Cîmpeanu: 50.000 de profesori au fost formați pentru predare online în pandemie. Ce planuri are ministerul în continuare pentru alfabetizarea digitală a cadrelor didactice

4.919 vizualizări
vârsta de pensionare, cancelarie profesori
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
În jur de 50.000 de profesori au fost formați pentru a preda digital pentru școala online, care s-a desfășurat în timpul pandemiei de coronavirus, a spus ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei conferințe de presă din județul Alba. El a recunoscut din nou că școala online a fost un dezastru peste tot în lume fiindcă nicio țară nu a putut îndeplini simultan cele cinci condiții pentru ca o astfel de educație formală să poată fi desfășurată cu succes. Nu în ultimul rând, ministrul a spus că, prin PNRR, România s-a angajat să pregătească pentru predare digitală 100.000 de profesori de acum încolo. În sistemul de educație preuniversitară din România sunt aproximativ 200.000 de cadre didactice.

Întrebat cine se face vinovat de dezastrul școlii online și cine ar trebui să răspundă, Cîmpeanu a spus: „Școala online impusă a fost o adevărată catastrofă educațională nu numai în România, a fost o adevărată catastrofă educațională în orice stat din lume. Ea a fost impusă în condițiile în care niciun stat, nici cele cu cele mai avansate sisteme de educație nu au fost pregătite pentru predarea online.

Predarea online presupune existența simultană a cinci condiții: în primul rând trebuie să ai o conectivitate generalizată, în România nu putem spune că avem conectivitate generalizată pentru a asigura o viteză de transfer suficientă unei predări online adevărate.

Al doilea parametru este disponibilitatea echipamentelor, s-au făcut eforturi foarte mari, față de începutul crizei sanitare, numai de la guvern, autorități locale au fost distribuite peste un milion de echipamente (…), dar nu putem spune că fiecare elevi din cei trei milioane de elevi au echipamente adecvate. (…)

Al treilea element: ai nevoie de profesori formați. S-au format peste 50.000 de profesori pentru predarea online, dar numărul total de cadre didactice este de peste 200.000 în învățământul preuniversitar. Avem prevăzut în PNRR formarea a 100.000 de cadre didactice pentru pedagogie digitală. (…)

Al patrulea element este conținut digital pentru orice disciplină (…) Al cincilea element – e nevoie de platforme de evaluare dedicate și specializate, altfel relevanța notelor se pierde. Aceste 5 elemente nu au fost simultan îndeplinite în niciun stat al acestei lumi, drept urmare pierderile au fost mari și foarte mari. (…) În măsura în care aceste probleme fac parte din problemele economice ne facem cu tiții (vinovați), începând cu noi, cei care am condus destinele învățământului.”


10 comments
  1. Adrian are dreptate. Așa zisul format al profesorilor a fost cireașa de pe tort cu onlinelul. nu s a discutat onest obiectivele educaționale pentru elevi și profesori. S-au pus accentul pe partea tehnica nu pe specificități etc. Adică s-au abordat și onlinelul și formatul daca nu greșit cel puțin impotriva normelor metodologice in vigoare.

  2. Ai perfecta dreptate Adrian.
    Nu s-au stabilit obiective educaționale
    de atins nici pentru elevi nici pentru profesori. Nu s-au discutat specificitățile predării online. Mai grav, așa cum s-a ajuns forțat la predatul online datorita pandemiei, la fel de forțată a fost și așa zisa formare

  3. Această formare s-a făcut în conformitate cu dispozițiile art. 245 din Legea nr. 1/2011, care NU are Metodologie ????????????????????

    1. Ai perfecta dreptate.
      Nu a fost o discuție onesta în privința obiectivelor predării online raportat la baza tehnica. Așa zisul format al profilor a fost mai degrabă axat pe premiza: sunteți prosti si va ivatam sa folosiți nu știu ce.

  4. Ministerul nu a format nimic. Dascălii și-au cumpărat calculatoare și și-au plătit cursurile de perfecționare, plus abonamentele de net.

  5. Acolo unde exista platforme securizate si dotare cu echipamente, profesorii nu aveau nevoie de cursuri ca sa fie utiluzatori. Profesorii predau si activau elevii la fixarea noilor cunostinte, precum in sala de curs.
    Elevii care au dorinta si deprinderea de a învăța in sala de curs, au avut aceeași determinare si online, stand comod si fara masca, online, cu caietul in față, la biroul lor de lucru de acasa.
    Elevii care in timpul orelor de curs din școală stau cu telefoanele pe sub banca sau deseneaza cai verzi, desigur ca nu au învățat nici la scoala online.
    Nu forma de invatamant este esențială, ci faptul ca elevul sa VREA sa învețe.
    Daca vine la scoala doar pentru a socializa, e slaba miscarea in neuronii lui.
    Acolo unde nu a fost echipament (desi a fost timp cu duiumul ca primariile si Ministerul Educatiei sa se ocupe de acest aspect, a fost alta situatie.

  6. Sa inveti niste oameni cum se utilizeaza 2 platforme nu inseamna formare digitala.Nu fac parte din cei formati si am predat bine mersi pe platforma. Traiasca Sfantul Google si Sfantul You Tube! Hai sa fim seriosi, aia e formare digitala? Si era oricum un proiect inceput inainte de pandemie pe care l-ati cosmetizat aducatelea in proiect de predare digitala. In rest nimic, nu ati format nimic. Faceti misto de noi? Cat mai veniti cu minciuni???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Greșeală elementară sau mână de ajutor? Pentru că a depus recursul în afara termenului legal, Ministerul Educației a pierdut definitiv procesul în care premierul Ciucă obținuse suspendarea analizei tezei sale de doctorat, suspectă de plagiat

Greșeală de proporții a Ministerului Educației într-unul dintre cele mai răsunătoare procese în care a fost implicată această instituție, în ultimii ani. Pe data de 19 ianuarie 2023, Înalta Curte…
Vezi articolul

Ligia Deca a făcut apologia legilor educației la Senat, unde pachetul „România educată” este votat în ziua în care greva generală paralizează școlile. „Revendicările cadrelor didactice au legătură cu grila de salarizare, aflată în legea salarizării, nu în legile Educației”, spune ministra

Ministrul Educației, Ligia Deca, a elogiat proiectele de legi ale Educației, aflate pe ordinea de zi pentru vot final la Senat, în calitate de cameră decizională. Aceasta a prezentat o…
Vezi articolul

Emilia Șercan reclamă că a solicitat să studieze teza de doctorat a lui Mircea Geoană, iar Adrian Cioroianu a făcut publică această informație prin prisma funcției sale de director al Bibliotecii Naționale: „O mârșăvie incalificabilă”

După ce jurnalista Emilia Șercan a relatat miercuri că în sălile de lectură ale Bibliotecii Naționale cititorii sunt nevoiți să stea cu gecile pe ei, la temperaturi de 16,6 grade,…
Vezi articolul