Consiliul Național al Elevilor își menține poziția ca anul școlar 2021-2022 să înceapă pe 6 septembrie și invocă tot un model “mai echilibrat” cu semestre

12.825 de vizualizări
Sursă foto: Rares Voicu/CNE
Consiliul Național al Elevilor și-a reafirmat, luni, poziția cu privire la structura anului școlar 2021-2022, în contextul declarațiilor făcute la sfârșitul săptămânii trecute de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu privire la posibila modificare a structurii viitorului an școlar. CNE spune din nou că anul ar trebui să înceapă pe 6 septembrie 2021 și să se încheie pe 4 iunie 2022 și face referire tot la modelul cu două semestre, afirmând că varianta sa este “mai echilibrată”.

CNE își reafirmă poziția – exprimată inițial în februarie, când organizația se plângea de lipsa consultărilor -, în contextul în care ministrul Cîmpeanu a menționat, în weekend, opțiunea revenirii la o structură a anului bazată pe trimestre, în locul semestrelor, el afimând că Ministerul e gata să extindă perioada de cursuri “dacă și numai dacă” sindicatele, elevii și părinții “ajung la un consens”, fără să fie invocate argumente științifice sau recomandările specialiștilor.

CNE afirmă, în poziția sa, că se “bucură” că ministerul a revenit asupra structurii anului școlar.

În poziția sa, CNE învocă apelează la argumentul studiilor, dar folosește unul singur, potrivit căruia nu există o legătură consistență între creșterea numărului de zile de școală și rezultatele elevilor la testele de tip PISA. Acesta este utilizat pentru a argumenta că “numărul de zile de cursuri nu reprezintă o variabilă decisivă atunci când vine vorba de performanța academică a elevilor. Este imperios ca, atunci când Ministerul Educației elaborează politici educaționale, să aibă în vedere cu precădere calitatea actului educațional”.

Comunicatul CNE, integral:

Poziția Consiliului Național al Elevilor cu privire la modificarea structurii anului școlar 

În cursul zilei de ieri, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că ia în calcul mai multe măsuri, printre care se numără și modificarea structurii anului școlar 2021- 2022, dar și prelungirea duratei cursurilor pentru anul școlar 2022-2023. Consiliul Național al Elevilor a atras atenția, încă din luna februarie a acestui an, cu privire la faptul că structura anului școlar 2021-2022 este dezechilibrată și nejustificată, fiind aprobată fără un proces de consultare reală a partenerilor de dialog social. Ne bucurăm să vedem că Ministerul Educației a decis să revină asupra acestei măsuri, fiind dispus să asculte viziunea tuturor actorilor implicați în actul educațional. 

Consiliul Național al Elevilor își menține poziția cu privire la structura anului școlar 2021-2022: cursurile să înceapă pe data de 6 septembrie 2021 și să se încheie pe data de 4 iunie 2022. Această structură este mai echilibrată, atât în ceea ce privește numărul de săptămâni (16/18, în loc de 14/20), cât și în ceea ce privește numărul mai redus de zile pe care elevii sunt nevoiți să le petreacă la școală în timpul verii, atunci când temperaturile din sălile de clasă creează un disconfort termic puternic, în contextul în care majoritatea unităților de învățământ preuniversitar nu dispun de infrastructură de climatizare. 

În ceea ce privește prelungirea duratei cursurilor începând cu anul școlar 2022-2023, considerăm că Ministerul Educației are datoria de a trata cu prioritate, înaintea oricărui alt aspect, planurile-cadru pentru liceu, care vor redefini arhitectura curriculară a întregului sistem. Cercetările din domeniul științelor educației arată că nu există o legătură consistentă și bine definită între creșterea numărului de zile pe care elevii le petrec la școală și rezultatele pe care aceștia le obțin la testările internaționale de tip PISA. În Model of School Learning, elaborat de John Carroll, sunt prezenți mai mulți factori care pot conduce la reușita academică: calitatea actului educațional, abilitatea de înțelegere a elevilor, perseverența (timpul pe care elevii sunt dispuși să îl aloce învățării) și oportunitățile de învățare (timpul pe care elevii îl au la dispoziție pentru a învăța). Așadar, numărul de zile de cursuri nu reprezintă o variabilă decisivă atunci când vine vorba de performanța academică a elevilor. Este imperios ca, atunci când Ministerul Educației elaborează politici educaționale, să aibă în vedere cu precădere calitatea actului educațional (formarea resursei umane, modificarea arhitecturii curriculare etc.), măsurile privind numărul de zile de școală fiind subsecvente celor de mai sus.

„În ceea ce privește structura anului școlar viitor, Consiliul Național al Elevilor a susținut încă de la bun început derularea cursurilor începând cu data de 6 septembrie, pentru a nu îi supune pe elevi unor condiții de învățare improprii. Știm cu toții că începând cu mijlocul lunii iunie, căldura din sălile de clasă devine insuportabilă, atât pentru elevii care participă la cursuri, cât și pentru cei care susține examenele naționale. Consider că este prematur să discutăm acum despre măsurile aferente anului școlar 2022-2023, în contextul în care, la acest moment, există multe semne de întrebare cu privire la anul școlar ce va începe în toamna acestui an.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Citește și: Consiliul Național al Elevilor, despre structura anului școlar 2021-2022: O fragmentare extremă și dezechilibru semnificativ între semestre / Ce variantă propusese organizația, care se plânge de lipsa consultărilor

16 comentarii
  1. In mod normal un om judecat ar revizui manualele.
    1) Exista decalaje intre manualele de matematica si cele de fizica, bilogia este o salata care nu conduce la retinerea denumirilor si informatiilor prezentate (a se vedea manualul de clasa a VI-a: o lectie despre plante, una despre animale si urmatoarea despre om si tot asa pe tot parcursul manualului) Acest aspect conduce la imposibilitatea retinerii informatiilor la un grad corespunzator de fixare a cunostintelor generale, confuzii si chiar refuzul unor copii de a mai studia aceasta materie
    2) Informatiile prezentate sunt prea multe in raport cu posibilitatea de acumulare gradata in functie de varsta corespunzatoare si stocarea in memorie a informatiilor primite de catre foarte multi dintre copii
    3) introducerea unor noi materii si petrecerea unui timp mai indelungat intre peretii claselor de curs nu conduce la o crestere a nivelului educational ci la o bulversare a copiilor
    4) profesorul trebuie sa predea materia si sa indrume copii nu sa le introduca informatiile cu forta in minte, astfel ca. benefic pentru copii este alocarea unui timp de studiu individual mai extins dar in mod cert NU la scoala, in clasa de curs!!! In vremurile denumite de unii “de trista amintire” se putea studia la biblioteca scolii.
    5) sistemul prin care se doreste alocarea unui numar mai mare de ore intr-un timp relativ scurt poate conduce la degradarea precoce a sistemului nervos al unora dintre copii, fiind solicitati excesiv, abandonarea studiului de catre altii sau insusirea precara, necorespunzatoare a informatiei
    6) pentru societate “a pierde cat mai multi copii pe drum”, fenomen care are loc in prezent si care cu siguranta se va amplifica pe viitor, in contextul in care evoluam, nu va constitui un avantaj chiar daca in prima faza unii decidenti pot considera ca se elimina un balast alcatuit din cei ce nu apreciaza invatatura deoarece in urmatoarele faze ale procedului “balastul” s-ar putea sa devina factor poluator pentru societate.
    Ar mai fii si alte aspecte dar ……..

  2. Eu nu înțeleg ce importanta poate avea aceasta săptămâna în plus, în condițiile în care, învățământul, probabil, se va desfășura, mai mult ca sigur, tot online, în mare parte!!
    Cu ce schimba aceasta săptămâna în plus, lucrurile??
    Întrebați copiii și părinții, acum, în aceasta vacanta, câte teme au primit, mai ales cei ce de cl.a V.a in sus!
    În septembrie, părinții încearcă sa prinda ceva concedii mai ieftine. Dați totul peste cap cu niște false motive!
    Când vrei sa înveți, înveți oriunde și oricum!!!
    Sunt de acord cu faptul ca școală trebuie sa înceapă pe 15 sept și sa se termine tot pe 15 iunie. [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

  3. Acum ce-i opreşte pe elevi să înveţe? Anul şcolar poate avea 300 de zile lucrătoare şi e tot degeaba, ei nu vor învăţa. Oricâte zile ar avea anul şcolar, ei le vor petrece tot prin crâşme.

  4. Acest asa-zis Consiliu National al elevilor nu exprima dorinta majoritatii elevilor, care doresc ca vacanta sa dureze pana in 15 septembrie, iar anul scolar sa aiba doua semestre.

  5. Eu nu vad sensul de a se prelungi anul nici macar cu o zi cui ii place sa învețe poate invata si singur acasa nui trebuie sa se duca la scoala ca babele la biserica sa arate ca ele sunt prezente acolo tot timpul

  6. Ce sa spunem… Toată societatea sa facă sluj în fața mediocrității. Elevii care au drag de învățătura, nu se împiedica de câteva zile în plus sau în minus, nici de câteva zile mai devreme sau mai târziu.

  7. Oameni buni,degeaba lungim anul scolar. Un copil daca vrea sa invete, invata si va ajunge ceva in viata, chiar daca este si de la tara. Parerea mea este ca scoala trebuie sa ramana cum a fost dintotdeauna. 15 septembrie-15 iunie. Noi parintii trebuie sa le oferim o copilarie si bucurii vietii. Sa fim sinceri copilaria este cea mai frumoasa perioada a vietii lipsita de griji si de probleme.

  8. E mai cald in septembrie decât in iunie, nu ați observat? Consultați graficele de temperatură din ultimii doi ani și pe urmă vă dați cu părerea.

  9. Nici asa nu este ok dupa mine.Scoala ar trebui sa inceapa in 30 august zi de luni si sa dureze pana vineri 17 decembrie, acesta fiind semestrul 1 cu 16 saptamani.
    Vacanta intre semestre poate fi de 2 saptamani.
    Semestrul 2 poate incepe luni 3 ianuarie si sa dureze pana in 6 iunie cum a propus Consiliul National al elevilor cu vacanta de pasti incepand de vineri 15 aprilie pana duminica 1 mai, ziua de 2 mai fiind din nou la scoala.
    Vacanta de paste va fi astfel de 2 saptamani.
    Semestrul doi ar fi astfel de 20 de saptamani.Astfel anul scolar ar avea 36 de saptamani de scoala adica 180 de zile.
    Pararea mea este ca acest format are structura cea mai logica, dar nu stiu daca logica primeaza in Romania

    1. Ce Consiliu Național al Elevilor ?A auzit cineva vreodată de alegeri sau exista un regulament și reprezentanți în teritoriu ?Asta e Statul Paralel,o mafie organizată pe baza tineretului PSD din București ,cel mai probabil ….Cu cine sta Guvernul la discuții,auzi…Și eu sunt tata de elev și ca mine sute de mii de părinți în România care deși interesați de tot ce se întâmplă la școala,nu au auzit în viața lor de această org,decât de la TV.Ori poate se drege treaba asta prin baruri și cluburi ori la o partida privata de prizat ceva….Ca al meu ca și alții normali la cap ca el,nu au treabă cu sectoarele astea.Copii aia ,de fruntași ai întrecerii socialiste cred,vor fi viitorii noștri lideri care dau din coate de pe acum,înainte să le dea tuleii !?După ideile pe care le au și democrația și transparenta de care dau dovada ,e clar.Romania e condamnată și pt următorii 30-50 de ani.Infractorii și odraslele lor nu se liniștesc până nu apar atentate și în România.Va mănâncă rău pielea ! [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Declarații contradictorii ale ministrului Educației, criticate de asociațiile elevilor: Sorin Cîmpeanu a anunțat burse de merit doar peste 9.50 pentru că elevii au avut medii „distorsionate” la orele online, burse care se vor acorda pe baza notelor din acest semestru, desfășurat fizic

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că din semestrul următor bursele de merit se vor acorda doar peste media 9.50, justificând măsura prin faptul că elevii ar fi avut medii…
Vezi articolul

Firmele de transport, obligate să asigure naveta elevilor sub sancţiunea retragerii licenţei – prevede un proiect de lege aprobat de Guvern fără dezbatere şi fără transparenţă

Transportul rutier intrajudeţean va intra în sfera serviciilor publice, iar transportul elevilor, al persoanelor cu dizabilităţi, al pensionarilor şi al categoriilor de persoane defavorizate care beneficiază de facilități de transport…
Vezi articolul

Astăzi primesc cei 500 de lei pentru tichetele educaționale pentru rechizite aproape 100.000 de beneficiari care au deja carduri / Cei care au intrat în program anul acesta vor primi cardurile în octombrie și banii în noiembrie, la 2 luni după începerea școlii

Peste 97.000 de beneficiari care au deja cardurile pentru tichetele educaționale din programul „Sprijin educațional, pe bază de tichete sociale pe suport electronic, pentru elevii cei mai dezavantajați”, primesc azi…
Vezi articolul