Concurs directori 2022. Profesorii declarați admiși pentru mai multe funcții în aceeași școală sau în mai multe, depun astăzi opțiunea scrisă pentru un singur post

2.210 vizualizări
Foto: © Jure Gasparic | Dreamstime.com
Profesorii care au participat la concursul de directori și au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ depun sau trimit astăzi, la inspectoratul școlar, opțiunea scrisă pentru o singură funcție, potrivit calendarului oficial. Validarea rezultatelor finale are loc pe 31 martie. Cadrele didactice vor fi numite în funcțiile de director și director adjunct în data de 4 aprilie, cu intrare în vigoare la 19 aprilie 2022.
  • Amintim că interviurile pentru concursul de directori au început pe 16 martie și au ținut până la data de 25 martie. 
  • Reamintim că 2.039 de candidați la proba scrisă a concursului de directori, sesiunea ianuarie-aprilie 2022, au promovat acest examen, insuficienți pentru cele aproape 3.400 de posturi neocupate în prima sesiune. Mai bine de 1.000 de persoane care au picat proba, nu s-au mai prezentat, ori au fost eliminate.

„Candidații promovați la mai multe funcții depun la inspectoratul școlar/Ministerul Educației, în scris, opțiunea pentru o singură funcție, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la afișarea rezultatelor finale. După exprimarea opțiunii scrise, fiecare funcție rămasă vacantă va fi ocupată de următorul candidat admis la concurs pentru acea funcție. Dacă nu există un alt candidat admis, funcția rămâne vacantă”, prevede metodologia concursului.

Model declarație cu exprimarea opțiunii

Potrivit metodologiei, „numirea, ca urmare a promovării concursului, în funcțiile de director și de director adjunct pentru unitățile de învățământ de stat se realizează prin decizie a inspectorului școlar general, în conformitate cu hotărârea consiliului de administrație, pentru o perioadă de 4 ani. În urma promovării concursului, directorul/directorul adjunct al unității de învățământ încheie contract de management educațional cu inspectorul școlar general, pe o perioadă de 4 ani de la data numirii în funcție”.

Alin. (2) de la articolul 24 din metodologie prevede că în școlile cu predare în limbile minorităților naționale, numirea directorilor se face cu avizul organizației care reprezintă minoritatea în Parlamentul României: „Numirea în funcțiile de director și de director adjunct, în cazul unităților de învățământ cu predare în limbile minorităților naționale și al celor cu secții de predare în limbile minorităților naționale în care sunt normate una sau mai multe funcții de director adjunct, se face cu avizul pozitiv, scris și motivat al organizației care reprezintă minoritatea respectivă în Parlamentul României sau, dacă minoritatea nu are reprezentare parlamentară, cu consultarea Grupului parlamentar al minorităților naționale, emis în vederea numirii și comunicat conform anexei nr. 8.”

„Numirea în funcțiile de director și de director adjunct, în cazul seminarelor și liceelor teologice, se face după obținerea avizului pozitiv, scris și motivat al cultului respectiv, emis în vederea numirii și comunicat conform anexei nr. 8.”, se arată în metodologie.

Foto: © Jure Gasparic | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Am participat la ambele concursuri Pt ocuparea funcției de director ( sept-dec / febr-Aprilie ) . Am contestat modul fraudulos de organizare și desfășurare a interviului , proba unde ,, favoriții politici “ au trecut cu brio ! Rușinos Pt. un sistem care se presupune a miza pe competentă !
    Cu toate presiunile lor, am obținut peste 7 la ambele concursuri ! In Ianuarie mi-am depus acordul scris Pt numirea prin delegație , dar au fost numiți cei care nu au participat la concurs. Cu siguranța tot astfel se va proceda și acum…

  2. Pai sa ramana vacante..pana la un nou concurs!nu ocupate prin delegatii si partide!nu este corect..unii sustin ex.altii ….!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La Fizică, nivelul performanțelor elevilor în învățare este temă la cercul pedagogic din județul Neamț. Vor participa toți profesorii care au încadrarea de cel puţin o jumătate de normă la disciplina fizică în anul şcolar 2024-2025, conform inspectoratului școlar

Referitor la cercurile pedagogice, nivelul performanțelor elevilor în învățare, pentru disciplina fizică, face partea din tematica anunțată de Inspectoratul Școlar Județean Neamț. O altă temă se referă la optimizarea procesului…
Vezi articolul

UPDATE Studenții la masterat didactic de la Universitatea din București, care acuză limitarea accesului la bursele de 3.700 de lei, s-au lovit de o „eschivă constantă” a Ministerului Educației, în consultări desfășurate marți / Susțin că ar putea să renunțe la masterat, dar că li s-a cerut să nu invoce abandonul universitar în discuțiile cu presa / Studenți din Cluj acuză probleme similare

Grupul de studenți care vor să devină profesori și sunt înscriși la masteratul didactic de la Universitatea din București, care au acuzat recent limitarea accesului la burse, au spus, marți,…
Vezi articolul

Planuri-cadru 2023. “Vom dezvolta și acele competențe către care elevii au o înclinație mai mare. Este vorba de un curriculum la dispoziția școlii mult extins în funcție de profilul elevilor din fiecare școală”, iar la finalul clasei a VIII-a elevii vor face orientare școlară, spune ministrul Sorin Cîmpeanu

Ministrul Educației a vorbit despre o nouă programă școlară care va intra în vigoare în septembrie 2023, bazată pe competențe adaptate elevilor, spune la Digi24. Ultima oară când Sorin Cîmpeanu…
Vezi articolul