Consultare publică online pe tema proiectului de ordonanță ce prevede o sumă forfetară pentru transportul elevilor, anunțată de Ministerul Educației pentru joi / Documentul fusese criticat de elevi și ar fi trebuit să fie discutat luni, în Comisia de Dialog Social

336 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației a anunțat, luni, că va organiza o consultare publică în format online pe tema proiectului de Ordonanță de Urgență ce prevede introducerea unei sume forfetare pentru decontarea transportului elevilor, proiect ce a fost pus în dezbatere publică săptămâna trecută. Anunțul vine în condițiile în care subiectul se afla în deschiderea ședinței Comisiei de Dialog Social de luni, unde Consiliul Național al Elevilor anunțase că-și va prezenta obiecțiile, inclusiv prin prezentarea unor abonamente care arătau sumele nu pot fi decontate integral folosind modelul din ordonanță.

Subiectul a fost eliminat de pe agenda ședinței de azi, după cum a anunțat președintele CNE, Robert Avram.

  • Proiectul de OUG poate fi consultat aici.

Potrivit anunțului făcut de minister, dezbaterea online va avea loc joi, 22 septembrie, de la ora 10.00, în sistem de videoconferință. Sunt invitați să participe, în sistem online, toți cei interesați: persoane fizice și juridice, organizații ale societății civile, societăți comerciale, reprezentanți ai instituțiilor publice interesate, reprezentanți ai presei, în limita a 100 de persoane.  

Înscrierea se va realiza în sistem electronic printr-un mesaj trimis la adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până la data 21 septembrie 2022, ora 16:00.

Potrivit datelor prezentate de minister:

  • Înscrierea va include: numele și prenumele participantului/reprezentantului legal, după caz, organizația pe care o reprezintă, datele de contact, numărul de telefon, adresa de e-mail la care se va transmite link-ul pentru logare, precum și confirmarea participării la dezbatere.
  • Persoanele interesate să-și prezinte verbal propunerea în cadrul dezbaterii publice sunt rugate să se înscrie la adresa de e-mail anterior menționată și vor avea la dispoziție 3 minute pentru prezentare.
  • Propunerile se vor face în scris, în format electronic (word), cu specificarea secțiunilor, capitolelor, articolelor din proiectul de act normativ la care se face referire, prin formularul anexat și se vor transmite la adresa de mail menționată anterior până la data 21 septembrie 2022, ora 16.

Consiliul Național al Elevilor își exprimase poziția potrivit căreia proiectul de ordonanță de urgență “nu este soluția ideală”, organizația anunțând că urma să prezinte abonamente primite de la mai mulți elevi care să dovedească problemele existente. Robert Avram, președinte CNE, a invocat două probleme principale în cazul modelului propus de minister: se menține decontul în locul subvenției, iar formula de calcul nu duce la decontarea integrală a abonamentelor.

Citește și:
Proiectul ministerului privind sumele forfetare pentru transportul elevilor “nu e soluția ideală”, spune Consiliul Elevilor, care arată abonamente cu preț dublu față de sumele ce pot fi decontate. UPDATE CNE: Ministerul a eliminat de pe ordinea de zi a Comisiei de Dialog Social tema transportului elevilor
BREAKING Ministerul Educației a retras proiectul de ordonanță de urgență care dădea posibilitatea universităților să înființeze societăți comerciale și consorții de învățământ dual
Ordonanța de urgență privind alocația “forfetară” pentru transportul elevilor a fost pusă în dezbatere publică / Elevii pot solicita acordarea în avans a sumei forfetare lunare, iar alocația se plătește din bugetul ministerului, spune Sorin Cîmpeanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Psihologul educațional Dacian Dolean, specializat în dezvoltarea limbajului și a alfabetizării timpurii: În România, statutul socio-economic are un efect direct asupra alfabetizării, dincolo de abilitățile cognitive sau lingvistice

Statutul socio-economic al copiilor din România le afectează direct gradul de alfabetizare, abilitările cognitive și dezvoltarea limbajului, avertizează Dacian Dolean, psiholog educațional, specializat în dezvoltarea limbajului și a alfabetizării timpurii,…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai: “îngrijorare” cu privire la “acțiunile politicului care afectează etica academică” / Decizia Curții Constituționale “complică măsurile care se pot lua în contextul plagiatului”, dar universitățile au încă mecanisme interne de sancționare

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca își exprimă, într-un punct de vedere transmis marți Edupedu.ro, “îngrijorarea” cu privire la “acțiunile politicului care afectează etica academică, demarate cu mai mult timp în urmă,…
Vezi articolul