Consiliul Național al Elevilor le cere viitorilor guvernanți o strategie coerentă în Educație: Fiecare ministru cu o viziune proprie a dat naștere unei instabilități decizionale

205 vizualizări
Foto: Facebook Consiliul National al Elevilor
Elevii au lansat astăzi un „apel către viitorii guvernanți”. „Ca urmare a moțiunii de cenzură adoptată joi, 10 octombrie 2019, și în lumina situației critice de la acest moment din sfera politică, Consiliul Național al Elevilor face apel la decidenții de la nivel central să trateze cu responsabilitate educația, gândind și asumându-și o strategie coerentă, valabilă pe termen mediu și lung, care să conducă treptat spre configurarea unui sistem de învățământ incluziv de calitate, în care nevoile și interesele elevului să primeze”, spun elevii, într-un comunicat de presă.

CNE spune că „palierul educațional a suferit numeroase schimbări de formă de-a lungul timpului, propuse de miniștri aflați pe rând în fruntea Ministerului Educației Naționale, fiecare având o viziune proprie pe care și-o dorea a fi implementată, fiecare uitând de proiectele și programele deja în curs de dezvoltare, dând naștere astfel unei instabilități și unei discontinuități decizionale”.

Comunicatul integral al Consiliului Național al Elevilor

„Apel către viitorii guvernanți

Ca urmare a moțiunii de cenzură adoptată joi, 10 octombrie 2019, și în lumina situației critice de la acest moment din sfera politică, Consiliul Național al Elevilor face apel la decidenții de la nivel central să trateze cu responsabilitate educația, gândind și asumându-și o strategie coerentă, valabilă pe termen mediu și lung, care să conducă treptat spre configurarea unui sistem de învățământ incluziv de calitate, în care nevoile și interesele elevului să primeze.

Palierul educațional a suferit numeroase schimbări de formă de-a lungul timpului, propuse de miniștri aflați pe rând în fruntea Ministerului Educației Naționale, fiecare având o viziune proprie pe care și-o dorea a fi implementată, fiecare uitând de proiectele și programele deja în curs de dezvoltare, dând naștere astfel unei instabilități și unei discontinuități decizionale, care nu au făcut altceva decât să se răsfrângă asupra actorilor principali ai procesului instructiv-educativ: elevii și profesorii.

Cu toate acestea, privind retrospectiv, sistemul de învățământ românesc în ansamblu este același de ani buni: subfinanțat, lipsit de un curriculum adaptat la cerințele actuale ale elevilor și ale pieței muncii, marcat de un grad de incluziune scăzut, care favorizează fenomene precum părăsirea timpurie a școlii, devenită o realitate crudă pentru țara noastră, insuficient pentru o formare corespunzătoare a elevilor ca oameni și viitori cetățeni responsabili, activi, pregătiți și integrați profesional.

De aceea, solicităm ca, indiferent de culoarea politică a celor care își vor asuma guvernarea României atât înainte, cât și după alegerile parlamentare, educația în școlile românești să fie tratată drept prioritate zero a Guvernului și în practică, nu doar la nivel declarativ, pornind de la premisa că o țară privată de o educație calitativă este o țară privată de dreptul la dezvoltare. De asemenea, atragem atenția asupra importanței consultării directe a beneficiarilor primari ai măsurilor propuse spre adoptare: elevii. Fără un dialog constant între guvernanți și reprezentanții elevilor, riscăm să fim din nou martorii unor decizii care, în loc să sprijine parcursul educațional al acestora, îl îngreunează.

În privința măsurii vehiculate în spațiul public, privind comasarea celor trei ministere: Ministerul Educației Naționale, Ministerul Cercetării și Inovării și Ministerul Tineretului și Sportului, prin reunirea a trei portofolii distincte, subliniem că, în cazul implementării acestei propuneri, este imperios să se acorde o atenție sporită fiecărui domeniu în parte, fără a fi afectată independența sau eficiența gestionării lor. Educația este un portofoliu complex și prezintă probleme a căror rezolvare nu permite amânare.

‘La nivel socio-politic, ne aflăm într-o situație critică, într-o adevărată criză. Ceea ce ne dorim de la viitoarea guvernare, oricare ar fi componența ei, este responsabilitate în ceea ce privește relația cu sectorul educațional, conștientizarea faptului că Educația este un sistem complex, că fiecare elev este diferit, iar sistemul trebuie să răspundă la nevoile fiecăruia. Nu în ultimul rând, ne așteptăm la asumarea unor decizii care să aibă în centrul lor bunăstarea beneficiarilor primari ai educației, chit că aceste decizii nu sunt mereu cele mai “aducătoare de voturi”. Indiferent de culoarea politică, ele trebuie gândite, asumate și aplicate.’, a declarat Antonia Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Informații de background

Amintim că liberalii își pregătesc viitorul guvern, după ce executivul Dăncilă a fost demis prin moțiune, iar pentru Ministerul Educației planurile sunt să fie comasate trei portofolii într-unul singur. Asta pentru că PNL vizează, potrivit surselor Edupedu.ro, o reducere a numărului de ministere de la 24 la 15.

La șefia Educației, două nume sunt în pole position: Raluca Turcan, prim-vicepreședinte PNL, și Monica Anisie, președintele PNL Sector 2 și fost secretar de stat la Educație în Guvernul Cioloș.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Gabriela Sabău, despre birocrația din școli: Încercăm să nu ne plângem, pentru că, dacă devenim tot timpul victima sistemului, nu mai facem nimic / Lucruri irelevante de multe ori, dar trebuie să existe

Profesoara Gabriela Olimpia Sabău a declarat, legat de presiunea birocrației din școli, că, „de multe ori, sunt lucruri irelevante, dar trebuie să existe. Încercăm să nu ne plângem, pentru că…
Vezi articolul

Universitatea particulară “Dimitrie Cantemir” a decis o “creștere cu peste 100% a taxei de studiu”, acuză studenții instituției într-o scrisoare deschisă în care susțin că măsura este nefundamentată și cer să fie menținută taxa inițială

O decizie a conducerii Universității Creștine “Dimitrie Cantemir” (UCDC) din București, privind “creșterea cu peste 100% a taxei de studiu la cuantumul de 1.500 Euro” pentru anul universitar 2022-2023, este…
Vezi articolul

Ministrul Educației îi amenință cu sancțiune disciplinară pe directorii de școli și grădinițe care nu lasă părinții să intre în incinta unităților de învățământ / Este o dispoziție de ministru, nu o rugăminte

Într-o intervenție la Antena 3, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a precizat că a luat legătura cu inspectorii școlari și că va retrimite în această seară „până la ora 18 această…
Vezi articolul

Universitatea Transilvania anunță că dorește să preia Cetățuia Brașovului / Aici ar putea fi înființate centre multiculturale, de limbă, cultură şi civilizație românească sau de creativitate / MAI ar avea în plan să transforme Cetățuia într-un centru de pregătire a polițiștilor

Universitatea Transilvania din Brașov a răspuns pozitiv întrebării Ministerului Educației dacă ar fi interesată de preluarea Cetățuii Brașovului, anunță Bună Ziua Brașov. Și Ministerul de Interne a anunțat că își dorește imobilul…
Vezi articolul

Studenții Teologi din Iași cer Ministerului de Interne să permită activitățile religioase în spații închise: „Măsurile de combatere a coronavirusului nu trebuie să încalce libertatea de conștiință”

Societatea Studenților Teologi din Iași solicită Ministerului de Interne să revină asupra deciziei cu privire la suspendarea tuturor activităților religioase desfășurate în spații închise. Concret, studenții Teologi din Iași cer…
Vezi articolul

Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române: Faptul că 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină notă de trecere la matematică dă de gândit. Dacă nu simplificăm studiul matematicii în școală, o să ajungem la 68% sub nota 5. Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă

Președintele Academiei Române susține că studiul matematicii trebuie simplificat în școală, după simularea examenelor de Evaluare Națională. „Faptul că 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină…
Vezi articolul