Consumul de media în rândul copiilor și adolescenților a crescut mai rapid în ultimii doi ani decât în anii dinaintea pandemiei, dar cititul a stagnat – studiu american

526 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Utilizarea media a crescut mult mai mult în ultimii doi ani decât în cei patru ani ce au precedat pandemia, dar nu toate formele de media au fost consumate la fel de mult: în timp ce timpul petrecut pe ecrane s-a extins substanțial, cititul cărților a rămas la același nivel, potrivit unui nou studiu realizat în SUA de organizația Common Sense Media, pe baza unui eșantion declarat reprezentativ pentru populația de copii și tineri din această țară.

Astfel, utilizarea media a crescut cu 17% în medie pentru elevii de 8-12 ani și pentru adolescenți (13-18 ani) între 2019-2021, un ritm considerabil mai alert decât în anii precedenti. Astfel, dacă un copil de 8-12 ani petrecea în fața ecranelor, în scopuri de divertisment, 4 ore și 36 minute pe zi în medie în 2015, până în 2019 timpul a crescut ușor, până la 4 ore și 44 minute. Dar de atunci până în 2021, timpul petrecut “pe ecrane” a crescut cu aproape trei sferturi de oră, până la o medie 5 ore și 33 de minute.

  • În cazul adolescenților, timpul petrecut cu distracția “pe ecrane” a crescut în mod similar, dar la valori mult mai ridicate: de la o medie de 6 ore și 40 minute pe zi în 2015, în 2019 ajungea la 7 ore și 22 de minute, iar în 2021 – la 8 ore și 39 de minute în medie pe zi.

Pentru toți copiii de 8-18 ani, urmărirea clipurilor video online este activitatea media favorită, indiferent de profilul socio-demografic. Astfel, peste 60% dintre ei spun că apreciază “mult” această activitate, comparativ cu următoarele în clasamentul preferințelor: 48% dintre copiii de 8-12 ani spun că apreciază “mult” televiziunea, iar 39% dintre adolescenți spun că apreciază “mult” jocurile video).

Întrebați care ar fi site-urile de care n-ar putea să se lipsească, o treime dintre adolescenți – la distanță mare față de următorul canal – este YouTube (ales de 32% dintre tineri), urmat de rețele sociale precum Snapchat, Tiktok sau Instagram (20%-13%-13%). Rețele precum Discord sau Facebook sunt menționate în acest sens de doar 6% dintre adolescenți.

  • În social media, adolescenții au ajuns să petreacă aproape o oră și jumătate în medie pe zi, chiar dacă spun că nu le face la fel de multă plăcere ca atunci când consumă alte tipuri de media.

Iar dintre toate formele de media luate în considerare, una singură a stagnat în ultimii doi ani, comparativ cu cei cinci ani ce au precedat pandemia: cititul. Doar o treime (34%) dintre copiii de 8-12 ani și o cincime dintre adolescenți (21%) spun că au citit pentru propria plăcere în 2021. În medie, copiii și adolescenții petrec 34 de minute pe zi citind fie cărți, fie reviste, ebook-uri sau articole online.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Inspecția specială

Problema pensionării profesorilor, în prag de început de an școlar: 18.000 de cadre didactice sunt în categoria de peste 60 de ani. Este o realitate pensionarea în contextul pandemiei – Marius Nistor, lider sindical

Pensionarea profesorilor de peste 60 de ani, de teama îmbolnăvirii sau din cauza necesității adaptării la predarea online, “este o realitate”. “Am colegi care au cerut pensionarea anticipată, pentru că…
Vezi articolul

EXCLUSIV DOCUMENT Răspunsul interzis la publicare de ministrul Daniel David, conceput de cercetătorii din științele educației: Norma didactică a profesorilor din România NU este sub media Uniunii Europene, în Germania plata cu ora este între 23 și 40 de euro/oră, iar în Franța 88% dintre profesori au cel puțin o normă de ore suplimentare plătite cu 40 euro/oră / Banii de burse trebuia păstrați în educație

Cenzură fără precedent în istoria recentă aplicată de un ministru al Educației și Cercetării asupra cercetătorilor: ministrul Daniel David a refuzat să facă publică analiza realizată de Institutul de Științe…
Vezi articolul

Comasarea școlilor cu mai puțin de 500 de elevi va avea ca posibil efect supraaglomerarea și epuizarea echipei manageriale a școlilor care preiau structurile noi arondate, pe lângă concedierea a 900 de directori, secretari, contabili, administratori – analiza IȘE cenzurată de ministrul Educației și Cercetării

Comasarea școlilor cu mai puțin de 500 de elevi, măsură prevăzută în pachetul fiscal-bugetar supranumit Legea Bolojan, care va duce la concedierea a circa 900 de directori din estimările publice…
Vezi articolul

Admiterea la liceu „prin alunecare”, în școli în care elevii au ajuns în urma repartizării, nu a dorinței lor, plus pregătirea pentru meserii vechi – indicate de Măriuca Talpeș, de la Coaliția pentru Dezvoltarea României, drept cauze pentru care „condamnăm o jumătate de generație să fie șomeră în viitor” / 52% intră la liceu sub nota 6, considerat pragul nivelului 2 din PISA, al analfabetismului funcțional – analiză

Cifrele pe anul trecut, prezentate de Măriuca Talpeș, arată că 52% dintre elevii absolvenți de clasa a VIII-a intră cu media minimă admisă, de 6. Aceștia ajung în învățământul tehnologic…
Vezi articolul