Reacția Ministerului Educației, la protestul de la Colegiul German Goethe din Capitală: ministrul a trimis Corpul de Control după sesizarea unui părinte care viza „desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”

9.302 vizualizări
Colegiul German Goethe din București / Foto: toe.hubproedus.ro
Ministerul Educației anunță că a trimis Corpul de Control la Colegiul German Goethe din Capitală ca urmare a sesizării primite din partea unui singur părinte al cărui copil este elev la această școală. Sesizarea părintelui „viza desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor organizate de cadrul didactic”, susține Ministerul Educației într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro.
– UPDATE Ora 13:00 Protestul profesorilor de la Colegiul German Goethe încetează, anunță Ministerul Educației

Amintim că toți cei trei directori ai Colegiului German Goethe din București au demisionat ieri, ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care au fost supuși de Corpul de Control al Ministerului Educației, a anunțat în urmă cu o zi colegiul, într-un comunicat. Profesorii și personalul nedidactic din Colegiu au informat părinții că se solidarizează cu cei trei directori și declanșează un „protest, în care vom asigura supravegherea la clasă a elevilor, fără evaluare sau predare de conținuturi didactice”. „Protestul va continua până la rezolvarea situației, prin reluarea funcțiilor celor trei directori ai Colegiului”, anunță profesorii Colegiului German Goethe.

Cei trei directori ai Colegiului German Goethe care anunță că și-au depus demisiile sunt Ilinca Rodica, Lipan-Weber Maria și [editare ulterioară] Herbert Alexandru Beatrice..

Potrivit surselor Edupedu.ro, verificarea Corpului de Control vine în contextul în care noua conducere a Colegiului Goethe ar fi făcut față unor presiuni de a face transferuri ale unor elevi de la alte școli la colegiu.

Reacția Ministerului Educației, la solicitarea Edupedu.ro:

„18 ianuarie 2023
Informare de presă privind situația de la Colegiul German Goethe

În urma unei sesizări primite din partea unui părinte al cărui copil este elev la Colegiul German Goethe, ce viza desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor organizate de cadrul didactic, Ministerul Educației a dispus, în perioada 15-17.01.2024, acțiuni de verificare de către Corpul de Control al Ministrului Educației la Colegiul German Goethe, conform Ordinului de serviciu nr. 1059/DC/12.01.2024.

Din verificările efectuate până în acest moment, manifestarea unei atitudini discreționare a membrilor echipei Corpului de control la adresa conducerii Colegiului German Goethe, în timpul activităților de verificare, nu se confirmă. Reprezentanții Ministerului Educației au fost însoțiți la sediul unității școlare de către reprezentanții Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

După aprobarea raportului de control elaborat de către membrii echipei de control, ca urmare a acțiunii de control întreprinse la Colegiul German Goethe și la Inspectoratul Școlar al Municipiului București, reprezentanții Ministerului Educației vor face publice rezultatele acestui raport.

Reprezentanți ai Ministerului Educației și ai Inspectoratului Școlar al Municipiului București au mers la Colegiul German Goethe, pentru a discuta cu persoanele vizate, în vederea asigurării că procesul instructiv-educativ nu este afectat, până la soluționarea situației create.

Precizăm că Ministerul Educației va face toate demersurile, astfel încât această situație să nu genereze întreruperea procesul educativ de la Colegiul German Goethe”.

Informații de background

Profesori și membri ai personalului nedidactic și administrativ au anunțat în urmă cu o zi, într-un comunicat public, faptul că cei trei directori ai Colegiului German Goethe din București au demisionat, ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care spun că au fost supuși de Corpul de Control al Ministerului Educației. Profesorii și personalul nedidactic din Colegiu au informat părinții că se solidarizează cei trei directori și declanșează un „protest, în care vom asigura supravegherea la clasă a elevilor, fără evaluare sau predare de conținuturi didactice”.

„Subsemnații, cadre didactice (români și germani) și membri ai personalului didactic auxiliar și nedidactic din Colegiul German Goethe, ne vedem nevoiți să anunțăm declanșarea unui protest, începând cu data de 18 ianuarie 2024, prin care ne exprimăm indignarea față de maniera discreţionară si neprincipială a membrilor Corpului de Control al Ministerului Educației, care desfășoară, din data de 15 ianuarie 2024, un control în unitatea noastră. Manifestarea unei atitudini umilitoare față de toți colegii noștri interogați în cadrul controlului a condus la depunerea demisiei în bloc a celor trei directori ai Colegiului, ca formă de protest și de amendare față de comportamentul celor menționați”, se arată în comunicatul remis de școală în urmă cu o zi.

Comunicatul integral al Colegiului German Goethe:

„Subsemnații, cadre didactice (români și germani) și membri ai personalului didactic auxiliar și nedidactic din Colegiul German Goethe, ne vedem nevoiți să anunțăm declanșarea unui protest, începând cu data de 18 ianuarie 2024, prin care ne exprimăm indignarea față de maniera discreţionară si neprincipială a membrilor Corpului de Control al Ministerului Educației, care desfășoară, din data de 15 ianuarie 2024, un control în unitatea noastră.

Manifestarea unei atitudini umilitoare față de toți colegii noștri interogați în cadrul controlului a condus la depunerea demisiei în bloc a celor trei directori ai Colegiului, ca formă de protest și de amendare față de comportamentul celor menționați.

Având în vedere cele prezentate, ne exprimăm solidaritatea cu cei trei directori, motiv pentru care declanşăm acest protest, în care vom asigura supravegherea la clasă a elevilor, fără evaluare sau predare de conținuturi didactice.

Protestul va continua până la rezolvarea situației, prin reluarea funcțiilor celor trei directori ai Colegiului.

Profesori și membri ai personalului nedidactic şi administrativ
17.01.2024”

Citește și:
Demisie în bloc a directorilor Colegiului German Goethe din București, după ce ministrul Educației a trimis acolo corpul de control. Profesorii și personalul nedidactic protestează în semn de solidaritate cu conducerea școlii

16 comments
  1. Sincer era și momentul să demisioneze !!
    Conducerea acestui colegiu cam avea” iz de Dumnezeu “ “ normal ca s-au simțit umilite” .
    Respect Corpului de Control !

  2. Dar la perspectiva urmatoare s-a gandit cineva.?
    Am un copil la scoala X si ma zbat chiar eu ca parinte sa-l aiba meditator pe profesorul de la clasa.
    Apoi ma astept sa primeasca numai note mari ca doar de aceea platesc taxa de protectie. Nu?
    Si nu le primeste. Atunci il retrag pe copil de la meditatii si ii fac profesorului o sfanta reclamatie sa se invete minte!
    Cam asta e cheia in care trebuie citita stirea asta, dar e pentru cunoscatori!

  3. Din pacate nu este vb de meditatii si de cine cui da. Este vb de a nu accepta pilele in Colegiu. Problema este la nivel national, dar doar cei din Goethe au fost cu capul pe umeri.
    Vine copilul lui X-ulescu, care vrea sa faca el Colegiul Y. Directorul, comisia ce se ocupa de transferuri nu accepta din cauza mediei, mama/tata copilului vine cu amenintari si/sau cu hartii doveditoare ca acel copil trebuie sa fie in acel Colegiu desi el nu se incadreaza. Daca conducerea accepta sa respecte legea, inspectorul care raspunde de Colegiu trimite: Corp de control, Inspectii, Comisii, pe romaneste ii freaca. Astfel, oameni ce au terminat o facultate, oameni care au ani la catedra cati au altii de viata, ajung sa fie umiliti si batjocoriti.
    Dragi tineri, daca doriti sa faceti ceva cu viata voastra, plecati la facultati in strainatate si ramaneti acolo. In Romania doar pe pile mai rezisti.

  4. Aceeasi situatie ca si la Colegiul George Enescu…Atat corpul de control al ministerului cat si acei dinozauri de la inspectorat isi bat joc de educatie! Concediaza pe cei care chiar fac ceva pt educatie si care au ajuns in acele functii prin concurs ai nu pusi de niste partide!

  5. Imi zicea ,,un apartinator” ca astia au tot mai mult tupeu, c-o sa ajunga sa ne ceara bani pe fiecare ora tinuta si-n scoala. Adica, mai pe intelesul si al analfabetilor functional, o sa transforme ,,educatia” pas cu pas in 4-6 ore/ zi de ,,meditatii”. Ca deja, de-o vreme-ncoace, se comporta la ore tot mai agresiv stiind ca unii ,,apartinatori” inca nu sar cu banu’. Sigur ca deja-i generalizata treaba daca nu s-au luat masuri in ultimii macar 10 ani. Nu-ti duci copilul ,,la meditatii”, risti ca sa ti-l faca praf pentru ca ,,n-ai marcat banu”. Un fel de ,,taxa de protectie” au ajuns ,,meditatiile”.

  6. Pentru ca mafia din ministere e mare! Se stie ca ministrul trecut a cerut transferul la uman, chiar din prima zi in clasa a 9-a a unui baiat care nu a luat nota de admitere la evaluarea din vara anului 2020. A sfidat 100 de copii care au invatat ca sa isi castige locul si inca 30 de copii care au picat dar au avut note mai mari ca el.

  7. Ministerul ar trebui să reformeze un sistem bolnav, în care profesorii să poată parcurge și fixa materia; atunci nu am mai vorbi de un sistem alternativ. Și, dacă vorbim de un control, și nu de un abuz, acesta trebuie să se desfășoare cu profesionalism nu prin represalii și comportamente deviante din partea celor care ar trebui să fie un exemplu.

    1. Pentru ca sunt interese mai mari. Daca se vrea “pressing” pentru ceva anume si directorii sunt(printre putinii) neaserviti politic, se vine cu “artileria grea”. Eu stiu asa: de la mic la mare, de la prost la destept, sunt niste pasi de respectat in toate procedurile de control-sanctiune. Asa cum si elevii nu pot fi direct exmatriculati, ci trebuie urmati niste pasi, asa si pentru sesizarea unui parinte, nu se trimite Ministerul la usa, ci mai intai ISJ-ul. Abuz de putere mi se pare … Si bine au procedat cei de la liceu.

      1. Și eu, când eram la liceu, am avut o profesoară de matematică, care tot bătea apropouri de meditații cu ea, cu toate că nu făcea nimic la clasă, nici nu venea de multe ori, cu toate că matematica este obligatorie pentru examenul de bacalaureat și tot liceul am strâns semnături cu ajutorul părinților și ne-am dus la ISJ, iar acesta ne-a trimis direct la minister și solicitarea noastră ne-a fost respectată și acea individă nu mai predă nici in ziua de azi, așa că felicitări părintelui care a văzut lucrurile putrede de la un liceu, care altădată era extrem de bine cotat

          1. Sincer, toți s-au bucurat, atât părinții, copiii, cât și unii profesori, că am reușit să scăpăm de o nenorocită, cum ne-a spus o profesoară de limba și literatura română, că profesoară nu putea fi numită. Și am avut toți o satisfacție foarte mare, că după un timp și directorul liceului a fost demis pentru managementul defectuos

          2. @OanaM: Precum spuneam, madam, plimbă ursul. Fan-fiction să scrii dumneata pe blogul personal, că la minciuni te pricepi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere de formă pe reforma agenției care acreditează școlile și grădinițele – ARACIP, după ce proiectul de hotărâre de guvern fusese deja trimis spre avizare la ministere și CES în forma stabilită de Ministerul Educației. “Facem degeaba propuneri?“, au întrebat reprezentanții ONG-urilor / Tudor Chirilă, către secretarul general al ministerului, Ioana Lazăr: Puneți pumnul în gură oamenilor care încearcă să vorbească

Acuzații de formalism și încercare de cenzură a propunerilor în dezbaterea publică către reprezentanții Ministerului Educației, pe marginea restructurării Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar, din partea societății…
Vezi articolul

Profesorii au acces la lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, conform procedurii. Sorin Ion: Rezultatele și modul de rezolvare se discută cu elevii cu lucrările pe masă și cu borderourile de corectare, în format digital

„După simulare, fiecare profesor discută cu elevii rezultatele și modul de rezolvare. Se poate face cu lucrările pe masă. Se poate face cu borderourile de corectare, care vin în format…
Vezi articolul