Cîmpeanu: Nu există nici acum platforme dedicate şi securizate prin care să avem o evaluare corectă, de calitate, în învățământul online

4.152 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că, în contextul pandemiei, a constatat că nu există nici în prezent platforme dedicate şi securizate pe care să poată fi efectuată o evaluare online corectă, scrie Agerpres.

„Componenta de evaluare-examinare n-a înregistrat niciun progres. Nu există nici acum platforme dedicate şi securizate prin care să avem o evaluare corectă, de calitate, din această perspectivă în învăţământul online. Nu există. Îmi pare rău că trebuie să o spun atât de direct, dar evaluările online şi-au pierdut foarte mult din relevanţă pentru simplul motiv că nu ştiu să fie profesori care pot garanta sută la sută că cei care au răspuns acestor teste, examinări, evaluări din spatele unui ecran sunt cei care trebuiau să răspundă. Este un detaliu, privit de unii, este esenţial din punctul meu de vedere, pentru calitatea actului educaţional care se finalizează prin evaluare, examinare. Aici suntem”, a detaliat Cîmpeanu.

El a amintit că trecerea la învăţământul online nu a fost o opţiune, ci „o soluție de avarie”.

„Aveam probleme de conectivitate, avem şi acum, chiar dacă mai puţine decât aveam în urmă cu un an, în condiţiile în care aveam probleme cu echipamentele, celebrele tablete, care în opinia mea nu sunt cele mai adecvate unei pregătiri de calitate, dar sunt o soluţie de avarie. Avem mult mai puţine probleme acum din perspectiva echipamentelor, dar ele există totuşi”, a adăugat ministrul.


14 comments
  1. Ba da, putem da teste grila cu limita de timp in foarte multe moduri. Putem instala un program antiplagiat sau, daca ne stim foarte bine materia, nici nu va fi nevoie. La intrebarile cu raspuns liber cu limita de spatiul(nr maxim de randuri/ cuvinte) ochiul format al unui profesor f. bun stie imediat ca anumite raspunsuri se repeta sau seamana prea mult sau sunt pur si simplu copiate… Foarte usor se poate dovedi copierea in acest caz.

    Bine, mai rau e daca Goe e pila directorului, a inspectorului sau a vreunui functionaras penibil…Atunci va veni pe capul tau cu tot neamul sa-ti dovedeasca faptul ca gandeste identic si se exprima identic cu un coleg sau cu un autor, fiind extrem de inteligent, si ca nu se pune problema copierii in cazul marinelului…Profesorul are atunci ocazia sa se distreze copios pe seama ereditatii prostiei.

    La disciplinele exacte poate e mai dificil, dar o grila bine gandita poate demonstra destul de bine ce si cum stie elevul,

    Se poate face evaluare online, d-le C., chiar obiectiv, am dat note de la 1 la 10 anul trecut. 1 pentru copiere( copy paste), foarte usor de dovedit. Cu un link am rezolvat problema, asa incat neamurile n-au mai venit la scoala, ca n-aveau contraargument, chiar dac-aveau functie. Si di-stinsa directoare s-a ofuscat un pic, dar n-a murit.

    In concluzie, trebuie doar sa vrem Profesorii buni in scoala normala sunt buni si online. Vorba copiilor-,,avem probleme tot cu d-l X si d-na Y, ca si inainte”…

  2. Aceasta problema trebuia rezolvata macar tehnic, procedural si metodologic PRIN STANDARDE la nivelul Ministerului educatiei – avand in vedere legislatia si tehnicile de fraudare existente COMUNE tuturor scolilor si universitatilor…Doar costurile ar fi trebuit sa fie acoperite de fiecare unitate…
    Dar pentru Ministerul educatiei, insusi termenul STANDARD inseamna doar o cerinta (conditie, fraza) si nu inseamna un document stabilit prin consensus-ul partilor interesate in folosul tuturor…

  3. Greșit domnule ministru!!! Există platforme securizate care pot fi utilizate atât pentru predare cât și pentru evaluare. O astfel de platformă și sincer îi invidiez pe colegii din învățământul militar care lucrează cu astfel de platforme!

  4. Pai si cine trebuia sa se ocupe de asta, domnule MINISTRU? Sunteti cea mai inalta autoritate in domeniul invatamantului romanesc, dar stiti doar sa va plangeti si sa criticati. Ce ati facut toata vara? Toata ‘vacanta’ de o luna din primavara? De cand ne-am intors in scoli? Ati lasat totul pe umerii profesorilor si ai scolilor, asta ati facut! Deciziile sunt luate de pe azi pe maine, ordinele semnate pe genunchi, iar normele si procedurile mai rau incurca decat sa ajute.

  5. Dar cu tabletele ce aveți?
    Nu sunt adecvate unei pregatiri de calitate?
    Sughița cumva elevul daca urmareste de pe tableta lecția predata online?

  6. Atunci nu ne mai frecati cu online ul pe banii nostri. Nu mai tin o ora de online. Conform Codului Muncii nu sunt obligat sa va predau voua online pe banii mei si cu salariul micsorat si sporuri plafonate de 3-4 ani

  7. Sunteți formidabil, domnule! Și cine trebuia să se ocupe, nu ministerul? Ca profesor am luat din resurse proprii (doar salariu; nu am făcut niciodată meditații): laptop, tabletă grafică, căști, microfon, licență antivirus, licență Microsoft 365, abonament internet suplimentar (de rezervă dacă „pică” cablul) etc. Am participat la cursuri pentru predarea on-line plus sute de ore de documentare proprie pentru e-learning. Nu mă ocup și de platforme…

  8. >> platforme dedicate şi securizate
    Tractoristu’ ar trebui sa stie ca asa ceva nu exista. Dar bate campii in continuare pe tema asta. Evaluarea poate fi adaptata si poate fi facuta in limite rezonabile, online, fara platforme SF.

    >> probleme de conectivitate
    Probleme cu netu’ pot sa apara oricand. Trebuie sa traiesti cu asta.

    >> celebrele tablete
    Pai ministerul nu a facut mai nimic sa ajute profii sa-si adapteze predarea si evaluarea la noile conditii. Multi profi si multi copii au scos bani din propriul buzunar sa cumpere macar un telefon acceptabil. In plus se puteau adapta metodele si materialele didactice. Si aici profii au scos un ban din propriul buzunar ca sa-si ia un abonament la o platforma de e-learning. In doi ani ministrul nu a reusit sa faca nici macar o biblioteca online.

  9. Și voi ce ați păzit toată vara la minister? Frecați menta și după aia… constatați: nu avem aia, nu avem aia și îl căutați pe acarul Păun. Ce-o fi în capu’ ăla…

  10. Cine mama ministerului v-am oprit să construiți in fiecare școala sali de evaluare online, în condiții securizate și cu rezultate certificate, care puteau asigura concomitent și siguranță sanitară? După modelul sălilor de la examinarea pentru permisul auto se puteau construi asemenea sali! Este ceva ce putea fi făcut, dar cu voința sa cu specialiști!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Silvia Mușătoiu: Minciuna prin omisiune, sau prin măsluirea datelor, cred că este manipularea adevărului cu scop precis de păstrare a unei imagini publice pe care mincinosul o crede bună. Tot minciună este și aparenta aplicare a politicilor guvernamentale în învățământul preuniversitar

Reacție critică a profesoarei Silvia Mușătoiu în cazul IȘE, în care ministrul Educației Daniel David a cenzurat un răspuns al Institutului pentru Științe ale Educației ca să nu fie date…
Vezi articolul

Cercetătorul Sergiu Pașca de la Universitatea Stanford – pe prima pagină în ultima ediție a revistei Nature, cu o strategie ce ar putea servi ca tratament pentru sindromul Timothy, caracterizat prin afecțiuni ale inimii, autism și epilepsie

O cercetare realizată de omul de știință Sergiu Pașca și echipa sa de la Departamentul de Psihiatrie și Științe Comportamentale – Universitatea Stanford din SUA este prezentată pe prima pagină…
Vezi articolul
Csilla Hegedus / Foto: Facebook.com

Proiect de 9 milioane de euro prin care elevii aparținând minorităților să învețe limba română, anunțat de secretarul de stat din Ministerul Proiectelor Europene Hegedus Csilla. Programul-pilot va avea loc în 27 de clase și va forma peste 6.000 de profesori

Secretarul de stat din Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene Hegedus Csilla a anunţat, joi, că debutează un proiect-pilot în valoare de 9 milioane de euro prin care elevii care aparţin…
Vezi articolul

EXCLUSIV Emil Drăghici, Asociația Comunelor din România, după întâlnirea cu ministrul Educației Daniel David: Deciziile se iau doar uitându-se la cifre, oamenii sunt considerați niște cifre, fără empatie, fără conștiință, rațiune / Este o formă aspră, chiar spurcată, prin care izgonesc copiii din localități, să-i rupă complet de mediul în care trăiesc

Critică dură a măsurilor din Educație din partea președintelui Asociației Comunelor din România, Emil Drăghici. Acesta a declarat pentru Edupedu.ro că le consideră „cele mai păguboase” pentru statul român. Declarația…
Vezi articolul