Transportul elevilor: Ministerul Educației e de acord cu dublarea alocației forfetare dacă aceasta nu acoperă abonamentul și cu dublarea sumelor alocate în funcție de distanță, așa cum a propus Consiliul Elevilor, anunță Sorin Cîmpeanu

1.094 de vizualizări
Foto: © Photovs | Dreamstime.com
Ministerul Educației dorește să adopte amendamentele propuse de către Consiliul Național al Elevilor, ce vizează dublarea sumelor prevăzute pentru decontarea transportului în funcție de distanțele parcurse de elevii navetiști și dublarea alocației forfetare în cazul în care aceasta nu acoperă abonamentul, a anunțat, joi dimineață, ministrul Sorin Cîmpeanu, în cadrul consultării online pe tema proiectului de ordonanță de urgență pregătit pe această temă.

Sorin Cîmpeanu, în discuțiile online găzduite joi de minister:

  • “Propunerea Ministerului Educației este să aprobăm, să adoptăm amendamentele propuse de către Consiliul Național al Elevilor. Mai exact, să avem o dublare a alocației de transport în raport cu regula 30 de lei + 3 lei/km. Dublare înseamnă 60 de lei + 6 lei/km. Asta înseamnă, în situația dată (un exemplu oferit de o participantă la consultare – n.red.) 178 de lei.
  • De asemenea, propunerea CNE este de depășire a alocației forfetare cu 100% în cazul în care alocația forfetară nu acoperă abonamentul. Dublarea sumei de 178 de lei înseamnă exact 356 lei/elev. Dacă ne raportăm la 299 de lei cât era înainte de discuția de astăzi, 356 de lei înseamnă mai mult.
  • Dar aș vrea să precizez faptul că acel elev, dacă se încadrează într-unul din primele patru criterii sociale, spre deosebire de situația actuală, în care se oprea la 299 de lei, pentru că asta însemna bursă socială de 200  de lei pe lună + 99 de lei pentru transport, acel elev va primi 200 de lei bursă socială plus 356 de lei alocație pentru transport. Pentru 26 de km, în caz concret. În acest caz concret, suma este 556 de lei, față de 299 de lei. Asta înseamnă propuneri concrete. Consiliul Național al Elevilor a făcut această propunere, Ministerul Educației e de acord cu propunerea CNE.”

Ulterior, reprezentantul CNE, Robert Avram, a precizat că organizația sa susține subvenția operatorilor de transport prin bugetele Consiliilor Județene, cu bani de la bugetul de stat, dar, ca măsură de compromis pentru a preveni situații în care elevii nu pot obține niciun decont, consideră că soluția alocației forfetare e una aplicabilă “pe termen scurt (…) până ajungem la subvenție”.

Robert Avram:

  • “Susținem subvenția operatorilor de transport prin bugetele CJ-urilor, cu bani de la bugetul de stat, așa cum era și în proiectul de lege. Însă vedem că, dacă nu adoptăm acum o măsură de compromis care să poată fi folosită până la noua lege a bugetului de stat, nu vom avea nici măcar jumătate din banii pe care elevii trebuie să îi plătească pentru transport decontați. Deci suntem de părere că alocația forfetară poate să funcționeze doar ca măsură pe termen scurt, ca măsură de compromis până ajungem la subvenție.”

Discuțiile de joi au loc în condițiile în care proiectul de OUG referitor la alocația forfetară pentru transportul elevilor urma să fie discutat în Comisia de Dialog Social luni, dar acest punct a fost eliminat, atunci, de pe ordinea de zi. Consiliul Elevilor anunțase că urma să prezinte abonamente primite de la mai mulți elevi, care să dovedească problemele existente.

Ulterior, Ministerul a anunțat consultarea publică online de astăzi.

În formula în care fusese pus în dezbatere publică, proiectul de OUG prevede că pentru facilitățile de transport acordate elevilor se acordă o sumă forfetară lunară de 50 de lei/lună pentru distanța de 3 km, ce poate fi suplimentată cu 5 lei/lună pentru fiecare kilometru în plus. Iar în cazul în care costul transportului e mai mare, suma poate fi majorată cu până la 50%.

Or, potrivit exemplelor transmise de CNE luni, există abonamente care au costat:

  • 210 lei / 7 km – conform calculului propus de proiectul de ordonanță, poate fi decontat doar 105 lei
  • 235 lei /10 km – conform calculului propus, pot fi decontați circa 122 de lei
  • 245 lei / 14 km – conform calculului propus, pot fi decontați circa 157 lei

Miercuri, mai multe organizații, printre care asociații ale elevilor, dar și Salvați Copii și World Vision, au propus câteva amendamente în proiectul de ordonanță de urgență care modifică legea Educației Naționale în privința decontării transportului elevilor. Într-o luare de poziție comună, semnatarii lansează o serie de alternative de modificare a proiectului, inclusiv una potrivit căreia să se precizeze sursa finanțării, adică ministerul Dezvoltării, nu cel al Educației. O alta cere să nu se condiționeze transportul elevilor de alocarea sumelor de la bugetul de stat. 

Miercuri, premierul Nicolae Ciucă a transmis că este de acord să aibă o întâlnire cu reprezentanții elevilor, pentru a discuta problemele legate de transport, dar aceasta “va fi, cel mai probabil, organizată după 1 octombrie”, după cum a anunțat președintele CNE, Robert Avram. 

Foto: © Photovs | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Cîmpeanu, despre Educația sexuală: „Propunerea Ministerului Educației este ca toți elevii să se înscrie la o disciplină care să conțină elementele de educație sexuală, având posibilitatea retragerii tuturor acelora pentru care părinții nu sunt de acord”

Educaţia sexuală trebuie cuprinsă, alături de educația sanitară, educaţia pentru alimentaţie sănătoasă, într-un sistem „modular” numit „Educaţie pentru viaţă”, materie care să fie predată o dată pe săptămână, în conformitate…
Vezi articolul
Florin Viu și Ramona Drăguț / Sursa foto: Arhivă personală

Material susținut de Fundația Orange

Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor – lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare…
Vezi articolul