Legile Educației, aprobate de Guvern, vor fi trecute în mare grabă prin Parlament / Ligia Deca: Vor fi dezbătute în procedură de urgență într-o comisie comună

2.295 de vizualizări
Foto: Captură Youtube – Guvernul României
Ministra Educației, Ligia Deca, a spus în briefingul de presă de la Guvern că proiectele legilor Educației adoptate azi de Guvern vor merge în Parlament, unde vor fi dezbătute în procedură de urgență, într-o comisie comună. “Există aprobată o solicitare de procedură de urgență, odată cu adoptarea legilor în Guvern și s-a discutat despre abordarea discuției legilor într-o comisie reunită a celor două comisii de educație din cele două camere ale Parlamentului”, a spus Ligia Deca.

Ligia Deca a spus miercuri în briefingul de presă de la Palatul Victoria că legile educației, aprobate în Guvern azi, vor fi dezbătute în procedură de urgență în Parlament, într-o comisie specială comună. Astfel, legile vor trece mai repede prin Parlament, față de procedura legislativă uzuală.

Întrebată dacă este constituțional ca bicameralismul să fie suspendat atunci când este vorba despre analizarea legilor educației, cu un impact social și economic extrem de important, Ligia Deca a spus că “și procedura de urgență este o procedură democratică și aranjamentele care decurg din aprobarea unei astfel de proceduri la nivelul Parlamentului sunt tot o formă a democrației reprezentative. Este decizia Parlamentului care va fi modalitatea de dezbatere în cele două Camere, aceasta fiind una dintre ele”, a precizat Deca.

Redăm întregul dialog pe acest subiect din briefingul de presă:

Ligia Deca: Îmi face o deosebită plăcere să anunț că astăzi cele două proiecte legislative – legea învățământului preuniversitar și legea învățământului superior – au fost adoptate în Guvern, urmând ca ele să meargă în dezbatere parlamentară. Următoarea etapă firească și democratică, așa cum știți, legile au încorporat toate sugestiile venite în etapele de dezbatere publică. În data de 27 februarie au fost făcute publice. A urmat un moment în care timp de 10 zile am mai primit observații pe forma tehnică legislativă, au fost și acestea integrate, urmând ca pe 9 martie legile să intre în procedură de avizare interministerială. Am primit toate avizele, am integrat punctele de vedere venite de la experții tuturor ministerelor care au un cuvânt de spus în ceea ce înseamnă procesul educațional.

Intrăm astfel într-o nouă dinamică și mă bucur tare mult că putem intra într-o dezbatere cu membrii Parlamentului în așa fel încât în cel mai scurt timp posibil să putem începe, putem demara reformele atât de necesare pentru sistemul de educație. Așa cum știți, cele două legi se bazează pe viziunea generată de proiectul amplu România educată, inițiat de către președintele României.

(…) Da, există aprobată o solicitare de procedură de urgență, odată cu adoptarea legilor în Guvern și s-a discutat despre abordarea discuției legilor într-o comisie reunită a celor două comisii de educație din cele două camere ale Parlamentului. Dar sigur este o decizie care se va lua final la nivelul Parlamentului. 

Reporter: Dar aveți speranță ca putem vedea adoptate aceste legi în următoarele câteva luni? 

Ligia Deca: Eu așa am încredere, că vom vedea o dezbatere bună, vom vedea îmbunătățiri și vom vedea legile adoptate pentru a putea ca reformele să fie implementate cât mai curând.

Reporter: Intră chiar de săptămâna viitoare în Parlament? 

Ligia Deca: Intră în timpul prevăzut legal pentru a trece dinspre Guvern înspre Parlament. Cred că da.  

Reporter: Este constituțional ca bicameralismul din România să fie suspendat atunci când este vorba despre analizarea legilor educației, cu un impact social și economic extrem de important? 

Ligia Deca: Dacă nu văd niciun fel de ce bicameralismul ar fi suspendat procedura de urgență este o procedură democratică și aranjamentele care decurg din aprobarea unei astfel de proceduri la nivelul Parlamentului sunt tot o formă a democrației reprezentative. Este decizia Parlamentului care va fi modalitatea de dezbatere în cele două Camere, aceasta fiind una dintre ele. 

Reporter: Dar la nivel de coaliție ați atins acest subiect, s-a făcut o strategie cât de rapid am putea să vedem și în ce formă? 

Ligia Deca: La nivelul coaliției s-au purtat discuții, una dintre ele fiind abordarea structurată și în așa fel încât să putem ajunge la o adoptare într-un timp decent, deci nu au existat discuții strategice, a existat sigur că da dorința ca aceste legi să parcurgă o procedură parlamentară corectă care să ne asigure îmbunătățirile necesare și acordul social necesar”.

Citește și:
VIDEO Ligia Deca a declarat că sindicatele au agreat eliminarea salarizării profesorilor din proiectele legilor Educației / Când vor fi majorate salariile debutanților? Deca: Imediat după Paște s-a agreat un grup de lucru
Examenul de admitere pentru 60% dintre locuri la liceu este “o formulă la care am ajuns tocmai în urma feedback-ului primit” – Ligia Deca, întrebată de ce păstrează examenul în pofida opoziției exprimate de părinți, elevi, profesori față de admiterea diferențiată

4 comments
  1. Să fie senatorul suinelor șeful comisiei reunite! Doar așa își va putea asigura maternitatea și paternitatea infamei reforme pro corupție. La prima admitere în licee, când internetul va fi plin de subiecte, va avea asigurată „veșnica pomenire”.

  2. Se grabesc ca din luna mai sunt altii la putere… si le e teama ca toate prostiile se vor repara.
    Democratic inseamna sa raspunzi tuturor cerintelor, nu sa te grabesti ca altfel SIGUR nu se mai aproba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
repartizare liceu 2020

Monica Anisie, despre rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Trebuie ca noi, profesorii, să-i susținem acum pe acești elevi care nu au reușit să obțină o notă foarte bună. Dacă noi îi blamăm, am pierdut acel copil

Monica Anisie, fost ministru al Educației, a declarat, în legătură cu rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „rolul nostru, al profesorilor, este să venim și să îmbunătățim, să…
Vezi articolul

În concursul de directori “li se face vânt unora pregătiți și corecți, pentru a menține interimar, pe funcții, oameni care nu pot trece nici măcar examenul scris” / Situația e posibilă în urma unor schimbări în metodologie – senatorul Ștefan Pălărie

Din metodologia actuală pentru posturile de directori de școli au dispărut prevederi care existau în metodologia din 2016, ce prevedea că, în funcțiile rămase vacante, nu pot fi numite, între…
Vezi articolul
Planuri-cadru 2025

UPDATE Trei ore pe săptămână în trunchiul comun pentru limba română, indiferent de profilul de liceu, sunt „absolut necesare”, susține Asociația Profesorilor de Limba română: Este contraintuitiv să combați analfabetismul funcțional diminuând numărul de ore

Asociația Profesorilor de Limba și Literatura Română Ioana Em. Petrescu (ANPRO) critică proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal, aflate în dezbatere publică, și solicită menținerea a trei ore pe săptămână…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Conferința “hibrid” SuperTeach este LIVE VIDEO. Cristina Gheorghe: Dacă scopul, anul trecut, era să ne întâlnim și să ne bucurăm toți împreună, acum este cum putem să ne ferim unii de alții la acest început de an școlar

Prima conferință “hibrid” SuperTeach a început la ora 09:30. “Jumătate din speakerii de la conferință vor fi aici, prezenți fizic, iar ceilalți online. Vom simula cumva școala, începutul ei, să…
Vezi articolul

Acordul scris al profesorilor este necesar pentru înregistrarea audio-video din sălile de clasă, transmite Inspectorul Școlar Ilfov. Inițial, ISJ Ilfov a informat că nu este nevoie de acordul cadrelor didactice, în anumite condiții. Documentul a fost înlocuit de pe site-ul instituției

Cadrele didactice din școli și grădinițe trebuie să-și dea acordul scris pentru înregistrarea audio-video a activității din sala de clasă, transmite, printr-o erată, Inspectoratul Școlar Județean Ilfov. In documentul publicat…
Vezi articolul