Cercuri pedagogice, an școlar 2024-2025. Matematica în viața de zi cu zi. Exemple de probleme de matematică aplicată în viața cotidiană – tematică a Inspectoratului Școlar Neamț

3.134 de vizualizări
Foto: © ActionGP | Dreamstime.com
În privința cercurilor pedagogice, una din teme se referă la „Matematica în viața de zi cu zi. Exemple de probleme de matematică aplicată în viața cotidiană”, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Neamț. O altă temă se referă la provocările metodice şi științifice pentru profesorul de matematică la concursul de titularizare/examenul național de definitivare în învățământ.

Este vorba despre agenda cercurilor pedagogice din județul Neamț, an școlar 2024-2025, pentru personalul didactic.

Pentru disciplina „Matematică”, tematica este următoarea, conform documentului inspectoratului școlar:

„1.Matematica în viața de zi cu zi. Exemple de probleme de matematică aplicată în viața cotidiană (gimnaziu/liceu);

2.Demersuri didactice creative pentru formarea unei atitudini pozitive față de învățare la disciplina matematică. Strategii şi metode de predare-învățare-evaluare diferențiate, vizând dezvoltarea gândirii critice la elevi. Exemple de bune practici;

3. Provocări metodice şi științifice pentru profesorul de matematică la concursul de titularizare/examenul național de definitivare în învățământ;”

Forme de organizare: Dezbatere, referate, activități demonstrative, mese rotunde, ateliere de lucru, exemple de bune practici, excursii tematice/de studiu.

La secțiunea de observații este menționat că, în funcţie de tematica activității de cerc, se vor pregăti materiale relevante, cuprinzând:

  • „ilustrarea exemplelor de bune practici;
  • diseminarea experienţelor profesionale proprii sau înregistrate în şcolile de proveniență;
  • modele de proiectări didactice/instrumente de evaluare relevante/ exemple de activități de învățare remediale;
  • prezentarea unor studii/proiecte de cercetare realizate individual sau în echipă, cu referire la tematica propusă dezbaterii”.

Documentul Inspectoratului Școlar Județean Neamț poate fi consultat mai jos.

Ce sunt cercurile pedagogice

 Metodologia privind formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar a fost aprobată prin ordinul nr. 5.561 din 7 octombrie 2011. Iată ce prevede metodologia în privința cercurilor pedagogice:

Articolul 78 – „(1) Activitățile metodico-științifice și psihopedagogice la nivel local, zonal sau județean sunt organizate și realizate prin cercurile pedagogice.

(2) Un cerc pedagogic se constituie ca structură distinctă dacă numărul membrilor este de minim 15 cadre didactice.

(3) În funcție de numărul cadrelor didactice și de structura rețelei școlare, cercurile pedagogice se pot constitui pe cicluri de învățământ, antepreșcolar, respectiv preșcolar, primar, gimnazial etc., pe tipuri sau profiluri de unități, respectiv învățământ special, învățământ tehnic și profesional, învățământ de artă și sportiv, palate și cluburi ale copiilor etc., iar în cadrul acestora pe discipline sau grupuri de discipline.

(4) Stabilirea structurii și coordonarea activității cercurilor pedagogice sunt atribuții ale inspectoratelor școlare județene/al Municipiului București. Participarea la activitățile organizate în cadrul cercurilor pedagogice este obligatorie pentru toți membrii acestuia.

(5) Activitatea cercurilor pedagogice se desfășoară în sesiuni, de două-patru ori în cursul unui an școlar.

(6) Activitatea de cerc pedagogic a profesorilor documentariști este organizată de casele corpului didactic în colaborare cu inspectoratele școlare.

(7) Activitățile metodico-științifice și psihopedagogice la nivel județean organizate și realizate prin cercurile pedagogice sunt cuprinse în Calendarul activităților metodico-științifice, publicat la începutul fiecărui an școlar de ISJ/ISMB.

(8) Cercurile pedagogice sunt foruri de sinteză, de evaluare a rezultatelor procesului de învățământ și a factorilor care determină eficiența acestuia, de comunicare și valorificare a experiențelor didactice și a concluziilor cercetării pedagogice efectuate de cadrele didactice, de evaluare critică și constructivă a metodelor de predare-învățare, a conținuturilor și modurilor de organizare a procesului educațional, de lansare a unor proiecte educaționale cu impact la nivel local și județean.”

Foto: © ActionGP | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Diferența dintre stilurile de predare ale învățătorului și profesorului de matematică, temă obligatorie la cercurile pedagogice din județul Vâlcea – document
DOCUMENT Îmbunătățirea rezultatelor elevilor la examenele naționale, una dintre temele de la cercurile pedagogice din județul Vâlcea
Planificarea cercurilor pedagogice pentru luna noiembrie, publicată de Inspectoratul Școlar Județean Bihor / Ligia Deca a transmis că profesorii trebuie să insiste pe „zonele” unde elevii nu reușesc să rezolve anumite subiecte de la examenele naționale


1 comment
  1. Aha, prin urmare elevul trebuie sa fie convins ca unele cunostinte, considerate fundamentale, il vor ajuta in viata.
    Pai, n-ar fi mai simplu ca educatia sa nu mai fie obligatorie?
    Din moment ce nu vor sa fie educati, de ce sa se mai piarda timpul cu ei?
    S-o faca, in locul scolii, si pe banii parintilor, parintii si diferitele ONG-uri atat de vocale in zona educatiei.
    Nu-i asa c-ar fi mai simplu? Nu le este interzis accesul la educatie, dar educatie cu forta, ce rost ar avea?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîțu, la ședința Comitetului România Educată: „Avem un deadline la care țin foarte mult și, domnule ministru, vreau să fiu foarte clar, este o cerință fermă a mea ca pe 10 septembrie să avem implementare” – VIDEO

Premierul Florin Cîțu i-a transmis un mesaj direct ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, la ședința Comitetului România Educată de astăzi de la Guvern, în care i-a spus că îi cere „ferm”…
Vezi articolul

UPDATE Prima olimpiadă de securitate cibernetică pentru elevi, „glitch-uită” de întârzierile Ministerului Educației: competiția sare peste etapa locală, în lipsa unui regulament de organizare anunțat în timp util – surse

Cu două zile înainte de etapa locală a primei olimpiade naționale de securitate cibernetică (ONSC), așa cum este programat în calendarul olimpiadelor școlare naționale 2024 de către Ministerul Educației, elevii…
Vezi articolul

Cîmpeanu, despre declarațiile vicepremierului Barna, care nu a inclus Educația la rectificarea bugetară: „Cred că s-a grăbit ușor să se antepronunțe înainte să vadă motivația Ministerului Educației”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a răspuns astăzi declarației făcute pe 14 iulie de vicepremierul Dan Barna, care nu a inclus Educația printre domeniile prioritare ale Guvernului pentru rectificarea bugetară. Cîmpeanu…
Vezi articolul

Ciucă, despre școlile din programul “masa caldă”: Să fie alese dintre cele care au cu adevărat nevoie și să aibă o repartizare unitară și echilibrată la nivelul întregii țări / Peste 63% din cele nou adăugate anul acesta inițial sunt din localități cu primari PNL

Au fost aprobate, în ședința de Guvern, normele metodologice pentru aplicarea programului Masă caldă în școli, care s-a extins acum la 350 de școli. Premierul Nicolae Ciucă a sfătuit ministerul…
Vezi articolul