Consiliul Elevilor cere președintelui să promulge „de urgență” legea privind dispozitivele pentru elevi dezavantajați, inițiativă ce ar putea fi „tergiversată” deoarece „guvernul nu a susținut-o”

2.482 de vizualizări
FOTO: CNE
Consiliul Național al Elevilor (CNE) cere Președintelui României, într-un comunicat transmis vineri, să promulge legea privind dotarea elevilor dezavantajați cu dispozitive prin care să poată accesa școala online, proiect adoptat săptămâna aceasta în Parlament. Organizația arată că ”inechitățile din sistemul educațional vor continua să se adâncească pe măsură ce elevii din mediile social-dezavantajate continuă să fie lăsați în afara sistemului de învățământ” și îl îndeamnă pe președinte să promulge „de urgență”. Motivul? „Guvernul României, spune CNE, „nu a susținut această inițiativă legislativă, fapt care ne determină să considerăm că rezolvarea problemei elevilor dezavantajați va fi tergiversată”.
  • Legea care prevede dotarea elevilor și a profesorilor „la cerere”, de către Ministerul Educației, cu dispozitive electronice conectate la internet, a fost votată marți de Senat, în calitate de cameră decizională. Legea a fost elaborată împreună cu implicarea activă a Consiliului Național al Elevilor. Ea vine după ce Ministerul Educației a lansat în luna mai o licitație de echipamente pentru școala online, tablete care ar trebui să ajungă la cei 250 de mii de elevi și profesori fără dispozitive, identificați de inspectorate. Detalii aici

Comunicatul CNE:

„Consiliul Național al Elevilor solicită Președintelui României promulgarea legii privind dotarea cu dispozitive conectate la Internet pentru elevii dezavantajați

Consiliul Național al Elevilor, structura de reprezentare a elevilor din România, solicită Președintelui României promulgarea, în regim de urgență, a legii privind dotarea elevilor dezavantajați cu dispozitive prin care să poată accesa școala online, lege adoptată de Parlamentul României în 23 iunie 2020.

În contextul în care educația în mediul digital nu a fost garantată pentru aproximativ 900.000 de elevi din România, suntem de părere că toate partidele politice și instituțiile centrale trebuie să se solidarizeze cu cauza promovată de structura de reprezentare a elevilor încă din martie 2020.

Inechitățile din sistemul educațional vor continua să se adâncească pe măsură ce elevii din mediile social-dezavantajate continuă să fie lăsați în afara sistemului de învățământ.

Guvernul României nu a susținut această inițiativă legislativă, fapt care ne determină să considerăm că rezolvarea problemei elevilor dezavantajați va fi tergiversată. În contextul în care rezultatele la Evaluarea Națională probează faptul că elevii din mediul rural nu au putut, în aproximativ jumătate din cazuri, să obțină o notă de trecere, orice amânare a implementării legii se transpune în prelungirea abandonului școlar instituit în momentul în care Ministerul Educației și Cercetării a introdus obligativitatea orelor online fără a asigura echipamentele necesare pentru elevii și profesorii dezavantajați.

Facem apel la inițiatorul proiectului România Educată să conștientizeze nevoia implementării acestei legi, astfel încât, începând cu luna septembrie a acestui an, niciun elev să nu mai fie privat de educație.

„Solicităm promulgarea Legii 327/2020 de către Președintele României și implementarea legii în sensul achiziționării dispozitivelor necesare pentru accesarea școlii online, până în septembrie 2020. Guvernul României, deși s-a opus acestei legi, trebuie să înțeleagă faptul că orice tergiversare a implementării legii este un afront adus elevilor care, din luna martie, au fost complet deconectați de la tot ce înseamnă educație. Acest afront ne determină să credem că abandonul școlar s-ar adânci mai mult decât s-a întâmplat deja, iar rezultatele la Evaluarea Națională demonstrează acest lucru. Promulgați și implementați legea, pentru că dreptul la învățătură e garantat de Constituție, iar respectarea acestuia nu poate fi negociată.”, a declarat Antonia-Laura PUP, președintele Consiliului Național al Elevilor.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației a fost dat în judecată de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități, pentru refuzul de a-i aloca unei fetițe de clasa a II-a profesor de sprijin la clasă

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități anunță că a dat în judecată Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar Județean Covasna, pentru refuzul de a-i aloca unei eleve cu dizabilități un…
Vezi articolul
Programa școlară

Înscrierile în clasa pregătitoare 2021, în jurul lunii martie. Repartizarea elevilor în ordine alfabetică în clase “eu aș menține-o” – a declarat secretarul de stat din Educație responsabil cu învățământul preuniversitar

Înscrierile în clasa pregătitoare 2021 vor începe în aceeași perioadă ca anul trecut, în jurul lunii martie, după ce regulile și metodologia de înscriere la școală vor fi făcute publice…
Vezi articolul

Rezultatele finale de la Titularizare 2025 sunt publicate miercuri, 30 iulie. Candidaţii vor fi repartizați pe posturile didactice pentru angajare pe perioadă nedeterminată în perioada 31 iulie – 4 august

Miercuri, 30 iulie, vor fi publicate rezultatele finale pentru concursul de Titularizare 2025 de către Ministerul Educației și Cercetării. Contestaţiile s-au depus la sediile inspectoratelor şcolare judeţene sau prin mijloace…
Vezi articolul

Inspectorii școlari și directorii să fie aleși prin concurs – campanie Declic cu peste 1.500 de semnături: „Detașarea trebuie să fie o excepție, nu regulă, așa cum dictează acum partidele” / Toți inspectorii școlari și 1.300 de directori sunt puși din pix

Peste 1.500 de persoane cer încetarea numirilor politice pentru inspectorii școlari și directorii de școli, printr-o petiție adresată ministrei Educației, Ligia Deca, lansată de platforma Declic. „Detașarea [în funcție –…
Vezi articolul

Peste 700 de elevi la olimpiada de fizică din București, dar din ce în ce mai puțini profesori, atrage atenția inspectorul Victor Stoica, după note greșite la corectare: Sunt posibile erori. Stăm să corectăm până la 12 noaptea și a doua zi mergem la ore

Mai multe lucrări la Olimpiada Națională de Fizică (ONF), etapa pe sectoare și județe, din Sectorul 1 al Capitalei, au primit după contestații peste 7-8 puncte în condițiile în care…
Vezi articolul