UPDATE Directoarea Colegiului German Goethe din București, Rodica Ilinca, și-a dat din nou demisia, confirmă ISMB

8.595 de vizualizări
Colegiul German Goethe / Foto: INQUAM Photos – George Calin
UPDATE Inspectoratul școlar al Municipiului București confirmă pentru Edupedu.ro că directoarea Colegiului German Goethe din București și-a dat din nou demisia, miercuri, 28 februarie. Directoarea Rodica Ilinca și-a mai dat demisia în data de 17 ianuarie împreună cu cele două directoare adjuncte, ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care au fost supuse de Corpul de Control al Ministerului Educației, anunța atunci Colegiul într-un comunicat. Însă, 2 săptămâni mai târziu, cele trei directoare au revenit asupra deciziei și s-au întors în funcții, anunța ISMB. Nu se cunoaște motivul de acum al demisiei directoarei.
  • Amintim că ministrul Educației a trimis Corpul de Control după sesizarea unui părinte care viza „desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”, potrivit unui răspuns la solicitarea Edupedu.ro

UPDATE 18:47: Inspectoratul școlar al Municipiului București a confirmat pentru Edupedu.ro că directoarea Colegiului German Goethe din București și-a dat demisia miercuri, 28 februarie.

Știrea inițială: Directoarea Colegiului German Goethe din București, Rodica Ilinca, și-a dat din nou demisia, potrivit unor surse Edupedu.ro. Este a doua oară într-o lună și jumătate când ia această decizie. Nu se cunoaște motivul deciziei de acum.

Prima oară, în data de 17 ianuarie, Rodica Ilinca și-a depus demisia împreună cu cele două directoare adjuncte ale Colegiului, Lipan-Weber Maria și Herbert Alexandru Beatrice, ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care au fost supuși de Corpul de Control al Ministerului Educației, anunța Colegiul într-un comunicat.

A doua zi, pe 18 ianuarie, profesorii de la Colegiul Goethe au protestat din același motiv, și în aceeași zi au anunțat apoi că încheie protestul.

Două săptămâni mai târziu, cele trei directoare ale Colegiului German Goethe din Capitală au revenit asupra deciziei de a demisiona, în contextul apropierii perioadei de examene, și rămân în funcție, a declarat pentru Edupedu.ro purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Elena Ștefan.

Ministerul Educației a anunțat că în data de 15 ianuarie a trimis Corpul de Control la Colegiul German Goethe din Capitală ca urmare a sesizării primite din partea unui singur părinte al cărui copil este elev la această școală. Sesizarea părintelui „viza desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor organizate de cadrul didactic”, susține Ministerul Educației într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro.

Măsuri propuse de echipa de control a Ministerului Educației

În urma raportului corpului de control al Ministerului, obținut de Edupedu.ro, se recomandă cercetarea disciplinară a directoarei Colegiului, Rodica Ilinca, printr-o comisie la nivelul Ministerului.

“Comisia de control propune constituirea, cu celeritate, a unei comisii la nivelul Ministerului Educației, care să aibă ca obiectiv verificarea măsurilor interne dispuse de către conducerea unității de învățământ referitoare la prevenirea si combaterea fenomenului de bullying, având în vedere faptul că echipa de conducere de la nivelul Colegiului German „Goethe” nu a prezentat niciun document cu privire la modul în care gestionează situații semnalate privind violența psihologică — bullying”, scrie în raportul Corpului de control al Ministerului.

De asemenea, se recomandă deschiderea unui dosar penal pe numele cadrului didactic, profesor de limba germană: “Sesizarea Parchetului de pe lângă Judecătoria sectorului 1, cu privire la suspiciunea de încălcare a prevederilor art. 297 din Codul Penal (Legea nr. 286/2009), cu modificările şi completările ulterioare, de către cadrul didactic la Colegiul German „Goethe” din Bucureşti, prin condiționarea evaluării periodice a elevilor de participarea la cursurile organizate de firma la care este administrator”, potrivit documentului.

Citește și:
Directoarele Colegiului German Goethe din București rămân în funcții. Inspectoratul Școlar București: Au revenit asupra deciziei de a demisiona / Cele trei directoare își anunțaseră demisiile, susținute de profesori care acuzau „atitudini umilitoare“ la care i-a supus Corpul de Control al ministrului Deca
Demisie în bloc a directorilor Colegiului German Goethe din București, după ce ministrul Educației a trimis acolo corpul de control. Profesorii și personalul nedidactic protestează în semn de solidaritate cu conducerea școlii
Reacția Ministerului Educației, la protestul de la Colegiul German Goethe din Capitală: ministrul a trimis Corpul de Control după sesizarea unui părinte care viza „desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”
Protestul profesorilor de la Colegiul German Goethe încetează, anunță Ministerul Educației

1 comment
  1. Uite demisia, nu e demisia. Ca să ascundă matrapazlâcurile de acolo, a preferat să demisioneze. Ar trebui să i se facă dosar penal și ei și profesorilor care au provocat stres asupra copiilor și să li se ia dreptul de a mai preda vreodată într-o școală de stat și să plătească și daune morale. Din cauza unor astfel de specimene, plătite degeaba cu salarii grase, copiii urăsc școala. Sper ca părintele care a făcut sesizarea cu privire la ce se întâmplă la acest liceu (care, cândva, era un liceu de elită și foarte bine cotat), să nu renunțe și să meargă până în pânzele albe, pentru a-și recâștiga, din nou, dreptatea ei (că am înțeles că o mamă a făcut sesizarea) și a copilului său. Le doresc din tot sufletul să reușească în acest demers.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Scoateți o foaie de hârtie!” versus evaluările anunțate. Practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și le scade performanța – Studiu

Un studiu nou de pedagogie școlară, realizat de Dr. Ludwig Haag (Universitatea din Bayreuth) și Prof. Dr. Thomas Götz (Universitatea din Viena), s-a concentrat pe răspunsul la întrebarea “cum afectează…
Vezi articolul

Creșterea sumelor acordate elevilor navetiști, mențiunea că alocația forfetară nu e impozabilă, decontarea unor călătorii și pentru elevii cazați la internat – printre propunerile admise la consultările de joi pe proiectul ordonanței de urgență privind transportul elevilor, anunță Sorin Cîmpeanu

Creșterea sumei pentru transportul elevilor navetiști și dublarea alocației forfetare pentru transport, despre care Edupedu.ro a scris joi, sunt două dintr-un total de șapte propuneri pe care ministrul Educației, Sorin…
Vezi articolul