DOCUMENT Subiectele date la concursul pentru directorii de Case de Asigurări de Sănătate, la care au promovat doar 5 candidați din 33 prezenți și 54 înscriși

21.776 de vizualizări
Foto: © Seventyfourimages | Dreamstime.com
Candidații pentru posturile de directori ai Caselor Județene de Asigurări Sănătate din cele 42 de județe au primit 10 subiecte, fiecare a câte 10 puncte. Nota de trecere a fost pragul de 70 de puncte, iar potrivit rezultatelor anunțate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate, doar 5 din cei 33 de candidați prezenți la concurs au fost admiși. Pentru aceștia urmează proba de interviu. În total au fost înscriși 54 de candidați, dar 21 au fost absenți.

Proba scrisă a fost organizată pe 6 mai, cu prezență fizică, la amfiteatrul Spitalului Universitar de Urgenţă Bucureşti. Varianta extrasă a fost cea cu numărul II. Durata probei a fost de 3 ore.

Cele zece subiecte pe care candidații le-au avut de rezolvat au fost următoarele:

  1. Enumerați criteriile de internare pentru asistența medicală spitalicească în regim de spitalizare continuă, respectiv spitalizare de zi, conform Ordinului nr. 397/836/2018 din 27 martie 2018 – privind aprobarea normelor metodologice de aplicare în anul 2018 a Hotărârii Guvernului nr. 140/2018 pentru aprobare a pachetelor de servicii și a contractului – cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor Medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2018 – 2019, actualizat cu modificările și completările ulterioare.
  2. Enumerați responsabilitățile ordonatorilor de credite conform Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice actualizată cu modificările și completările ulterioare și controlul financiar preventiv propriu.
  3. Prezentați serviciile medicale care nu sunt decontate din Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate, contravaloarea acestora fiind suportate de asigurați, de unitățile care le solicită, de la bugetul de stat sau din alte surse după caz, conform Legii nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
  4. Enumerați programele naționale de sănătate curative exclusiv sub programe și obiective din bugetul Fondului Național de Asigurări Sociale de Sănătate, conform Hotărârii nr. 155/2017 privind aprobarea programelor naționale de sănătate pentru anii 2017 și 2018, actualizată cu modificările și completările ulterioare
  5. Enumerați documentele justificative necesare a fi depuse la Casa de Asigurări de Sănătate pentru rambursarea contravalorii asistenței medicale transfrontaliere după ce asiguratul a obținut autorizarea prealabilă și enumerați etapele analizei cererii de rambursare de către casa de asigurări de sănătate, conform Hotărârii nr. 304/2014 pentru aprobarea normelor metodologice privind asistența medicală transfrontalieră, actualizată cu modificările și completările ulterioare
  6. Descrieți metodologia de selecție a unităților de specialitate pentru implementarea programelor naționale de sănătate curative, conform ordinului nr. 245/ 2017 pentru aprobarea normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate curative pentru anii 2017 și 2018, actualizat cu modificările și completările ulterioare
  7. Enumerați documentele prin care se atestă calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, conform Ordinului nr. 1549/ 018 privind aprobarea normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calității de asigurat, actualizat cu modificările și completările ulterioare.
  8. Prezentați condițiile de încheiere a contractului de management între directorul general al Casei de Asigurări de Sănătate și președintele CNAS și de realizarea planului de management, conform statutului aprobat de Hotărârea nr 972/2006 pentru aprobarea statutului Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, actualizată cu modificările și completările ulterioare.
  9. Prezentați scopul și principiile actului de control în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, conform Ordinului nr. 1012/2013 pentru aprobarea normelor metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, actualizat cu modificările și completările ulterioare.
  10. Propuneți cel puțin cinci măsuri de eficientizare a cheltuielilor în asistența medicală spitalicească prin prisma reglementărilor legale incidente sistemului de asigurări sociale de sănătate.

Rezolvarea este indicată în baremul de mai jos:

Baremul pentru corectare și punctare poate fi descărcat de aici

Rezultatele sunt:

Foto: © Seventyfourimages | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii
  1. Daca s ar organiza testari si concursuri obiective pentru toti bugetarii indiferent de functie ,rezultatele obtinute ar fi la fel.Educatia si profesionalismul stau la baza progresului.

    1. Cred ca trebuie așteptat până ce trece pandemia noiembrie ianuarie cu orice concurs dir. CAS, insp. școlar general, etc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like