Cinci probleme de Matematică la care organizatorii nu așteaptă neapărat rezolvarea completă, ci mai degrabă modul de abordare – descarcă / Înscrieri deschise la Școala de vară ScientificAPEX 2024 (P)

3.848 de vizualizări
Foto: ScientificAPEX2024
Liceenii și studenții pasionați de Matematică sunt invitați să se preînscrie la Școala de vară ScientificAPEX 2024, organizată sub egida Institutului de Matematică „Simion Stoilow” al Academiei Române. Evenimentul se va desfășura în perioada 3 – 24 August 2024, în orașul Reșița, și este dedicat tinerilor cu vârste între 15 și 20 de ani care doresc să exploreze adâncimile matematicii sub îndrumarea unor profesori de renume internațional și foști olimpici internaționali la Matematică.

Preînscrierile au început și tinerii care vor să participe trebuie să completeze până pe 31 Mai un formular de înscriere și să atașeze acestuia un document PDF cu felul în care cred că ar putea rezolva un set de cinci probleme. Iată mesajul organizatorilor: „Mai jos veți găsi 5 probleme de diferite grade de dificultate, dintre care unele sunt deschise. Nu este neapărat necesar să rezolvați toate problemele pentru a fi selectați să participați la programul de vară Apex Math! Ne interesează mai mult să vedem modul dvs. unic de abordare a problemei și metodele pe care le concepeți decât să vedem o soluție completă. Vă încurajăm să scrieți (și să dezvoltați în măsura în care vă simțiți inspirați) orice idei pe care le aveți, chiar dacă acestea se referă doar la un caz special sau dacă nu conduc la soluții complete. Curiozitatea dvs. în explorarea modelelor pe care le observați va fi foarte apreciată”.

Problemele pot fi descărcate de aici

Candidații trebuie să aibă cunoștințe solide de aritmetică și algebră de bază (numere prime, inele, polinoame), teoria funcțiilor (continuitate, diferențiabilitate) și o familiarizare cu numerele complexe este considerată un avantaj, dar nu obligatorie. Nu se necesită cunoștințe de calcul avansat sau algebră liniară.

Dacă vreți să vedeți ce înseamnă o zi în programul ScientificAPEX 2024, intrați pe site-ul evenomentului.

APEX-Maths oferă un mediu de învățare de excepție, concentrându-se pe investigații colaborative și explorarea unor noi concepte în domeniul matematicii, similare cercetării științifice autentice. Cursurile, care se vor desfășura în limba engleză, sunt proiectate să stimuleze gândirea critică și să dezvolte abilități de rezolvare a problemelor complexe. Participanții vor avea ocazia să interacționeze cu academicieni de top și cu doctoranzii lor.

Cursurile vor fi predate de următorii profesori universitari:

Andrei Negut (EPFL și IMAR)

Andrei Negut și-a obținut doctoratul la Universitatea Columbia sub îndrumarea laureatului Fields, Andrei Okounkov. Este specialist în teoria reprezentărilor geometrice și în teoria grupurilor cuantice. După ce a petrecut aproape un deceniu la MIT, acum se mută la École Polytechnique Fédérale de Lausanne.

Olivier Schiffmann (CNRS, Université Paris-Saclay și IMAR)

Lucrările lui Olivier Schiffmann sunt în domeniul teoriei reprezentărilor geometrice și al geometriei algebrice. A scris peste 50 de lucrări de cercetare și a fost profesor invitat în locuri precum Japonia, China, Italia și SUA. Acum este cercetător principal (Directeur de Recherches) la CNRS și afiliat la IMAR.

Anne Moreau (Université Paris-Saclay)

Anne Moreau este expertă în teoria reprezentărilor algebrice și geometrice; contribuțiile sale acoperă o gamă largă de subiecte, de la teoria invariantelor la integrarea motivică, algebrele vertex și fizica matematică. A organizat programe tematice semestriale în Brazilia și Canada și a călătorit în întreaga lume pentru a susține prelegeri la numeroase conferințe și școli de vară. S-a alăturat facultății Departamentului de Matematică al Universității Paris-Saclay în 2020.

Emanuele Macri (Université Paris-Saclay)

Lucrările lui Emanuele Macri se situează în domeniul geometriei algebrice și enumerative. Este un expert recunoscut în geometrie biratională și în studiul spațiilor modulare de fascicule pe varietăți tridimensionale. A călătorit pentru a-și prezenta cercetările la numeroase conferințe în întreaga lume. În 2023, a fost distins cu Medaglia dei XL per la Matematica de către Academia Națională de Științe din Italia. Înainte de a se alătura Departamentului de Matematică al Universității Paris-Saclay în 2019, a fost profesor la Northeastern University.

Lista mentorilor îi include pe:

Bogdan Carasca (Student doctorand, Universitatea din Berlin)
Clarence Kineider (Student doctorand, Universitatea din Strasbourg)
Paul Labie (Student doctorand, Universitatea din Strasbourg)
Mihai Pavel (Post-doc, IMAR)
Robin Riegel (Student doctorand, Universitatea din Strasbourg)
Thomas Saigre (Student doctorand, Universitatea din Strasbourg)
Calin Spiridon (Student doctorand, IMAR)
Andrei Stoenica (Student doctorand, IMAR)
Romeo Troubat (Student doctorand, Universitatea din Strasbourg)
Alexandra Melnig (Cercetător tânăr, UAIC & IMOM)

Obiectivul APEX este să încurajeze excelența și să construiască o comunitate de tineri oameni de știință pasionați de matematică.

Limba în care se vor susține cursurile și întreg programul este engleza.

Participarea la acest program reprezintă o oportunitate unică pentru tinerii pasionați de matematică de a-și aprofunda cunoștințele și de a experimenta viața unui cercetător, îmbinând teoria cu practica reală. APEX-Maths nu doar că îmbunătățește abilitățile analitice, dar oferă și o platformă pentru construirea unei rețele profesionale și pentru încurajarea excelenței în domeniul științific.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Platforma de management organizațional VIVA

Noi, ca profesori, învățăm toată viața. Modul în care profesorul predă are acel substrat de management, spune directoarea Școlii „Ioan Creangă” din Cluj / Soluțiile din platforma care conține legislația actualizată, procedurile și documentele necesare cadrelor didactice

„Noi, ca profesori, învățăm toată viața”, a declarat pentru Edupedu.ro Meda Florian, director adjunct la Școala „Ion Creangă” din Cluj. Aceasta consideră că „orele în care se face treabă bună”…
Vezi articolul

Serie de evenimente susținută de APRIL

Lapte și Carte 2024. Dezbatere regională, la Iași, despre viitorul programului de lapte în școli, miercuri, 20 martie

Reprezentanți ai autorităților locale, județene și ai inspectoratelor școlare, directori de unități de învățământ, reprezentanți ai patronatului producătorilor și distribuitorilor de lapte, elevi, profesori, părinți – cu toții vor participa,…
Vezi articolul

Finanțarea școlilor după nevoile lor reale, restructurarea formării inițiale a profesorilor, curriculum bazat pe competența “a învăța să înveți” – priorități pe termen mediu ale Ministerului Educației, pentru învățământul preuniversitar

Restructurarea sistemului de formare inițială a profesorilor, o finanțare a școlilor legată de nevoile reale ale acestora, revizuirea evaluărilor elevilor și folosirea sistemelor informatice pentru aceste evaluări se numără printre…
Vezi articolul

Material susținut de VIVA

Subiectivitatea evaluării elevilor de către profesori este eliminată de catalogul electronic, spune directorul liceului din Horezu, Constantin Cioinică: În 2,5 minute am trecut notele pentru o clasă de 28 de elevi

Constantin Cioinică, director al Liceului „Constantin Brâncoveanu” din Horezu, județul Vâlcea, spune că unul din motivele pentru care a ales catalogul electronic Viva este „obiectivitatea evaluării”. „Catalogul electronic elimină din…
Vezi articolul