Tudorel Toader, fost judecător CCR, rectorul Universității din Iași: Cineva, probabil, va critica legile educației la Curtea Constituțională, cu toată graba care va fi în Parlament

516 vizualizări
Foto: gov.ro
Este posibil ca „cineva să critice legile educației la Curtea Constituțională în termen de reflecție și Curtea Constituțională va decide dacă ceea ce s-a adoptat este sau nu conform cu exigențele legii fundamentale”, a declarat rectorul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (UAIC), Tudorel Toader, fost judecător CCR, în cadrul consultării publice pe legile educației, organizată de PSD la UAIC, joi, 30 martie. 

„Am convingerea faptului că legiuitorul vrea să identifice cele mai bune soluții pentru mersul învățământului pentru evoluția socială. Dar, din păcate am și convingerea faptului ca mai pot rămâne încă unele soluții neconstituționale”, a precizat Tudorel Toader.

„Cu toată graba care va fi în Parlament, comisie comună, procedură specială și așa mai departe, cineva probabil va critica legile la Curtea Constituțională în termen de reflecție și Curtea Constituțională va decide, va valida dacă ceea ce s-a adoptat este sau nu conform cu exigențele legii fundamentale.

Cât am fost judecător la Curtea Constituțională, am fost raportor la majoritatea excepțiilor sau obiecțiilor de neconstituționalitate privind legea educației. Soluțiile pe care le-a dat Curtea Constituțională sunt repere peste care legiuitorul nu poate să treacă. Este un principiu care spune că o soluție legislativă dacă a fost declarată neconstituțională, nu poate fi reluată ulterior de către legiuitor, evident, prin alt act normativ. Din această perspectivă am participat la diferitele dezbateri publice sau mai puțin publice referitoare proiectele de lege ale educației”, a declarat Tudorel Toader, la Iași.

Context. Ministrul Educației, Ligia Deca, a spus în briefingul de presă de la Guvern, din urmă cu două zile, că proiectele legilor Educației adoptate azi de Guvern vor merge în Parlament, unde vor fi dezbătute în procedură de urgență, într-o comisie comună. “Există aprobată o solicitare de procedură de urgență, odată cu adoptarea legilor în Guvern și s-a discutat despre abordarea discuției legilor într-o comisie reunită a celor două comisii de educație din cele două camere ale Parlamentului”, a spus oficialul.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiade școlare 2023. Modificări la calendarele oficiale, anunțate într-o erată de Ministerul Educației: etapa județeană de Fizică este mutată duminică, 5 martie / Naționala de Informatică se ține în 1-5 aprilie

Ministerul Educației (ME) a publicat vineri după-amiază, 3 februarie, un document – erată pentru calendarele olimpiadelor și concursurilor școlare din anul școlar 2022-2023 pe care le-a anunțat în urmă cu…
Vezi articolul
Cei cu medii sub 5, școli profesionale

Cum este posibil ca tot ceea ce a fost mai murdar în universități și școli (plagiat, politizare, impostură) să devină acum “standard” de sistem – rectorul SNSPA, Remus Pricopie / 14 întrebări despre legile educației puse în consultare publică

Rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, critică într-o postare pe Facebook proiectele de legi ale Educației lansate în consultare publică de Ministerul Educației până pe…
Vezi articolul

EXCLUSIV Multe școli de stat încă nu știu să înscrie copii refugiați din Ucraina / Sorin Ion, Ministerul Educației: Părinții pot merge la cea mai apropiată unitate de învățământ cu o cerere. Urmează să fie aprobată și trimisă școlilor o procedură

Părinții copiilor din Ucraina care vor să își trimită copiii la o școală de stat din România, pot face acest lucru „la cea mai apropiată unitate de învățământ“, unde trebuie…
Vezi articolul

Ministerul Educației va introduce în curriculumul școlar tematici de educație psiho-emoțională, managementul emoțiilor și siguranța online, anunță guvernul / Program de sprijin psihologic pentru copii, în contextul pandemiei Covid-19

Tematici legate de educație psiho-emoțională, managementul emoțiilor și siguranța online vor fi introduse în curriculumul școlar, ca parte a unui program dedicat sănătății emoționale și siguranței copiilor, în contextul pandemiei…
Vezi articolul