Concursul pentru directorii de școli 2021 va începe pe 14 septembrie, proba scrisă va fi pe 15 octombrie, numirile, înainte de Crăciun – anunță ministrul Educației

21.110 vizualizări
Foto: © Eval Miko | Dreamstime.com
Concursul pentru directorii de școli 2021 va începe pe 14 septembrie, proba scrisă va fi pe 15 octombrie, anunță ministrul Educației într-o conferință de presă organizată la Ministerul Educației. Sorin Cîmpeanu a precizat că numirile directorilor vor fi făcute la finalul lunii decembrie, cu începere din 10 ianuarie 2022.

Sorin Cîmpeanu: “La nivel de calendar: concursul va debuta în data de 14 septembrie, în condițiile în care anul școlar 2021 – 2022 începe pe data de 13 septembrie. În 14 septembrie demarează concursul pentru ocuparea funcțiilor de director în toate școlile din România. În data de 15 octombrie va fi organizată proba scrisă. Pe parcursul lunilor noiembrie și decembrie vom avea probele de interviu la nivelul fiecărei școli. De asemenea, în perioada 20-22 decembrie vor fi emise deciziile denumire. Numire începând cu data de luni, 10 ianuarie, data la care începe semestrul II al anului școlar 2021-2022.

Practic, întregul concurs se va desfășura în durata semestrului unu al anului școlar viitor. Este mai bine să demarăm concursul în data de 14 septembrie decât în data de 27 iulie cu proba scrisă, așa cum a fost anunțat anterior. Printre elementele care susțineau data de 27 iulie se regăsea nevoie de numire a directorilor interimari, al cărui contract expira. Dintre cei care au promovat concursul de pe 27 iulie. Vom vedea în cele măsură se va regla aspectul interimarilor, deocamdată legea este foarte clară în această privință. Important este să avem anul școlar viitor directori în fiecare școală numiți pe criterii de competență. Concursul va privilegia exclusiv criteriile de competență.”

Articolul este în curs de actualizare

Foto: © Eval Miko | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


  1. Legea spune clar că nu se organizează concursuri în stare de alertă !
    Ei vor să o modifice !
    Arafat spune că a crescut foarte mult numărul infectaților și al decedaților !
    Nu îi interesează !
    Candidații spun și au motive clare, pe care le știm cu toții, că nu au timp pentru învățat.
    Nu le pasă !
    Există multe alte perioade de susținere a acestui concurs.
    Indiferență !
    Caracterizați dumneavoastră fiecare aceste aspecte, mie una îmi este rușine că sunt colegă de breaslă cu astfel de …..

    1. Domnule Câmpeanu, dacă tot organizați un concurs, faceți-o domnule într-un mod serios, într-o perioadă normală și echidistantă pentru candidați, fără să bulversați încadrările în mijlocul anului, fără riscul de a ne infecta, fără să mai aveți atâtea plângeri și veți fi apreciat pentru acest lucru.
      Credeți că ar fi rău să fie oamenii mulțumiți ?

    2. Nu le pasă de lege, nu le pasă de morți, nu le pasă că acum nu avem timp pentru învățat, nu le pasă de stare de alertă …..

  2. Ce relevanță are un concurs atunci când majoritatea concurenților nu se pot pregăti ? … ?
    Și totuși domniile acestea din minister care fac învățământul să meargă atât de ” bine “, o țin una și bună concursul în octombrie, indiferent că nu este timp pentru învățat, că este stare de alertă chiar dacă există alte perioade de susținere a concursului fără atâtea probleme sau riscuri .
    Deci, CE DENOTĂ UN ASTFEL DE așa zis ” CONCURS ” ?

  3. Ne-am dori să ne lămurească cineva din minister, care face parte din echipa de organizare a acestui concurs, referitor la câteva aspecte pe care am dori să le înțelegem cât de cât :
    1. Dacă acest concurs are ca obiectiv ( după cum spune chiar d-nul ministru ), ocuparea funcțiilor de directori pe criterii de competență, de ce ați fixat acest calendar, exact în perioada cea mai dificilă dintr-un an școlar, pentru directorii de școli ( timpul lor pentru a se putea pregăti pentru concurs este extrem de limitat în sept – oct, ) ?
    Precizare : avantajele unei alte perioade sunt incontestabile – de exemplu, perioada lunii martie – cu numirile de instalare în funcție începând din vară – nu este o perioadă aglomerată, nu sunt examene, nu sunt teze, cu TOȚII – CANDIDAȚI ȘI CONTRACANDIDAȚI SE POT PREGĂTI DEOPOTRIVĂ PENTRU CONCURS ), nu este afectată încadrarea așa cum acum, dacă un director in funcție pierde concursul, revine pe catedră, iar cel care îl suplinea trebuie să găsească ore în altă școală )
    2. La știri observăm că știrile despre înmulțirea cazurilor de COVID sunt într-o creștere alarmantă ( 2300 infectați și 39 MORȚI în ultimele 24 de ore ! )
    Precizare : Cineva trebuie să își asume această organizare și să răspundă în cazul infectărilor de COVID ! Nimeni dintre candidați nu va ierta o eventuală infectare ( adică tu fixezi concursul când mie îmi este cumplit de greu, vrei să modifici legi pentru a susține concursul fără să îți pese că mă supui unui risc, IAR EU SĂ TE IERT ? ! ? NEVER !
    2. De ce nu organizați mai întâi concursul pentru inspectori ? Ar fi mult mai puțini decât noi, iar în contextul acestui nou val de îmbolnăviri ar fi mai ușor de gestionat acest concurs, așa a fost dintotdeauna, așa e normal ( cel fixat pe post îl examinează pe cel care nu este , dar vrea să se fixeze )
    3. De ce țineți morțiș să organizați acest concurs EXACT ÎN PERIOADA CEA MAI GREA PENTRU UN DIRECTOR ÎN FUNCȚIE ? ( Hai vă rugăm, spuneți-ne cinstit 🙂 )
    4. Dacă vedeți că numărul infectaților de COVID și al decedaților este într-o creștere alarmantă, iar LEGEA INTERZICE organizarea de concursuri în această perioadă voi DE CE VREȚI SĂ MODOFOCAȚI LEGEA doar ca să susțineți concursul ? ok, înțelegem că ne urâți din tot sufletul pe noi, dar nu vă gândiți că dacă noi ne infectăm, avem părinți, bunici, copii… CÂTĂ URĂ ȘI RĂUTATE PUTEȚI AVEA ?
    Doamne ferește ce minți bolnave ! 39 de MORȚI, iar ei VOR SĂ MODIFICE LEGEA CA SĂ SUSȚINĂ CONCURSUL !!! acest tip de oameni conduc destinele învățământului și implicit al copiilor acestei țări !

  4. Învățăm elevii noștri – copiii acestei țări, cum să se comporte în democrație, ce înseamnă democrația – dar noi înșine ne comportăm și judecăm diametral opus față de ceea ce este democrație.
    Dacă ne uităm în dex, regăsim : ” DEMOCRAȚÍE, democrații, s. f. Formă de guvernare în care supremația aparține poporului – Din fr. démocratie. ”
    Oare ar fi fost atât de greu să se consulte – poate chiar directorii de școli, sau cadrele didactice , sau sindicatele, etc, de ce nu ? – în ce privește data de desfășurare a acestui concurs, și cred că ar fi fost totul mult mai transparent, și cu siguranță nu ar mai fi fost atâtea nemulțumiri, ceea ce nu e bine pentru învățământul din România, în general.

  5. Să susții un concurs deși știi că e greșit organizat, asta e o dovadă clară de nesimțire și nepăsare față de miile de candidați doar ca să ne demonstrezi tu cât de consecvent / perseverent ești ….. !
    Dă cineva doi lei pe această perseverență . . . ?

  6. Măi Sorinel, te înțeleg că ești linge _____ la pnl, dar chiar să dai în cap la 9000 de colegi de breaslă ai tăi – directori de școli punându-le concursul fix când au mai multe probleme la serviciu, asta denotă un caracter urât ! Foarte urât !
    Te rog, nu-ți însuși acest caracter . . . !

  7. O eroare grosolană de programare a acestui examen, care dezavantajează în mod clar directorii în funcție. Se naște o întrebare simplă :
    1. Este această programare una obiectivă, imparțială, echidistantă față de candidați ?
    Răspuns : În mod clar NU, pentru că avantajează contracandidații !
    Argumentarea răspunsului: După data de 13 septembrie, contracandidații nu au altceva de făcut decât planificările, o ședință cu părinții ( dacă sunt diriginți )și să vizeze canetele de elevi ( la fel, dacă au dirigenție ), ceea ce este infinit mai puțin decât îndatoririle unui director din perioada menționată, aceasta fiind CEA MAI ÎNCĂRCATĂ PERIOADĂ din an pentru un director.
    Concluzie : Data de desfășurare a concursului trebuie schimbată !
    Observație : Indiferent că place sau nu place acest lucru ( schimbarea programării zilelor de desfășurare a concursului ) celor care au realizat această programare (atât de prost), mai important este ca acest concurs să fie unul care să se desfășoare într-o manieră corectă, echidistantă !

  8. S-au folosit de noi în perioada pandemiei, când răspunderea era imensă ( față de sănătatea miilor de copii ), și cred că ne-am descurcat destul de bine, s-au folosit de noi când și-au schimbat oamenii din inspectorate ( inspectorii noi fără experiență, greul a picat tot pe noi ), iar acum, această programare a concursului nu este nimic altceva decât un cuțit care ne este înfipt pe la spate… URÂT ! FOARTE URÂT !

  9. La câte probleme sunt de pus la punct în scoli în această perioadă, cred că ar trebui să pariem cam câți directori dintre cei în funcție vor obține note peste 5 …. ! La contracandidați ( vacanță, recreere, liniște, … ) problema se pune câți dintre aceștia vor obține note sub 9 … ? Răspuns comun ambelor întrebări : 10% . Gândire profundă când s-a programat acest concurs . . . . !

  10. Mii de parinti, prescolari, elevi, liceeni vor ca in sfarsit dupa primul an scolar din istorie, in care s-au tinut cursurile de acasa, sa vedem un inceput de an scolar cat de cat mai apropiat de normalitate, ceea ce presupune in mod logic ca directorii de scoli sa pregateasca acest inceput de an scolar in consecinta. Este oare buna aceasta suprapunere a inceputului de an scolar cu examenul pe pisturile de directori ? Intreb si eu.

  11. Cei care au stabilit aceasta perioada de sustinere a concursului lucreaza in invatamant ? au pregatit macar o singura data in viata lor un inceput de an scolar intr-o scoala ? Nu mai zic si pe timp de pandemie. Incompetenta fara limite sau cu buna stiinta . . . . ?

  12. S-au folosit de directorii vechi, cu experiență când au schimbat inspectorii din isj-uri, ( nu puteau schimba chiar tot, adică si inspectori si directori), apoi iarăși s-au folosit cănd a fost pandemie și responsabilitatea era extrem de mare, iar acum ne oferă FARAȘUL prin organizarea concursului taman în această perioadă ….. Mulțumim frumos și sincere ” felicitări ” Caractere …., vorba aia, caracterul este așa cum ești pe întuneric… !

  13. Are idee cineva ce om normal la cap, cu intenții bune, ar programa un astfel de concurs în această perioadă care este cea mai grea pentru un director în funcție ?

  14. Prin această programare a concursului pentru directori în preajma începutului de an școlar se pot extrage în mod cert două concluzii clare:
    1. Cei care conduc învățământul românesc nu cunosc ce eforturi presupune un început de an școlar pentru un director de școală
    2. Cei care conduc învățământul românesc cunosc foarte bine cam cât timp liber – pentru învățat – le rămâne directorilor în funcție, în această perioadă a începutului de an școlar, iar aceasta este o dovadă clară că această programare a fost făcută cu un scop anume ….
    …. 1 sau 2 ?

  15. Până și după ce începe școala cei în funcție vor fi vai de mama lor pentru că vor avea de pregătit PDI-ul școlii, Planul managerial, planul operational, ROI, RI, decizii, Comisii, Toate acestea discutate în Consilii Profesorale, apoi în Consilii de administratie, colectivele de elevi, etc. Ce era dacă puneau proba scrisă pe final de noiembrie, iar interviul l începutul lui decembrie ? ! ? E clar: Cât a fost pandemie, ne-am folosit de directorii cu experiență, iar acum, când e totul pus la punct, le dăm un șut ….. rușine !

  16. Stimate domnule ministru , cu tot respectul, ideea organizării concursului pentru posturile de directori de școli acum în preajma începutului de an școlar nu este nimic altceva decât o idee cât se poate de proastă a unei minți bolnave sau care habar nu are ce înseamnă să pregătești o școală pentru un început de an școlar mai ales acum, pe timp de PANDEMIE, când pe lângă toate problemele administrative, sau cele de încadrare sau cele care țin de organizarea colectivului de cadre didactice , mai trebuiesc amenajate și puse în practică și metodologiile, procedurile privind ASIGURAREA SĂNĂTĂȚII COPIILOR ÎMPOTRIVA INFECTĂRII CU COVID ! ȘI NOI DAR ȘI DUMNEAVOASTRĂ SUNTEM DEOPOTRIVĂ RESPONSABILI PENTRU ACEST LUCRU ! VĂ RUGĂM în mod public, să reflectați mai bine asupra acestui aspect, în interesul superior al copiilor!

  17. Stimate domnule minstru ați asistat vreodată la pregătirea deschiderii unui nou an școlar ? Dar la începutul anului școlar ?( perioada septembrie – octombrie ) ? Știți cam câtă muncă presupune un început de an școlar din partea unui director de școală ? ! ? ( perioada septembrie – octombrie ) ? Dacă DA, atunci vă rugăm demiteți consilierul care v-a dat ideea organizării concursului pentru directori în octombrie ….. ! Dacă NU , atunci înseamnă că pur și simplu nu ați lucrat în învățământ….

  18. BăTAIE DE JOC la adresa directorilor în funcție ! Mă miră faptul că nu au pus concursul pe 13 septembrie, …. 🙂 🙂

  19. E început de an școlar cu sute de probleme specifice unui început de an școlar ( sălile de clasă și școlile în ansambulul lor să arate bine, pregătirea festivității de deschidere a noului an școlar – vor fi musafiri – primari TV, consilieri, ISJ, etc, pregătirea încadrărilor, ședințe cu părinții, consilii profesorale, consilii de administrație, planuri manageriale, PDI–uri, lectorate cu părinții, consiliile elevilor, colectivele de elevi, comisii de lucru, asigurarea implementării procedurilor pentru combaterea COVID, ( trasee, distanțare, asigurare stocuri măști, dezinfectanți ), etc. Directorii în funcție când ar trebui să învețe ? Noaptea ? …… Sau așa e gândită … ? …. !

  20. 1. Numărul infectaților cu COVID este în creștere peste tot în lume nu numai la noi în țară, iar dânșii vor să organizeze un concurs cu mii de candidați…. Cine va răspunde în cazul în care se vor infecta mai mulți candidați ? ! ?
    2. Politizarea se vede de pe lună : cei în funcție trebuie să fie la școală să pregătească începutul de an șolar că doar la deschidere vor fi prezenți reprezentanți din ISJ-uri, din primării, tteleviziuni, sute de părinți și elevi, trebuiesc pregătite încadrările, clasele, colectivele de elevi, ;edin’e cu p[rin’ii, ședințe de consilii profesorale și de administrație, etc, în timp ce contracandidații stau acasă și învață. e normal ața domnule ministru ? ! ?
    3. Dacă tot este această situație de creștere alarmantă a cazurilor de COVID , de ce nu se susține mai întâi concursul pentru funcțiile de inspectori generali, apoi pentru inspectori scolari ( sunt mult mai puțini candidați ), a;a cum ar fi ;i normal, ar fi mult mai logic, plus că altă prestanță ar avea acei inspectori cu concurs pe post față de un inspector numit de câteva luni de zile, sau un an care va examina directori cu vechime de câțiva ani de zile, + un concurs luat în 2016 🙂 🙂 🙂
    4. Dorință de politizare vizibilă, dar chiar nu se găsește nimeni pe lângă d-nul ministru care să-l învețe cum să facă aceste lucruri într-un mod mai …. ?

  21. Orele titularilor care se vacanteaza cine le va ocupa in ianuarie sau nu intenționați sa le păstrați rezervate?Sic.

  22. Uite concursul nu e concursul.
    Noi suntem pentru profesionisti, dar din aceia numiti de noi prin delegare!
    Rusine, tara needucata, sparanghelul te asteapta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
cele mai căutate referate din România

EXCLUSIV Ministerul Educației întreabă părinții și profesorii ce discipline obligatorii să taie din cele 18 de la gimnaziu, câte ore să reducă și ce materii ar trebui introduse. Chestionarele online trebuie completate până pe 15 martie

Două chestionare online, unul pentru părinți și altul pentru profesori, prin care ministerul vrea să afle câte ore să taie de la disciplinele obligatorii din gimnaziu, ce materii ar trebui…
Vezi articolul

Structura anului școlar 2019-2020 – Semestrul al II-lea să înceapă după vacanța de iarnă sau o vacanță mai scurtă – printre planurile ministrului Educației

Structura anului școlar 2019-2020 aduce modificări față de structura acestui an, a anunțat Ecaterina Andronescu. Semestrul al II-lea să înceapă imediat după vacanța de iarnă, iar examenele din vară –…
Vezi articolul

Învățătorul înregistrat când își amenință elevii de clasa a II-a, judecat de consiliul din care chiar el face parte ca reprezentant PNL. Înregistrări: „Te ia mama dracului… (…) Băi tu nu auzi, fir-ai al dracului, tu nu auzi! (…) Pe el dacă-l iau de urechi spune acasă că a avut dreptate domnu’…”

Decizia de sancționare a învățătorului Constantin Șerban de la Școala „Mihai Codreanu” din Iași, care își înjura elevii și îi amenința după cum s-a văzut într-o înregistrare din presa locală,…
Vezi articolul

Reorganizarea sistemului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice din învățământul militar, „o prioritate majoră” în noua Strategie Militară a României

Reorganizarea sistemului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice este „o prioritate majoră” pentru învățământul vocațional militar, potrivit Strategiei Militare a României, pe care Guvernul vrea să o adopte…
Vezi articolul