Concurs de eseuri, pe tema Holocaustului, pentru elevi, profesori și studenți

2.204 vizualizări
Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com
Elevii de liceu, profesorii și studenții pot participa la un concurs de eseuri, pe tema Holocaustului, ce se desfășoară în perioada 1-28 februarie 2022 și este organizat de Complexul Educațional Laude-Reut. Eseurile vor fi publicate într-o lucrare de tip mărturie dedicată comemorării a 1700 de ani de istorie a evreilor germani, se arată în anunț. Se vor oferi premii de către BCR, partener în concurs.

Potrivit regulamentului, concursul se adresează următoarelor categorii:

  • elevi, clasele IX-XII;
  • cadrele didactice, specialitatea istorie, socio-umane, limba română, limbi moderne;
  • studenți ai facultăților cu profil istorie, socio-umane de la Universitățile din România.

Cei care doresc să participe la concurs vor completa formularul de înscriere care poate fi descărcat mai jos. Participanții au de realizat un eseu, care va cuprinde 300 de cuvinte, inspirat din tematica concursului. Formularul de înscriere și eseul vor fi transmise împreună la adresa de email 1700ani@laude-reut.ro până la data de 28 februarie 2022.

Tematica concursului pentru elevi:

  • Învățăminte ale istoriei – predarea și învățarea istoriei Holocaustului.
  • Analiza izvoarelor istorice pe tematica Holocaustului: izvoare literare, documente, memorialistică, fotografii, etc.
  • Atitudini față de extremism și antisemitism în viața de toate zilele.

Tematica pentru studenți

  • Cunoaștere, înțelegere, interpretare și explicare a Holocaustului în context istoric și social;
  • Atitudini față de extremism și antisemitism în viața de toate zilele. 

Cadrele didactice au de ales între „abordări metodologice la lecția de istorie privind Holocaustul”, „modalități de combatere a extremismului și antisemitismului la lecția de istorie” sau „atitudini față de extremism și antisemitism în viața de toate zilele”.

„Vor fi desemnați, în ordinea descrescătoare a punctajului câte cinci câștigători (un premiu I, un premiu II, un premiu III, două mențiuni) pentru fiecare dintre grupurile menționate în cadrul categoriilor de la Grupul-țintă”, conform regulamentului. Toți participanții vor primi diplome de participare. 

Conform documentului, concursul este sprijinit de Ambasada Germaniei la București, Ambasada Statului Israel la București, Ambasada S.U.A. la București, BCR – partener strategic, Institutul Național de Studierea Holocaustului Elie Wiesel, Fundația Reut (fostă Fundația Ronald S. Lauder), Fundația Magna Cum Laude Reut și Fundația Jean Waldman. 

Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Dana Papadima, critică dură a programei de Limba și literatura română propuse de Ministerul Educației: Mii de profesori derutați căutând în arhive manualele albastru și portocaliu pe care le-au călărit pe vremea lor. Mii de adolescenți care se vor refugia mai abitir din ficțiunea literaturii, în cea parșivă a tik-tok-ului și influensărilor. Asta le dorim? Asta ne dorim?

Reacțiile din mediul educațional continuă să apară după publicarea în dezbatere a noii programe de Limba și literatura română pentru clasa a IX-a. Dana Papadima, profesor, editor de manuale, specialist…
Vezi articolul

Elaborarea a noi seturi de teste de antrenament conform noului model de subiecte, revizuirea baremelor de notare și pregătirea profesorilor evaluatori în vederea corectării computerizate, sunt solicitate ministrului Educației de către Federația Națională a Părinților

Elaborarea a noi seturi de teste de antrenament conform noului model de subiecte emis de Ministerul Educației, în timp util, astfel încât elevii să beneficieze de o pregătire adecvată, în…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, directorul OCDE pentru Educație: Studenții dezavantajați au nevoie de măsuri de sprijin, inclusiv de burse,  în loc să fie nevoiți să muncească pentru a-și finanța studiile universitare / Guvernul român a redus fondurile de burse, iar ministrul David a sfătuit studenții să muncească pentru a-și susține studiile

Bursele pentru studenți, alături de alte măsuri de sprijin pentru tinerii din medii dezavantajate, îi pot ajuta pe aceștia să se concentreze pe studii și nu pe alte lucruri care…
Vezi articolul