Cinci medalii de aur, două de argint și o mențiune pentru elevii români la Olimpiada Asiatică de Fizică 2024. În afară de un elev de la Colegiul Racoviță din Cluj, toți ceilalți sunt de la liceul privat ICHB / Ministerul Educației susține că aceste rezultate „confirmă nivelul școlii românești de fizică”

6.714 vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Cinci medalii de aur obținute de elevii români la a 24-a ediție a Olimpiadei Asiatice de Fizică, la Perak, în Malaezia, anunță Ministerul Educației. Au participat 208 concurenți din 28 de țări (27 țări din Asia-Pacific și România, cu statut de invitat). Elevii noștri au mai luat și două medalii de argin, plus o mențiune de onoare, conform sursei citate.

Cine sunt elevii premianți:

„Alexandru Momoiu, elev la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București, a obținut prima medalie de aur, fiind câștigătorul absolut al prezentei ediții, având cel mai mare punctaj total din concurs. În afară de acest rezultat extraordinar, el a obținut, de asemenea, cel mai mare punctaj la proba experimentală”, notează Ministerul Educației.

„Celelalte 4 medalii de aur au fost obținute de: Ionuț Gabriel Stan, Ioan Alexandru Mirică, Rareș Felix Tudose, toți trei elevi ai Liceului Teoretic Internațional de Informatică din București și de Alexandra Maria Curea, elevă a Liceului Teoretic Național din București. Alexandra Curea a obținut și cel mai mare punctaj al unei fete din concurs.

Cele două medalii de argint au fost câștigate de către Mendel Emanuel Mendelsohn, de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București și de Teofil Voicu, de la Colegiul Național Emil Racoviță din Cluj-Napoca.

Mențiunea de onoare a fost acordată elevului Rareș Theodor Marinescu, de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București.

Echipa României a fost condusă de prof. dr. Delia Davidescu de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București, conf. univ. dr. Sebastian Popescu, de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași și prof. Victor Păunescu, de la Liceul Economic nr. 1 din București.

Aceste rezultate deosebit de valoroase confirmă nivelul școlii românești de fizică și celebrează în mod admirabil cei 10 ani de participare neîntreruptă a echipei României la această olimpiadă”, arată Ministerul Educației în mesajul pus pe Facebook.


8 comments
  1. @dana: nu trebuie să dau explicații unei ființe insipide ca tine, care probabil, lucrează în învățământul de stat și care are prea mult timp liber la dispoziție. Am studiat singură domeniile care mi-au plăcut, deoarece am avut parte de profesori, la fel de lipsiți de inteligență, fără bun simț și plin de antipatie și scârbă, față de noi, cei care am fost elevii lor.

  2. Realitatea este cu totul și cu torul alta:
    1. ICHB racolează creiere din școlile de stat cu metode specifice ( în traducere: ICHB „bate” sistemul românesc cu propriile arme….
    PS: ICHB este altceva decât sistemul privat educațional românesc)
    2. La ICHB olimpicii (fizică etc) nu fac decât disciplina de olimpiadă. Punct!
    3. Sistemul de pregătire al olimpicilor (elitism artificial) nu are absolut nicio legătură cu sistemul public de învățământ. Este un sistem (elitist) paralel aflat la ani lumină distanță de ceea ce se pregătește în sistemul public . Am putea spune că proiecția lui pe sistemul public este chiar egală cu zero (adică perpendiculară).
    În concluzie, olimpicii de la ICHB nu reprezintă sistemul educațional românesc ci un business turcesc…
    În general, olimpicii (pregătiți pe bani grei și în afara sistemului public ) nu prea reprezintă sistemul educațional românesc….! Adică, cei mulți întalniți în toate locurile de muncă obișnuite, magazine, servicii casnice, comerț , instituții etc

  3. Avem mereu discuția asta complet sterilă. Copiii ăștia cărora le place fizica/matematica/informatica/biologia etc mănâncă doar acele discipline pe pâine și atât. Nu fac prea multe la nicio altă disciplină, pe ideea că oricum ei se pregătesc pentru excelență la ce le place și acolo vor merge în universitate (în țară sau aiurea). În special cei de la ICHB, despre care au vorbit inclusiv foști olimpici de acolo.

    Deci scutește-ne, edupedu, de adulațiile sistemului privat. Și de minciunile lansate cu dezinvoltură de minister. Nu e nicio diferență între ăștia – singurii care câștigă sau pierd sunt elevii respectivi. Doar ei decid dacă merită efortul.

    1. @Alin: este un articol foarte bun, nu adulează pe nimeni și nimic, doar demonstrează că sistemul privat de educație este cel mai bun și chiar îi pregătește pe elevi la materiile pe care doresc aceștia să le învețe, nu ca la stat, unde este multă materie proastă și de umplutură, cu profesori care nu fac mare lucru, înafară de a se plânge că vaaaai ce prost trăiesc ei, când de fapt ar trebui să intre la categoria bugetari de lux, pentru că prestează muncă puțină și au salarii destul de mari, pentru nefăcut mai nimic.

      1. Habar n-ai ce spui. Sistemul ”privat”, finanțat de la stat în mod egal cu cel de masă și apoi finanțat de părinți… care are rezultate minunate luând efectiv copiii buni de pe unde-i găsește și punându-i să lucreze doar în domeniul de care sunt interesați, specializându-i efectiv pe acel domeniu, ca să nu mai aibă cale de-ntors în caz că se răzgândesc cumva… Hai să-i lăudăm, că sunt grozavi. Nu te oprește nimeni, că și așa avem proști destui în țară – dovadă ziua de ieri – cu tine unul în plus nu-i mare schimbare.

        1. În sistemul de învățământ de stat, nu sunt ajutați să studieze materia care le este pe plac, fac toate materiile de căcat, fără absolut nicio utilitate în viața de zi cu zi, doar pentru a avea profesorii niște credite la dosar, să ia gradațiile, așa că nu știu care e mai prost dintre noi doi. So, go back to your cave!

          1. OanaB/DarkNight, văd că ai rămas aceeași persoană suavă și plină de… inteligență. /s

      2. De fapt, este extrem de simplu: acești elevi deosebiți sunt esențiali pentru sistemul privat, pentru a atrage multi candidați plătitori de bani (mulți), insa puțin dornici de a face ceva în școală. Sunt, daca vrei, parte din strategia de reclama a școlii.
        De exemplu, la bac 2023, doar 60 de medii peste 9, majoritatea sub 9, multe în zona de limita, unele chiar sub.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Legislația eticii academice să fie „modificată cu celeritate” pentru a permite sesizările anonime, după ce proiectul de lege care permite acest instrument în cazul abuzurilor a fost adoptat de Parlament – apelul Alianței organizațiilor studențești

Legislația subsecventă privind etica și integritatea academică, intrată în vigoare anul acesta, „trebuie modificată cu celeritate”, așa încât sesizările anonime să poată fi admise în comisiile de etică universitară, cere…
Vezi articolul

Valoarea totală a investiției în laserul de la Măgurele, ELI-NP, crește de la 1,73 miliarde de lei la peste 2 miliarde, în condițiile în care guvernul a decis să finalizeze în 2026 proiectul major de cercetare / România și-a asumat să susțină continuarea proiectului, declarat nefuncțional acum un an din cauza falimentului unei companii americane

Guvernul a adoptat, joi, o hotărâre prin care stabilește o nouă valoare totală a investiției în proiectul major de cercetare „Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI-NP), ce vizează tehnologii…
Vezi articolul

Vicepreședintele Academiei Române Mircea Dumitru, alături de Dan Puric, descris de Institutul Elie Wiesel ca persoană remarcată în grupări neo-legionare, la o lansare de carte. Mircea Dumitru: Eu am vorbit 3-4 minute, m-am ridicat și am plecat. Asta a fost decizia mea, ca să nu fie un afront și o jignire la adresa doamnei autor

Vicepreședintele Academiei Române, Mircea Dumitru, a stat la aceeași masă cu Dan Puric, descris de Institutul Elie Wiesel ca persoană remarcată în grupări neo-legionare, la evenimentul de lansare a cărții…
Vezi articolul
repartizare liceu 2020

Funcționari și oficiali din Ministerul Educației au semnat pentru acordarea ilegală de burse elevilor de liceu, iar acum trimit școlilor adrese că elevii “renunță” la bani și trebuie scoși din listele de beneficiari

Liceenii beneficiari ai bursei „Bani de liceu” sunt nevoiți să renunțe la sprijinul financiar dacă se află în imposibilitatea cumulării cu alte burse. Mai mulți elevi deja au făcut solicitări…
Vezi articolul