Cîmpeanu, despre activitățile remediale pentru elevi: Tutoratul este o soluție foarte eficientă, care n-a fost suficient de mult folosită în sistemul de educație din România

4.772 de vizualizări
Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com
Tutoratul este o soluție foarte eficientă, care n-a fost suficient de mult folosită în sistemul de educație din România, spune ministrul Sorin Cîmpeanu. Acesta a declarat la Realitatea TV că s-a gândit la “un sistem de tutorat” după ce profesorul Dumitru Borțun, de la SNSPA, invitat și el în eminisune l-a întrebat dacă poate fi folosit acest sistem pentru acțiuni remediale în perioada următoare. Cîmpeanu a răspuns “cu siguranță da”.

Tutoratul este un program folosit mai ales în sistemul universitar, un program de sprijinire şi consiliere a studenţilor, cu scopul de a-i face să se integreze mai ușor și mai bine în facultate. Un profesor, numit tutor, oferă de fapt îndrumare în alegerea celor mai potrivite opţiuni didatice, culturale şi sociale specifice vieţii studenţeşti – scopul este acela de a ameliora rezultatele şcolare.

Discuția s-a purtat pe fondul întâlnirilor pe care ministrul Educației le-a avut săptămâna aceasta cu partenerii sociali, în condițiile în care ministrul a vorbit despre acțiuni remediale fără să propună ceva concret.

Dumitru Borțun: “V-ați gândit și la un sistem de tutorat, cu anumiți profesori?

Sorin Cîmpeanu: Cu siguranță da, domnule profesor, asta este ideea unei personalizări, particularizări a acțiunilor remediale. Tutoratul este o soluție foarte eficientă, care n-a fost suficient de mult folosită în sistemul de educație din România. (…) Exemplul dat de domnul profesor Borțun, tutoratul, nu este o procedură răspândită în sistemul de Educație, chiar dacă știm că ea este foarte eficientă. E o problemă cronică asta, dar te folosești de rezolvarea unei probleme cronice pentru a te ajuta de ea în rezolvarea problemelor urgente”.

Ministrul a mai spus că examenele nu vor fi decalate sau anulate.

Ulterior, ministrul Cîmpeanu a mai spus că toate școlile vor face ore remediale cu elevii în semestrul II, față în față, după orele de la clasă, iar elevii și profesorii ar putea fi chemați la școală și sâmbăta. Sorin Câmpeanu a declarat că toți profesorii vor fi plătiți suplimentar pentru orele remediale și că a identificat deja ca sursă de finanțare 30 de milioane de euro bani europeni.

Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii
  1. Oameni buni voi nu traiti in Romania? Copilul vostru nu are un diriginte? Ce tutore va mai trebuie? La Facultate profesorul care joaca rolul de diriginte se numeste tutore, e consemnat in registrele secretariatul si eu am terminat facultatea fara sa aflu care dintre profesori indeplinea si functia de tutore pentru anul meu de studiu. Si cred ca nu sunt singura persoana in aceasta situatie si careia nu i s-a adus la cunostinta numele profesorului tutore. Deci la ce ne trebuie inca un balast platit? Se plateste cu 10% din salariul atributiile dirigintelui, se reanalizeaza acele atributii, se adauge altele necesare si adaptate noului context si daca vor sa plateasca sa mai adauge un 5% la sporul deja existent doar in cazul in care adauga sarcini noi dirigintelui existent.

  2. Bai oameni buni, România are tutorat/tutoriat. MEDITATIILE PRIVATE. Diferenta este ca acestea, la noi, se fac cu profesori care au si carte de munca si care mai castiga si niste bani nefiscalizati si care se realizeaza, câteodată, si cu elevii de la clasa. În restul lumii tutorele e MESERIE, în nomenclatorul de meserii, un fel de profesor cu srl (plătește taxe, aduna ani de vechime pentru pensie, are asigurare medicala). Niciun tutore nu e angajat ca profesor (titular/suplinitor) in scoala.

  3. Pentru ca acest tip de activitate a cadrului didactic sa devina posibila practic, trebuie intai dezvoltat cadrul legislativ si definite foarte bine drepturile si obligatiile partilor! Deocamdata exista unciot de legislatie care faciliteaza inclusiv abordari abuzive!

  4. Cand o zbura porcu’ si-o face rachita micsunele ma duc eu sambata si dupa ore. Mai bine merg la Lidl, se fac angajari iar…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 20 de asociații civice denunță blocada impusă de primarul Sectorului 5 voluntarilor din școala 136 din Ferentari, în locul cărora Florea propune un program de 4 milioane de euro

Peste 20 de asociații civice, printre care și comunitatea #Rezistența, îi cer Primarului Sectorului 5, Daniel Florea, “ridicarea imediată a interdicției impuse voluntarilor și copiilor de a mai folosi” spațiul…
Vezi articolul

Ancheta suedeză de presă privind postlicealele sanitare false din România – premiată de Asociația Jurnaliștilor suedezi de investigație. Tăcere totală în România, la 5 luni de la dezvăluirea practicilor postlicealelor

Ancheta despre asistentele false din România le-a adus jurnaliștilor de la Televiziunea publică din Suedia premiul cel mare al Asociației Jurnaliștilor suedezi de investigație. Premiul a fost decernat duminică, pentru…
Vezi articolul

Se închid și creșele, din cauza noului coronavirus? Președintele Asociației Municipiilor: Decizia este la fiecare primărie / Ministrul Educației: Creșele care au trecut la Minister se închid

Închiderea tuturor unităților de învățământ preuniversitar anunțată ieri de Guvern lasă un semn de întrebare cu privire la creșele pentru copii, multe dintre ele în subordinea primăriilor, nu a Ministerului…
Vezi articolul