Memoriu al părinților de la Colegiul German “Goethe” din București pentru susținerea cadrelor didactice, trimis către Ministerul Educației și ISMB de o lună și jumătate, fără niciun rezultat / Două profesoare s-au retras de la clasa respectivă

14.986 de vizualizări
Colegiul German Goethe / Foto: INQUAM Photos – George Calin
Într-un memoriu trimis încă din ianuarie către Ministerul Educației, majoritatea părinților unei clase susțin cadrul didactic de la Colegiul German Goethe din București acuzat că ar intimida un elev de la clasă pentru că nu face meditații cu acesta, potrivit docmentului primit pe adresa redacției. Părinții au transmis poziția lor în privința situației de la clasă și susțin că mama elevului ar face presiuni asupra mai multor profesori pentru a îmbunătăți notele copilului său. Între timp, în scandalul de la Goethe două profesoare au renunțat deja la clasa respectivă.

Amintim, de vineri, 1 Martie, Colegiul German Goethe are o nouă conducere după ce cele 3 directoare și-au dat demisia săptămâna trecută, a doua oară, fără să prezinte oficial motivele. De precizat că în luna ianuarie, Corpul de Control al Ministerului a făcut verificări la Colegiu în urma acuzațiilor aduse de un părinte că un cadru didactic ar „desfășura meditații cu elevii de la clasă și l-ar intimida pe un elev ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”. A doua zi după control, întregul personal al Colegiului a protestat acuzând presiuni.

  • În urma concluziilor prezentate în raportul Corpului de Control, obținut de Edupedu.ro, ISMB a declanșat o inspecție generală ce urmează să fie făcută la Colegiul German Goethe din Capitală. “Inspecția generală se va desfășura conform calendarului cuprins în Graficul unic de monitorizare și control al ISMB – an școlar 2023-2024”, a spus pentru Edupedu.ro, purtătorul de cuvânt al ISMB, Elena Ștefan, vineri, 1 Martie.

Majoritatea părinților unei clase a Colegiului German Goethe din București au trimis o scrisoare de susținere față de cadrul didactic acuzat de un părinte că l-ar fi intimidat pe copilul său pentru că ar fi renunțat la ore de limba germană de la un centru privat la care profesorul este administrator. De fapt, părinții susțin că elevul, al cărei mame a făcut plângerea, a fost dat afară de la centrul de cursuri particular, nu forțat să facă meditații.

În scrisoarea trimisă pe 23 ianuarie 2024, Ministerului Educației, Inspectoratului Școlar al Municipiului București și Forumului Democrat al Germanilor din România, părinții reclamă la rândul lor faptul că părintele respectiv a făcut presiuni asupra mai multor profesori atunci când copilul său a luat note “mici” la diverse discipline.

“Suntem totodată extrem de îngrijorați de situația care ne-a fost adusă la cunoștință, privind demisiile celor 3 directori ai școlii în contextul controlului recent al Corpului de Control al Ministerului Educației, și solicităm autorităţilor abilitate, analizarea sesizărilor, depuse de părintele petent, în mod echilibrat și particular, fără a generaliza la nivelul celorlalți elevi din clasă și chiar la nivelul școlii situația relatată, și în consecință, luarea măsurilor adecvate astfel încât conducerea CGG să fie asigurată în continuare de către aceeași echipa directorală”, este concluzia scrisorii.

Între timp, cele trei directoare ale Colegiului German Goethe din București și-au dat demisia săptămâna trecută, iar două profesoare au renunțat să mai predea la clasa respectivă.

Amintim, Corpul de Control al Ministerului Educației a făcut verificări la Colegiu în perioada 15 -17 ianuarie, la nici o lună de când a făcut sesizarea la Ministerul Educației, așa cum reiese din raportul Corpului de control, obținut de Edupedu.ro.

Până la data publicării acestui articol, 4 martie 2024, părinții nu au primit nici un răspuns de la niciuna dintre instituțiile de mai sus unde a fost trimisă scrisoarea.

Părinții au spus că de fapt, mama elevului care acuză cadrul didactic că i-ar intimida copilul a reacționat pentru că elevul fusese dat afară de la centrul particular unde cadrul didactic este administrator și desfășoară ore, dar care “nu urmăresc programa școlară românească pentru materia de limba germana, ci dimpotrivă, se desfășoară cu materiale și cărți din Germania. Prin opiniile exprimate, părinții au confirmat clar faptul că notarea la clasă este obiectivă și corectă”, mai scrie scrie în scrisoare.

“Mama elevului a considerat ca fiul său este afectat profund din punct de vedere emotional, întrucat s-a considerat exclus de la centrul de limba germană unde ii
plăcea foarte mult să participe alături de colegii lui de clasă, context în care, mama sa, a considerat de datoria ei să intervină, atât prin prezenta personală la școală, cât si ulterior prin sesizările depuse”, mai scrie în memoriu.

De asemenea, părinții acuză mama în cauză că face presiuni la adresa mai multor profesori pentru ca copilul său să aibă note mari. “Părinţii prezenți la ședință, au confirmat că au cunoștință de situații, relatate de către copiii lor, cum că mama elevului s-ar prezenta frecvent la școala pentru a „discuta cu profesorii în situatiile în care elevul a fost notat cu note sub 10 sau 9, și au mentionat că dezaprobă ferm această practică prin care
a fost perturbată activitatea la clasă a cadrelor didactice. Mama elevului a precizat în replică faptul că a venit la scoala “doar de 3 ori” și speră ca relațiile vor reveni la normal”, se mai arată în memoriu.

Scrisoarea trimisă de părinți către Ministerul Educației, Inspectoratul școlar al Municipiului București și Formului Democrat al Germanilor din România:

Sursa: Scrisoarea trimisă către Ministerul Educației de părinții unei clase din Colegiul German Goethe din Capitală
Sursa: Scrisoarea trimisă către Ministerul Educației de părinții unei clase din Colegiul German Goethe din Capitală
Sursa: Scrisoarea trimisă către Ministerul Educației de părinții unei clase din Colegiul German Goethe din Capitală
Informații de context

În data de 18 ianuarie 2024, cele trei directoare de la vremea respectivă ale Colegiului German Goethe din București și-au dat demisiile în bloc, ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care au fost supuși de Corpul de Control al Ministerului Educației, anunță colegiul într-un comunicat. Profesorii și personalul nedidactic din Colegiu au informat părinții că se solidarizează cei trei directori și declanșează un „protest, în care vom asigura supravegherea la clasă a elevilor, fără evaluare sau predare de conținuturi didactice”.

Cele trei directoare s-au răzgândit și au revenit pe funcții în data de 2 februarie, în contextul apropierii perioadei de examene, a declarat atunci pentru Edupedu.ro purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Elena Ștefan.

Apoi, pe 28 februarie, la nici o lună distanță cele trei directoare și-au dat demisia din nou, fără să anunțe motive oficial, iar de vineri, 1 Martie, Colegiul German Goethe are o nouă conducere: noul director al Colegiului “Goethe” este profesorul Sebastian Stoica, iar cele două directoare adjuncte sunt Alina Suciu și Fabiana Vîlcu, potrivit surselor Edupedu.ro. 

Corpul de Control a fost trimis la Colegiul German Goethe la nici o lună de când părintele unui elev a făcut reclamații că un profesor ar fi abuzat emoțional de copil prin acte de bullying, după ce ar fi întrerupt meditațiile cu acesta.

În urma concluziilor prezentate în raport, ISMB a declanșat o inspecție generală ce urmează să fie făcută la Colegiul German Goethe din Capitală. “Inspecția generală se va desfășura conform calendarului cuprins în Graficul unic de monitorizare și control al ISMB – an școlar 2023-2024”, a spus pentru Edupedu.ro, purtătorul de cuvânt al ISMB, Elena Ștefan.

Măsuri propuse de echipa de control a Ministerului Educației

În urma raportului corpului de control al Ministerului, obținut de Edupedu.ro, se recomandă cercetarea disciplinară a directoarei Colegiului, Rodica Ilinca, printr-o comisie la nivelul Ministerului.

“Comisia de control propune constituirea, cu celeritate, a unei comisii la nivelul Ministerului Educației, care să aibă ca obiectiv verificarea măsurilor interne dispuse de către conducerea unității de învățământ referitoare la prevenirea si combaterea fenomenului de bullying, având în vedere faptul că echipa de conducere de la nivelul Colegiului German „Goethe” nu a prezentat niciun document cu privire la modul în care gestionează situații semnalate privind violența psihologică — bullying”, scrie în raportul Corpului de control al Ministerului.

De asemenea, se recomandă deschiderea unui dosar penal pe numele cadrului didactic, profesor de limba germană: “Sesizarea Parchetului de pe lângă Judecătoria sectorului 1, cu privire la suspiciunea de încălcare a prevederilor art. 297 din Codul Penal (Legea nr. 286/2009), cu modificările şi completările ulterioare, de către cadrul didactic la Colegiul German „Goethe” din Bucureşti, prin condiționarea evaluării periodice a elevilor de participarea la cursurile organizate de firma la care este administrator”, potrivit documentului.

Citește și:
UPDATE Directoarea Colegiului German Goethe din București, Rodica Ilinca, și-a dat din nou demisia, confirmă ISMB
Directoarele Colegiului German Goethe din București rămân în funcții. Inspectoratul Școlar București: Au revenit asupra deciziei de a demisiona / Cele trei directoare își anunțaseră demisiile, susținute de profesori care acuzau „atitudini umilitoare“ la care i-a supus Corpul de Control al ministrului Deca
Demisie în bloc a directorilor Colegiului German Goethe din București, după ce ministrul Educației a trimis acolo corpul de control. Profesorii și personalul nedidactic protestează în semn de solidaritate cu conducerea școlii
Reacția Ministerului Educației, la protestul de la Colegiul German Goethe din Capitală: ministrul a trimis Corpul de Control după sesizarea unui părinte care viza „desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”
Protestul profesorilor de la Colegiul German Goethe încetează, anunță Ministerul Educației

9 comments
  1. Sunt mama unui copil din Goethe și sunt foarte mulțumită de majoritatea cadrelor didactice. Dezaprob acest demers al mamei care dispune de cunoștințe instituționale care se mobilizează ca în vremuri crezute trecute. Eu am scris Ministerului și nu am primit niciun răspuns la cele sesizate. Mai mult, dacă Ministerul ar reforma și simplifica materia, păstrând ce este relevant și de folos copiiilor, probabil discuta asta nu și-ar mai avea rostul.

    1. Cu ce anume sunteți mulțumită? Eu nu văd niciun motiv de mulțumire când aproape toate materiile sunt predate în limba română sau într-o germană atât de proastă încât și copiii își dau seama de asta. Iar la orele de germană nu se face aproape nimic. Suntem în a doua jumătate lui martie și sunt abia la mijlocul manualului de germană. Texte abia dacă mai scriu, oricum nu le corectează nimeni. De vorbit nici nu se pune problema – unii nu mai scot o vorbă în germană după intrarea în gimnaziu. Fără meditații sau ajutor din partea cuiva nu au cum avansa acei copii.
      Asta nu este școală cu predare în limba maternă. Chiar și într-o școală bilingvă se face mai mult în limba străină decât se face aici în limba “maternă”.

  2. Mama reclamagie se autointitulează cu mandrie “nebuna școlii”… Ferească Sfantul!!! se știe faptul că toți se tem de ea. Amenință părinții, nu are scrupule și calcă peste cadavre invocand pe altă parte, că este credincioasă iar apoi spune că nu are nimic împotriva profesoarei. Oare un psiholog in ce profil comportamental ar incadra-o?
    Oare la copiii ei nu se gandeste?

  3. Cine știe să citește, pe toți profii îi mazileşte, chiar dacă e doar una, destul cu maneaua, e trist e foarte trist am ajuns la faza când majoritatea este îngropată la propriu de minoritate și nu doar în acest caz.
    Pentru cei care înțeleg doar ce vor, nu fac aici referire la minoritățile etnice.

  4. Cine sustine profesoara acuzata si directorii demisionari din Goethe? Niste parinti ai unei clase care isi duc cu totii copiii la meditatii tocmai la profesoara clasei! E grav!
    Articolul va acuza si pe dumneavostra EDUPEDU de evidenta partinire a celor reclamati dar si pe acei parinti din clasa care ar fi util sa fie cercetati pentru complicitate la infractiunile doamnei profesor!
    EDUPEDU sunteti evidenti in sustinerea unui sistem educational defect bazat pe influenta, incorectitudine si batjocura. Nu ati mai avut niciun redactor sa isi asume asa articol si l-ati publicat din partea redactiei.
    EDUcatia e PE DUcă!

    1. Proverbul spune că dacă mai mulți oameni îți spun că ești beat, du-te și te culcă. Adică există un număr destul de mare de părinți care susțin profesorul în cauză, dar unul care zice că nu… și are dreptate acela, unul.

      Ideea e simplă. Dacă e adevărat ce e scris în acel memoriu, centrul privat oferă lecții suplimentare de germană celor care doresc, pe altă programă (deci NU meditații). D-na în cauză nu-l mai acceptă pe acel elev la lecțiile centrului respectiv din varii motive. Elevul dorește în continuare să meargă, și consideră că e discriminat pentru că NU este primit acolo. De unde a început o întreagă tevatură – că sunt obligați să se mediteze că altfel nu știu ce se întâmplă, că profesorul încalcă legea educației, etc.

      Repet, DACĂ e adevărat ce e scris în memoriu… e flexare de mușchi pentru cineva ”cu trecere” care le arată el/ea celor din centrul respectiv cine e d-l/d-na. Pentru că poate.

      Iar dacă sunt adevărate și discuțiile despre prezentarea mamei elevului la școală de câte ori elevul ia note sub 9… ajungem în altă zonă, destul de cunoscută unor profesori care sunt mai exigenți (a se citi, solicită atingerea unor standarde minime de pregătire din partea elevilor).

      Dacă acceptăm mereu că e de vină școala… okay, nu vă mai trimiteți copiii la școală, solicitați la minister să vă expedieze direct diplomele de absolvire și-am terminat cu stresul.

  5. Ăștia-s părinții care își duc copiii la meditații cu acești profesori și care mai vin și cu mici “atenții”, ca să treacă elevul clasa cu note mari, de-aia atâta solidaritate. Eu o susțin pe mama care a făcut reclamație, pentru a-și proteja copilul împotriva acestor indivizi (corpul didactic, nedidactic și părinții care susțin asemenea mizerii). Îmi doresc din tot sufletul ca această mamă să reușească să își câștige dreptatea ei și a copilului, în instanță și poate, prin acest demers, să mai scape învățământul de stat, de niște paraziți de bugetari.

  6. Era de asteptat sa apara un asa zis “memoriu” al parintilor si mama acestui copil sa fie aratata cu degetul, copiii ei marginalizati. E bine de stiut totusi ca fiecare clasa din Goethe are un grup al parintilor pe whatsapp unde se discuta exasperant si constant numai despre cadouri, atentii si vouchere cadou pentru profesori. Profesorii de acolo au cunostinta de aceste grupuri si se lasa, la randul lor “rugati” de catre reprezentantii acestor parinti sa predea la o clasa sau alta. O adevarata masinarie se pune in miscare pentru ca un profesor sa fie convins sa ramana sa predea la clasa sau sa preia o clasa de la un alt profesor. Un act abuziv si discretionar. Si dai si colecteaza, de 1 Martie, 8 Martie, Paste, Craciun, inceput de an scolar, sfarsit de an scolar, zi de nastere, zi onomastica. Unde mai pui ca unii parinti se gandesc sa faca astfel de colecte chiar si pentru laptopuri si material didactic. Si concomitent nu uita ca au si trei directoare care nu prea au tangenta cu limba germana care este o conditie statutara a Colegiului Goethe pentru a ocupa o functie manageriala. Si dai si colecteaza si pentru ele – 8 Martie, Paste, sfarsit, inceput, toamna, iarna, primavara…
    Insa ma intreb de ce copilul a fost inlaturat de la centrul particular de meditatii al profesoarei respective, o data ce parintii lui au fost dispusi sa cotizeze? Nu vad acesti parinti ceea ce vedem si noi? Un conflict de interes al unui profesor care isi gaseste abonati pentru un centru particular de profit printre elevii carora le preda intr-o scoala din sistemul de stat?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă adresată ministrului Educației de un grup de profesori din Dolj implicați în Olimpiada de franceză: „Organizarea și desfășurarea probelor olimpiadei au fost impecabile” / Internatul nu este „o ruină, așa cum s-a sugerat în mod tendențios (…) Nu este lux, dar sunt condiții decente”

Mai mulți profesori de limba franceză din Dolj au transmis o scrisoare deschisă în care își exprimă „dezamăgirea profundă provocată de caracterul unidirecționat al imaginii finale a Olimpiadei Naționale de…
Vezi articolul