Cititul în viața unui copil: Dezvoltarea limbajului de la 0 la 7 ani și cum se introduc elementele de bază în citire și scriere

11.025 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Când trebuie să încep să-i citesc copilului meu? Să vorbesc corect cu bebelușul sau nu contează, că e prea mic? Poate sta toddler-ul atent la o poveste întreagă? Și cum îl corectez, dacă stâlcește cuvintele? Răspunsurile la aceste întrebări, dar și etapele de dezvoltare ale copilului de la 0 la 7 ani sunt cuprinse într-un document aprobat de Ministerul Educației și pus la dispoziția părinților, educatorilor, bonelor, persoanelor care au în grijă copii. Documentul realizat de UNICEF prezintă pe larg reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea copilului, dar și exemple de jocuri prin care părinții pot să le dezvolte celor mici limbajul, gândirea logică și matematică, atenția sau consecvența.

Documentul “Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani” a fost aprobat în 2010 prin ordin de ministru al Educației, cu scopul de a “oferi un cadru comun de referință în abordarea integrată a copilului prin toate serviciile de sănătate, îngrijire, protecție și educație care îl deservesc”.

Cum se dezvoltă capacitatea copilului de a asculta și de a înțelege: 0-7 ani

Când începe să înțeleagă semnificația limbajul vorbit și jocuri de susținere

Capacitatea de a se exprima corect gramatical, dar și primele greșeli de topică

Premisele citirii și scrierii

Cum să-i citesc copilului

Jocuri de identificare a sunetelor

Ce înseamnă scrisul la copiii mici

Documentul a fost realizat la inițiativa UNICEF, sub coordonarea unei echipe de experți de la Ministerul Educației, Universitatea din București și mai multe ONG-uri. Vezi aici metodologia de elaborare a studiului (pagina 6)

„60% din structurile mentale ale unui adult se formează în primii trei ani de viață”, arată analiza UNICEF, care precizează că „în primul an de viață are loc o explozie sinaptică ce este susținută de interacțiunile cu cei care îl îngrijesc”.

Copilul are nevoie simultan și de hrană sănătoasă, și de îngrijire atentă, și de atenție și căldură, și de stimulare, și de încredere, și de răbdare, și de un mediu prielnic în care să se dezvolte„, atrag atenția specialiștii.

Autorii subliniază că fiecare copil are propriul ritm de creștere, deci nu toți vor atinge indicatorii în intervalul de timp specificat în document.

Descarcă de aici documentul integral, “Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani”

Dezvoltarea copilului de la 0 la 7 ani

Citește și: Matematica în viața unui copil: etapele fizice și cognitive de dezvoltare a copiilor între 0-7 ani

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Acces la învățarea online

Odată cu terminarea stării de alertă, orice posibilitate de predare în online va înceta până când aceste forme de predare nu vor fi evaluate, mai apoi autorizate și mai apoi acreditate, potrivit ministrului Educației: Predarea online este un compromis, nu este recunoscută de lege

Predarea online este un compromis, nu este recunoscută de lege, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care a declarat în cadrul dezbaterii online „Adolescența fără filtre: importanța încrederii în sine în…
Vezi articolul

„Dacă situația bugetară se stabilizează, poți să te gândești la unele lucruri pentru următoarele module din acest an școlar” – Daniel David către profesori, după ce le-a spus că e nerealist să se aștepte la o schimbare în măsurile fiscal-bugetare / Sindicaliștii sunt așteptați în zilele următoare la Minister să „construim pe această nemulțumire”, afirmă ministrul

Ministrul Educației Daniel David le-a transmis profesorilor, „dacă situația fiscală bugetară se stabilizează poți să gândești unele lucruri pentru anul școlar viitor, sau de ce nu, pentru următoarele module din…
Vezi articolul

Președinta ARACIP și-a dat demisia după o lună de la numire. Alina Paraschiv acuză apariția unui proiect de hotărâre de guvern cu „schimbări fundamentale” ale Agenției care acreditează și autorizează școlile și grădinițele, dar fără nicio legătură cu reformele discutate și „care nu respectă nici măcar viziunea România Educată”

„Mi-am înaintat demisia ieri, 31 august 2021, din funcția de președinte al ARACIP”, a declarat Alina Paraschiv pentru Edupedu.ro. Fusese numită în fruntea Agenției Române de Asigurare a Calității în…
Vezi articolul