„CNE confirmă că Lucian Bode a plagiat de cel puțin 26 de ori, dar îl declară neplagiator” – Emilia Șercan despre „mușamalizarea” de la Consiliul Național de Etică

460 de vizualizări
Foto: Ilona Andrei / G4Media.ro
„Consiliul Național de Etică, instituția responsabilă de etica în domeniul cercetării românești, a reușit luna aceasta o uluitoare performanță: să confirme că un autor a încălcat în mod sistematic legislația și normele de etică într-o lucrare științifică, dar în final să declare lucrarea ca neplagiată”, scrie luni jurnalista Emilia Șercan într-o analiză publicată pe Pressone.ro. Ea se referă la cazul cărții publicate de Lucian Bode în baza tezei sale de doctorat, volum despre care Consiliul Național de Etică în cercetare CNECSDTI) apreciază că nu e un plagiat, deși în prealabil se dovedise că teza era “profund viciată” de plagiat.

Potrivit Emiliei Șercan, CNECSDTI „a analizat 27 de segmente de text din cartea lui Lucian Bode, iar în 26 dintre acestea a confirmat că există probleme certe: «textul este preluat din sursă necitată», «nu s-au folosit ghilimelele» sau «o potențială problemă este că nu s-au folosit ghilimele»”. 

Jurnalista menționează în analiza sa o „strategie” în „patru piloni” prin care CNECSDTI „își asumă public o decizie de neplagiat pentru o lucrare declarată plagiată”:

  • Excluderea din analiză a 17 lucrări-sursă din totalul de 41 analizate anterior
  • Excluderea din analiză a 26 de ilustrații
  • Analiza selectivă și parțială chiar și în cazul conținutului inclus în analiză
  • “Verdict de neplagiat în contradicție cu propriile concluzii”.

Vezi articolul complet pe Pressone.ro

Citește și:
Explicațiile vicepreședintelui Consiliului de Etică pentru decizia care-l “spală” pe Lucian Bode de plagiat, în cazul cărții bazate pe o carte demonstrat plagiată: Legea lasă multe aspecte neclarificate / “Nicăieri în lege nu se menționează despre folosirea ghilimelelor”
Șeful Consiliului de Etică demisionează după „spălarea” de plagiat a ministrului Bode, în cazul cărții bazate pe o lucrare demonstrat plagiată. Dacian Dragoș invocă o incompatibilitate iremediabilă a principiilor sale cu decizia forului, decizie la care el nu a participat
OFICIAL Decizia Consiliului de Etică în cazul cărții publicate de Lucian Bode în baza tezei de doctorat “viciate” de plagiat: “Nu este plagiată, dar conține un număr mare de greșeli de citare” / “O potențială problemă este că nu s-au folosit ghilimelele” / Forul spune că a analizat doar 27 pagini de text

5 comments
  1. Ăsta nu poate da extemporal nici cu cartea deschisă. Scrie cu capacul pus la stilou. Dacă vrei să-i cauți inteligența privirii, îți obosește instantaneu simțul rațiunii. E genul de individ care l-a reinventat pe Bulă și l-a făcut de tot plânsul. S-a descoperit cumva doctoratul în prostie și nu am știut noi?

    1. De ce ziceti? Figura lui exprima inteligenta inefabila…Va dati seama ca si sotia (Karina Bode) lucreaza in ministerul invatamantului(educatoare fiind), ca nu era s-o lase domn Campeanu fara serviciu…se terminasera gradinitele din Bucuresti si nu mai era loc decat in minister.
      D-l Bode e genial impreuna cu tot neamul. O capacitate, d-na Sercan, nu mai contestati `valorile` natiunii! Sunteti invidioasa pe succesurile domnului Bode? Aoleeeeu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Zodiile ca “metodă” de predare, într-un proiect cu finanțare de la Ministerul Educației, și culorile paranormale – noi mostre de pseudoștiință folosită în învățământ / Ghid de “bune practici” didactice: Albastrul crește capacitățile paranormale, portocaliul eliberează toxinele din colon

Culorile care vindecă afecțiuni și descrierea personajelor prin semnul zodiacal sunt noi exemple de situații, ieșite la iveală în ultimele zile, în care pseudoștiința e recomandată spre folosire în școlile…
Vezi articolul

Schimbările climatice ar trebui abordate în întregul curriculum, în toate ciclurile de învățământ, nu doar în câteva materii concentrate la clasele mari – experți ai Institutului de Educație de la Londra / E esențial ca temele de mediu să fie incluse în formarea inițială a profesorilor

Abordarea schimbărilor climatice în întregul curriculum, atât la școala primară, cât și în învățământul secundar este necesară pentru a-i determina pe copii și tineri să acționeze pe astfel de teme,…
Vezi articolul