare este sistematica si accesibila,nu inteleg de ce va tot plangeti de dificultatea ei.7 fiind nota minima,e chiar pomana.Puneti si invatati,nimic nu se obtine usor.

  3. Indiferent de forma de învățământ, examenul de titularizare face diferența. Comentatorii de aici ar fii capabili să susțină și să promoveze cu note peste 7 un astfel de examen??? Uneori nu este de ajuns nici nota 9 pentru a lua un post bun și permanent!!! Doar cine nu învață poate vorbi atât de ușor! Mai întâi interesați – va și apoi vorbiți! Nu as fi răspuns la astfel de comentarii pe care faptul că sunt educată mă oprește să le caracterizez cum aș dori. Dar dacă noi, profesorii, nu răspundem in aceste cazuri și nu ne apărăm, se poate crede că ce scriu acești neavizați este adevărat. Și nu este ușor să înveți pentru examen în timp ce, poate, aceștia din urmă își fac concediu, vara, probabil, la mare…

  4. 700 de respondenti nu este un numar reprezentativ la nivel national. Dar si daca faceau cu 1000, tot o mizerie era daca intrebarile erau puse tot asa iar interpretarea tendentioasa facuta de edupedu, care are ca obiectiv discreditarea invatamantului si a corpului profesoral.

  5. Cu tot respectul, vă spun că există și absolvenți ai Universităţii ,,Spiru Haret ” care au obținut nota 10 la examenul național de Titularizare. Nu mai generalizați!

    1. Așa Este . Examenul acesta contează. Așa te angajezi, nu altfel. Noi educatorii, profesorii și în general cadrele didactice dam uneori examenul in fiecare an până găsim un loc de muncă bun și care nu presupune o naveta grea (mai ales!).

  6. Cele care au absolvit Spiru Haret sunt , sigur, absolvente si de liceu pedagogic, doar ca fiind mai bine platite cu studii superioare au absolvit si o facultatea, indiferent de numele sau renumele ei.

  7. Acum douăzeci de ani erau foarte bune și apreciate educatoarele cu Liceul Pedagogic, acum nu mai sunt, la fel și asistentele medicale cu Liceu sanitar. Și într-o profesie și alta, dacă nu manifești calitățile unei mame, poți avea și doctorate la Sorbona. Suntem pe cale de a deveni un popor de tembeli dacă părinții nu vor cauta valoarea omului și nu a studiilor.

    1. 90% au terminat Liceul Pedagogic. Au făcut studii universitare doar pentru a fi încadrate ca profesori. Așa au salariu mai mare. Restul e poveste.

  8. Va fi și mai rău dacă-și vor pune sus-pușii în aplicare planul de a desființa liceele pedagogice.
    Se pare că merg pe principiul conform căruia educatoarele și învățătoarele trebuie să fie absolvente de învățământ superior. Adică de “Spiru Haret”? Nu vor ajunge acești absolvenți de studii superioare niciodată la nivelul unui absolvent de liceu pedagogic decât dacă au absolvit un liceu pedagogic și urmează facultatea doar pentru niște bani în plus sau pentru că vor fi obligați.

  9. cei ce termină Spiru Harleț nu sunt cadre didactice bine pregătite… mediocritatea digitală este evidentă… lucrați cu creierul dvs nu cu computerul!!!!

    1. Da
      16% doar Spiru Haret (mai mult decât de la Universitatea București și incomparabil mai mult decât UBB Cluj-Napoca)
      Nu e puțin.

      1. 16% din cele două treimi cu studii superioare. Mai bine decât fără studii superioare, nu? O treime nu are studii superioare. 33,33% dintre educatoare au doar liceul?

  10. Tot invățământul superior,atât de stat cât și privat este slab.Nu împăunați învățământul de stat nu este cazul.Priviti ce CV au politicienii și ei sunt tot absolvenți de universități private,precum Gheorghe Cristea,Spiru Haret,Hyperion,Nicolae Titulescu,de la Chișinău…..etc.Apropo,ei au voie educatoarele nu.Pardon ,nu educatoare ci mari profesoare pentru învățământul prescolar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Contractul pentru programul “Școala după școală”, prin care profesorii fac ore remediale cu elevii, a fost semnat la două luni și jumătate de la debut. Maria Manea, Ministerul Educației: Estimăm că de săptămâna viitoare se vor face plățile

Contractul de finanțare pentru programul “Școala după școală” a fost semnat azi, pe 20 mai 2021. Informația a fost confirmată pentru Edupedu.ro de secretarul de stat din Ministerul Educației, Maria…
Vezi articolul

Activități didactice care implică scriere și formule matematice complexe, ori grafice – Tableta grafică ViewSonic ViewBoard Pen Display ID1330 este instrumentul potrivit pentru profesori și elevi în sesiunile de predare-învățare (P)

Tehnologia avansează odată cu cerințele și nevoile societății. Educația, asemenea altor domenii de activitate, a suferit schimbări majore în contextul social actual, iar nevoia digitalizării a fost resimțită puternic. Pandemia…
Vezi articolul