Cercetătorii reacționează dur față de noul ministru, Nicolae Hurduc: ”Aberaţii, fantezii pseudoştiinţifice care agravează starea de confuzie indusă românilor”

666 de vizualizări
AdAstra, comunitatea cercetătorilor români, reacționează extrem de dur față de declarațiile noului ministru al Cercetării, Nicolae Hurduc, care a pus la îndoială evoluția speciilor și a vorbit despre posibilele călătorii în timp.

AdAstra sancționează într-un comunicat de presă ”aberațiile” și ”fanteziile pseudoștiințifice” care ”riscă să compromită imaginea comunităţii ştiinţifice româneşti pe care o reprezintă” și îi cere ministrului să retracteze afirmațiile.

Mai mult, comunitatea cercetătorilor spune că Hurduc ”agravează starea de confuzie indusă românilor de unele deficienţe sistematice ale manualelor şi programei din învăţământul preuniversitar”.

Comunicatul integral al AdAstra:

Până la data propunerii domniei sale pentru funcţia de ministru al cercetării şi inovării, domnul profesor Nicolae Hurduc se bucura de un anumit respect în comunitatea ştiinţifică şi tehnologică, datorită unor rezultate originale, publicate în domeniul polimerilor.

Spre marea noastră dezamăgire, imediat după nominalizare, domnul profesor a afirmat și susținut public o serie de fantezii pseudoştiinţifice privitoare la evoluţia speciilor, originea omului şi călătoria în timp. Astfel s-a expus ridiculizării publice şi riscă să compromită imaginea comunităţii ştiinţifice româneşti pe care o reprezintă.

Cu toate că libertatea de expresie permite oricui, legal vorbind, să emită aproape orice, poziţia de demnitar ar trebui sa presupună o anumită responsabilitate. Propagând asemenea aberaţii, folosindu-se de înalta poziţie administrativă în care a fost numit pentru a se erija într-un soi de autoritate ştiinţifică universală, dl Nicolae Hurduc agravează starea de confuzie indusă românilor de unele deficienţe sistematice ale manualelor şi programei din învăţământul preuniversitar.

Afirmaţiile domnului ministru, dacă nu fac parte dintr-o campanie intentionata de propagandă anti-ştiinţifică a partidului său, demonstrează două lacune grave, una epistemologică şi una deontologică.

Prima problemă este nestăpânirea noţiunii de teorie ştiinţifică sau incapacitatea de a aplica această noţiune la cazul în speţă, adică de a face distincţia între o teorie ştiinţifică şi simple fantezii beletristice.

A doua problemă este arogarea autorităţii ştiinţifice în cu totul alte domenii decât cele în care a publicat rezultate originale: domnul Hurduc pretinde implicit că ar fi o autoritate în specialităţi înguste ale biologiei şi fizicii, domenii foarte diferite de cel al polimerilor.

Îi solicităm domnului ministru să retracteze afirmaţiile false şi înşelătoare privind evoluţia speciilor şi călătoria în timp şi să se concentreze în schimb pe problemele acute şi deosebit de grave ale politicilor cercetării şi inovării din România.

Aşteptăm publicarea unui plan de acţiune pentru ministeriatul dumnealui şi îi urăm succes în noua sa postură.

Membrii Asociației Ad Astra

Foto: Nicolae Hurduc (Contul personal de Facebook)


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

CEDO: vaccinarea obligatorie a copiilor împotriva poliomielitei, hepatitei B sau tetanosului e ”necesară într-o societate democratică”. Curtea a respins plângerile unor cehi ai căror copii nu au fost primiți de grădinițe pentru că refuzaseră vaccinarea

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a respins plângerile unor cetățeni cehi care au fost amendați sau respinși la înscrierea copiilor la grădiniță pentru că au refuzat să își vaccineze…
Vezi articolul

VIDEO Un profesor de liceu din Timișoara, filmat în timp ce dansa lasciv la o petrecere cu elevii / Profesorul: Îmi cer iertare și în fața elevilor. Nu aș vrea să îmi dau demisia pentru că am intrat în învățământ din pasiune. UPDATE: Cîmpeanu: A început o anchetă

Un profesor de liceu din Timișoara a fost filmat în timp ce dansa lasciv la bustul gol în fața elevilor. În fața lui stă așezată pe scaun o tânără despre…
Vezi articolul

Proiectul câștigător în apelul pentru dezvoltarea platformei de evaluare a elevilor și realizarea de conținut digital, de 78 milioane de euro, anunțat de ministerul Educației / Pilotarea platformei se va face în 42 de școli din toată țara și vor fi instruiți 4.700 de profesori – surse

Proiectul câștigător în apelul pentru dezvoltarea platformei de evaluare a elevilor și realizarea de conținut digital, de 78 milioane de euro, a fost anunțat de ministerul Educației. Este vorba de…
Vezi articolul