Chestionar pentru studenții cu dizabilități, realizat de reprezentanții ANOSR. „În cele mai multe cazuri, universitățile nu reușesc să răspundă la cerințele educaționale speciale ale acestora”, potrivit ANOSR

297 de vizualizări
Foto: Captură – chestionar ANOSR
Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) desfășoară campania „Vizibilitate pentru dizabilitate” și a realizat un chestionar care se adresează exclusiv persoanelor cu dizabilități din următoarele categorii: studenți, absolvenți, persoane care și-au întrerupt studiile superioare sau care își doresc să își înceapă parcursul în învățământul superior, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.

Persoanele cu dizabilități sunt subreprezentate în învățământul terțiar, iar, în cele mai multe cazuri, universitățile nu reușesc să răspundă la cerințele educaționale speciale ale acestora. Fie că este vorba de lipsă de conștientizare, resurse insuficiente, ignoranță, disconfort sau chiar discriminare, un lucru este cert: nevoile studenților cu dizabilități nu sunt întotdeauna satisfăcute, iar mecanismele de sprijin nu sunt adaptate acestora, ceea ce îi poate priva de dreptul fundamental la educație”, se arată în comunicat.

Chestionarul poate fi completat aici

Redăm comunicatul integral:

ANOSR lansează o consultare privind accesibilitatea învățământului superior pentru persoanele cu dizabilități

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) desfășoară campania „Vizibilitate pentru dizabilitate”, care se axează pe conștientizarea și atragerea atenției asupra problemelor cu care se confruntă studenții cu dizabilități și cerințe educaționale speciale (CES) în România, precum și pe soluțiile pe care federația le propune pentru rezolvarea celor mai stringente dificultăți ale acestei categorii de studenți.

În cadrul acestei campanii, ANOSR lansează o consultare privind accesibilitatea învățământului superior pentru persoanele cu dizabilități, prin intermediul unui chestionar care se adresează exclusiv persoanelor cu dizabilități din următoarele categorii: studenți, absolvenți, persoane care și-au întrerupt studiile superioare sau care își doresc să își înceapă parcursul în învățământul superior.

Chestionarul poate fi completat accesând acest link: https://form.jotform.com/223172373551351

Persoanele cu dizabilități sunt subreprezentate în învățământul terțiar, iar, în cele mai multe cazuri, universitățile nu reușesc să răspundă la cerințele educaționale speciale ale acestora. Fie că este vorba de lipsă de conștientizare, resurse insuficiente, ignoranță, disconfort sau chiar discriminare, un lucru este cert: nevoile studenților cu dizabilități nu sunt întotdeauna satisfăcute, iar mecanismele de sprijin nu sunt adaptate acestora, ceea ce îi poate priva de dreptul fundamental la educație.

Scopul final al campaniei „Vizibilitate pentru dizabilitate” este de a determina adoptarea unei metodologii-cadru la nivel național și de a îmbunătăți condițiile de susținere a colegilor noștri cu dizabilități și CES.

*Chestionarul este adaptat pentru softuri de tip screen reader.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Italia introduce schimbările climatice și dezvoltarea durabilă în curriculumul școlar obligatoriu. Ministrul italian al Educației: „Vreau să fac din sistemul de învățământ italian primul care pune mediul și societatea în centrul a ceea ce învățăm”

Italia devine prima țară din lume care introduce în programa școlară obligatorie tema schimbărilor climatice și a dezvoltării durabile, a anunțat marți ministrul italian al Educației, citat de Agerpres. Schimbările…
Vezi articolul

VIDEO FOTO „Voi sunteți de vină, Școala e-o ruină!” – Peste 15.000 de profesori au protestat astăzi în București, iar sute de elevi li s-au alăturat în marșul de la Piața Victoriei și până la Parlament. Marți, un nou protest

Peste 15.000 de angajați din sistemul de învățământ s-au adunat joi, de la ora 11:00, în Piața Victoriei, potrivit sindicatelor din Educație. Creșterile salariale ale profesorilor nu sunt prevăzute în…
Vezi articolul

Motivarea judecătorului care a anulat sesizările de plagiat din doctoratul premierului Ciucă: Analiza Emiliei Șercan este ”o simplă apreciere generală, în abstract, parțială, ieșită din context, trunchiată, pe baza unor texte alese de jurnalist”

O nouă motivare, de data aceasta în cel de-al doilea dosar intentat de premierul Nicolae Ciucă în tentativa sa de a bloca analiza tezei sale de doctorat. În decizia în…
Vezi articolul