Chiar și fără a lua în calcul varianta Omicron, școlile ar trebui să se aștepte la o iarnă dificilă – evaluări ale experților americani, pe baza ratelor de vaccinare relativ ridicate din SUA

1.815 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Școlile ar trebui să se aștepte la o iarnă dificilă din punct de vedere pandemic, dar nu neapărat din cauza noii variante a coronavirusului, Omicron, potrivit unor experți citați de Education Week. Publicația citează studii și analize făcute în SUA, ce iau în calcul mobilitatea crescută în perioada sărbătorilor de iarnă și în lunile ce urmează, dar și nivelul de vaccinare și obiceiurile privind măsurile de prevenție, lucruri care sugerează o răspândire mai mare a virusului, chiar și neluând în calcul versiunea sud-africană.

Este citat, în acest sens, un raport al Institutului pentru Măsurări și Evaluări de Sănătate al Universității din Washington, potrivit căruia mobilitatea specifică perioadei de sărbători a început deja să se facă simțită, în săptămânile ce urmează fiind de așteptat ca mai puțină lume să păstreze regulile de purtare a măștii și distanțare.

  • Potrivit analizei, ar fi nevoie de nu mai puțin de 95% din populația SUA să poarte regulat masca în public, indiferent de rata de vaccinare, pentru a preveni un nou val pandemic. Iar dacă americanii renunță complet la mască în momentul în care se vaccinează, rata de infectare s-ar dubla până la sfârșitul lui ianuarie, în condițiile specifice din această țară. 

Publicația citează datele oficiale care arată că, până acum, peste jumătate dintre adolescenții americani cu vârste de 12-17 ani s-au vaccinat în formulă completă (cifră apropiată de valoarea aferentă întregii populații eligibile), iar sub 15% dintre elevii de 5-11 ani s-au vaccinat cu cel puțin o doză. Aceste procente sunt departe de a fi suficiente pentru a oferi protecție celor care nu se pot vaccina sau pentru a preveni focare locale.

Education Week citează și un studiu al Centrului pentru Știința Deciziilor de Sănătate al Universității Harvard, studiu care nu a fost supus încă verificării colegiale (peer review) ce ia în considerare diverse forme de evoluție pandemică și care ajunge la următoarele concluzii:

  • Directorii școlilor trebuie să dezvolte planuri care să permită ajustarea rapidă a regulilor privind distanțarea, purtatul măștii etc. în funcție de evoluția epidemiologică la nivel local.
  • În școlile unde cel puțin jumătate dintre elevi sunt imunizați, cercetătorii prezic că poate fi ridicată obligația de purtare a măștii, fără riscul unei creșteri a riscului de infectare în învățământul secundar, atât timp cât rata infecțiilor la nivelul comunității rămâne foarte mică, de sub 4 cazuri noi / zi / 100.000 de locuitori.

Foto: © BiancoBlueDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Top 10 licee din București, preferate de elevii de clasa a VIII-a: în 2025 Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, școală-pilot, e pe podium – studiu CMBRAE / Colegiul Național „Elena Cuza”, cu profil pedagogic, primul în preferințe pe segmentul vocațional

Pe primele trei locuri în preferințele elevilor bucureșteni sunt Colegiile Naționale „Gheorghe Lazăr”, ”Gheorghe Șincai” și „I.L Caragiale”, în anul școlar 2024-2025, potrivit raportului întocmit de Centrul Municipiului București de…
Vezi articolul

EXCLUSIV Pragul de infectare la care se închid automat școlile, aplicat în România, este excepție, nu regulă în Europa. Soluțiile a 6 state europene pentru a ține școala deschisă / Discrepanțe între liderii și codașii PISA

Închiderea școlilor în orașele românești cu o incidență foarte mare, cum este capitala București, devine iminentă și este menționată regulat, în ultimele zile, inclusiv de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Pe…
Vezi articolul

Evaluarea Națională „bate pasul pe loc, rezervându-i lecturii un loc lipsit de importanță”, deși există modele inovatoare de evaluare a lecturii – analiză comparativă între obiectivele și instrumentele Evaluării Naționale și cele de la testele internaționale PISA

Studii internaționale privind competențele de lectură ale elevilor, precum PIRLS – destinat elevilor care finalizează școala primară – și PISA – în cazul elevilor de 15 ani – promovează direcții…
Vezi articolul