Creșterea sumelor acordate elevilor navetiști, mențiunea că alocația forfetară nu e impozabilă, decontarea unor călătorii și pentru elevii cazați la internat – printre propunerile admise la consultările de joi pe proiectul ordonanței de urgență privind transportul elevilor, anunță Sorin Cîmpeanu

3.288 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Creșterea sumei pentru transportul elevilor navetiști și dublarea alocației forfetare pentru transport, despre care Edupedu.ro a scris joi, sunt două dintr-un total de șapte propuneri pe care ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spune că le-a acceptat după consultările avute ieri pe tema proiectului de Ordonanță de Urgență pe tema transportului elevilor școlarizați în altă localitate decât cea de domiciliu.

Ministrul enumeră, într-un anunț publicat vineri dimineață pe Facebook, cele șapte măsuri agreate, printre care apar și o mențiune că alocația nu este impozabilă și nu e luată în calculul veniturilor familiale, dar și o notă generică referitoare la “asigurarea cadrului legal care să permită autorităților locale să susțină transportul școlar specializat de tip curse şcolare pentru transportul de la/până la unitatea de învăţământ, pentru toate nivelurile învățământ (primar, gimnazial si liceal)”.

El vorbește despre o “creștere de 4 ori a sumei acordate pentru transportul elevilor școlarizați în altă localitate decât cea de domiciliu”. În fapt, este vorba despre o dublare a sumei acordate în funcție de distanța parcursă, suma rezultată putându-se la rândul ei dubla, dar numai condiționat de valoarea abonamentelor.

Cele șapte propuneri de modificare a proiectului de OUG, anunțate de Sorin Cîmpeanu:
  • “Creșterea de 4 ori a sumei  acordate pentru transportul elevilor școlarizați în altă localitate decât cea de domiciliu. Astfel, pentru facilităţile de transport acordate elevilor, se asigură o sumă forfetară lunară de 60 de lei/lună pentru distanţa de până la 3 km, iar pentru distanţele ce depăşesc 3 km, suma de 60 lei/lună se suplimentează cu 6 lei/lună pentru fiecare kilometru;
  • În cazul în care costul transportului este mai mare decât suma forfetară, aceasta poate fi majorată cu până la 100%, dar nu mai mult decât contravaloarea documentelor de transport prezentate de către elevii care solicită suplimentarea sumei forfetare. În acest caz, sumele se decontează pe baza documentelor de transport emise de operatorii de transport;
  • În situația în care suma forfetară lunară majorată cu 100% nu acoperă cheltuielile lunare de transport pe bază de abonament/pachet de bilete (din cauza practicării unor tarife excesive, ajungând până la 30 lei/km/lună, față de alte situații în care tariful este de 3 lei/km/lună), diferența poate fi decontată din bugetele consiliilor județene;
  • Reglementarea potrivit căreia cuantumul minim să poată fi majorat prin hotarâre a Guvernului pentru a asigura flexibilitate în funcție de evoluția situației economice și sociale;
  • Asigurarea cadrului legal care să permită autorităților locale să susțină transportul școlar specializat de tip curse şcolare pentru transportul de la/până la unitatea de învăţământ, pentru toate nivelurile învățământ (primar, gimnazial si liceal);
  • Alocația forfetară este neimpozabilă și nu va fi luată în considerare la calculul venitului mediu net lunar pe membru de familie, necesar pentru obținerea bursei de studiu și/sau bursei de ajutor social;
  • Elevilor care sunt cazaţi la internat sau în gazdă în localitatea unde studiază li se asigură decontarea cheltuielilor de transport între localitatea în care studiază și localitatea de domiciliu, din bugetul Ministerului Educaţiei, prin unităţile de învăţământ unde sunt şcolarizaţi, atât pentru contravaloarea a 4 călătorii dus-întors/lună, cât și pentru contravaloarea unei călătorii dus-întors efectuate în perioada fiecărei sărbători legale. Decontarea se face pe baza documentelor de transport.”
Citește și:
Transportul elevilor: Ministerul Educației e de acord cu dublarea alocației forfetare dacă aceasta nu acoperă abonamentul și cu dublarea sumelor alocate în funcție de distanță, așa cum a propus Consiliul Elevilor, anunță Sorin Cîmpeanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Profesorii de gimnaziu pot crea o experiență de învățare mai interactivă și mai captivantă pentru elevi cu tablele interactive. Cadrele didactice le pot folosi pentru a testa înțelegerea elevilor sau pentru a oferi feedback instantaneu

Tabelele interactive pot fi un instrument valoros pentru profesorii care predau la clasele de gimnaziu. Evident, ca orice instrument folosit în predare, utilizarea trebuie planificată și este bine să existe…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu vorbește despre aceleași 5 componente necesare pentru învăţământul digitalizat pe care le menționează de peste un an: conectivitate generalizată la internet, echipamente, profesori pregătiţi pentru predarea online și platforme securizate

La peste un an distanță de când vorbea despre nevoia de digitalizare și un sistem de educație online, Sorin Cîmpeanu folosește aproape aceleași cuvinte când vine vorba despre digitalizarea învățămânțului:…
Vezi articolul

A fost o greșeală sau un ajutor pe care Ministerul Educației i l-a dat premierului când nu a depus la timp contestația în procesul privind suspendarea analizei teze de doctorat? / “Vorbim despre evenimente care au avut loc înainte de începerea mandatului meu”, spune Ligia Deca

Ministrul Educației, Ligia Deca, a spus că Ministerul a depus în iulie anul trecut contestația la sentința dată în procesul privind suspendarea analizei tezei de doctorat a premierului Ciucă, dar…
Vezi articolul