Copiii aflați în risc de excluziune și de sărăcie și relația universități-piața muncii, menționate ca priorități de Roxana Mînzatu, propusă pentru portofoliul de comisar european responsabil cu Educația

294 de vizualizări
Foto: Facebook.com – Roxana Mînzatu
Garanția pentru copii „și tot ceea ce înseamnă măsuri de sprijinire a copiilor aflați în risc de excluziune și aflați în sărăcie, în nevoie” vor fi priorități ale Roxanei Mînzatu, anunțată, marți, pentru portofoliul de Comisar european responsabil cu educația și cu o serie de alte domenii, de la locuri de muncă la drepturi sociale. O altă zonă în care se va acționa cu prioritate este cea a rolului universităților, a semnalat ea într-un interviu acordat radio România Actualități.

Ea a precizat, însă, că prioritățile Comisiei sunt „priorități de echipă” și urmează să fie stabilite în detaliu – „ ne întâlnim chiar astăzi în echipă, în colegiul comisarilor desemnați și discutăm despre cum ne pregătim, deocamdată, pentru audieri în Parlamentul European. Vom comunica și prioritățile și am și eu câteva priorități”. Ea a făcut trimitere, în acest sens, la scrisoarea de misiune dată de președinta CE, Ursula von Der Leyen, în momentul anunțării membrilor noului executiv european.

În interviul acordat RRA, ea a menționat, pe tema formării, pe cea a educației și competențelor:

  • „(…) Vom comunica și prioritățile și am și eu câteva priorități. Ele se regăsesc, de altfel, în scrisoarea de misiune dată de președinta von Der Leyen, cum ar fi copiii, garanția pentru copii și tot ceea ce înseamnă măsuri de sprijinire a copiilor aflați în risc de excluziune și aflați în sărăcie, în nevoie (…)”
  • „(…) Pe de altă parte, ne uităm la deficit de forță de muncă calificată, pregătită pe multe industrii, pe care ne dorim să fim competitivi. Ne uităm, de asemenea, la faptul că deşi avem universități puternice în Europa, iată că sunt tineri, sunt talente, start-up-uri, de exemplu, care aleg să se relocheze pe alte piețe la nivel global, unde pot să-și lanseze afacerea mult mai rapid și să și-o scaleze mult mai bine. Deci, pe zona aceasta vom acționa cu prioritate. (…)”
Citește și:
O „Agendă UE a Profesorilor” și Planul strategic pentru educația STEM – printre sarcinile pe care le are Roxana Mînzatu, propusă comisar responsabil cu educația și competențele în viitoarea Comisie Europeană
UPDATE România a primit portofoliul care acoperă Competențele și Educația pentru Roxana Mînzatu, în viitoarea Comisie Europeană condusă de Ursula von der Leyen / Cât de important este acest post


1 comment
  1. de ce nu s au dat cardurile educaționale în Vaslui pe anul 2023. 2024?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
analfabetism functional

Cum recunoști analfabetul funcțional? Profesorul Paul Cernat: Din modul în care folosește cuvinte pe care nu le înțelege, iar asta putem să vedem și în mediul politic / Limba literară cultă a devenit una dintre cele mai grele limbi străine

„Ne confruntăm cu o creștere a analfabetismului funcțional, ceea ce se numește foarte pedant în mediile pedagogice iliterație, ești iliterat. Precaritatea vocabularului, felul în care folosește cuvinte pe care nu…
Vezi articolul

De vină pentru rezultatele de la Titularizare este clasa politică din ultimii 30 de ani, susține federația sindicală FSLI / „Majorarea salarială care ar fi trebuit să se acorde în anul 2020 a fost ‘sărită’ și anul acesta”

“Rezultatele Examenului Național de Titularizare sunt eșecul clasei politice care a condus România în ultimii 30 de ani”, afirmă, într-un comunicat transmis Edupedu.ro, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ. Aceasta susține…
Vezi articolul

Liviu Cotfasă, director al Colegiului Național „Elena Cuza” din Craiova: E primul an în care avem elevi nerepartizați. Am discutat cu diriginții de la clasele respective și am înțeles că n-au vrut să opteze părinții și la profilul tehnologic

Liviu Cotfasă, director al Colegiului Național „Elena Cuza” din Craiova, a declarat că „e primul an în care avem elevi nerepartizați”. „Am discutat cu diriginții de la clasele respective și…
Vezi articolul