“Copiii nu își pot permite încă un an de întrerupere a școlii” / Închiderea școlilor “trebuie să fie o măsură de ultimă instanță” – directorul executiv UNICEF Henrietta Fore

890 de vizualizări
elevi, întrerupere a școlii
Foto: UNICEF
“Pe măsură ce intrăm în cel de-al doilea al pandemiei de COVID-19 și pe măsură ce numărul cazurilor de îmbolnăviri continuă să crească în întreaga lume, trebuie să depunem toate eforturile necesare pentru a menține școlile deschise sau să acordăm prioritate redeschiderii acestora”, arată directorul executiv al UNICEF, Henrietta Fore, într-o declarație emisă miercuri.

Ea arată că “închiderea școlilor trebuie să fie o măsură de ultimă instanță, după ce toate celelalte opțiuni au fost analizate”, având în vedere consecințele grave pe care această închidere le are asupra copiilor:

  • “Sănătatea, dezvoltarea, siguranța și bunăstarea copiilor sunt amenințate. Cei mai vulnerabili dintre ei vor duce tot greul.”
Declarația Henriettei Fore, integral:

Copiii nu își pot permite încă un an de întrerupere a școlii

Declarația Directorului Executiv UNICEF Henrietta Fore

BUCUREȘTI, 13 ianuarie 2021 – „Pe măsură ce intrăm în cel de-al doilea al pandemiei de COVID-19 și pe măsură ce numărul cazurilor de îmbolnăviri continuă să crească în întreaga lume, trebuie să depunem toate eforturile necesare pentru a menține școlile deschise sau să acordăm prioritate redeschiderii acestora. 

În ciuda dovezilor copleșitoare privind impactul închiderii școlilor asupra copiilor și în ciuda unui număr din ce în ce mai mare de dovezi care arată că școlile nu alimentează pandemia, prea multe țări au ales să țină școlile închise, unele aproape de un an de zile. 

Consecințele închiderii școlilor sau cele de întrerupere a școlii, care, la momentul cel mai ridicat al măsurilor de izolare socială provocate de pandemie, au afectat 90% dintre elevii din întreaga lume și au lăsat peste o treime dintre școlari fără acces la educație la distanță, au fost devastatoare. 

Estimările arată că numărul copiilor care nu participă la educație va ajunge la 24 de milioane, un nivel neîntâlnit de ani de zile și pentru reducerea căruia am luptat din greu. 

Capacitatea copiilor de a citi, scrie și de a socoti la un nivel elementar a avut de suferit, iar abilitățile de care au nevoie pentru a prospera în economia secolului 21 s-au diminuat. 

Sănătatea, dezvoltarea, siguranța și bunăstarea copiilor sunt amenințate. Cei mai vulnerabili dintre ei vor duce tot greul.

Fără mesele oferite la școală, copiii rămân flămânzi, iar alimentația lor are de suferit. Fără interacțiunea zilnică cu colegii lor și odată cu reducerea mobilității, își pierd condiția fizică și prezintă semne de suferință psihologică. Fără plasa de siguranță pe care școala o oferă adesea, copiii sunt mai vulnerabili în fața abuzurilor, căsătoriei și muncii în rândul copiilor.

De aceea, închiderea școlilor trebuie să fie o măsură de ultimă instanță, după ce toate celelalte opțiuni au fost analizate. 

Citește și: Deutsche Welle: Ce înseamnă școala online în Germania, țară care observă acum că “a rămas în urmă la capitolul digitalizare” – Miliarde de euro disponibili, dotări încă slabe, profesori insuficient pregătiți

În decizia privind funcționarea școlilor, evaluarea riscului transmiterii virusului la nivel local trebuie să fie un factor determinant principal. Închiderea școlilor la nivel național trebuie să fie evitată ori de câte ori acest lucru este posibil. Acolo unde transmiterea comunitară a virusului are un nivel crescut, acolo unde sistemele medicale sunt supuse unei presiuni extreme și unde închiderea școlilor este considerată inevitabilă, măsuri de protecție trebuie puse în aplicare. Ceea ce înseamnă că, în situațiile în care copiii sunt expuși riscului de violență acasă și când depind de mesele primite la școală și dacă părinții lor sunt lucrători esențiali, își pot continua educația în sălile de clasă. 

În situația carantinării, școlile trebuie să fie printre primele instituții care să se redeschidă, odată ce autoritățile încep să ridice restricțiile. Trebuie să se acorde prioritate orelor de recuperare pentru a ne asigura că elevii care nu au putut învăța la distanță nu rămân în urmă. 

Dacă copiii trebuie să mai facă față încă unui an cu școli închise, efectele vor fi resimțite pe parcursul generațiilor viitoare”.


1 comment
  1. ciudata grija asta excesiva pentru a ajunge copii in scoli cand se vede clar ca foarte greu deocamdată de stăpânit situația…
    pur si simplu parca ar dori ca oamenii sa se îmbolnăvească si mai rău…
    pe de alta parte cum e cu Home schooling care e la moda in toata lumea (mai putin la noi) acei copii care fac home schooling nu sunt afectați ca nu merg la școala sau ?
    so care e problema aici ca nu o înțeleg nici cererea dânsei si nici a altora…..
    SI al noi s-a batut tam tam ca statul nu da posibilitate de home schooling….. acum brusc toti vor la școală?
    Nu se plangeau toti ca in școală nu fac prea multe lucruri si ca profeosorii vor doar bani si nu oare oamenii care se plâng acum ca nu merg la scoală se plângeau ca școală cere prea multi bani si alte atenții si ca rau e la școală de stat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Calificativele pentru sport, muzică și desen: ministerul va înlocui “Admis/Respins” cu “Foarte Bine, Bine, Suficient și Insuficient”, anunță ministrul Cîmpeanu și profesorii de sport, după discuțiile de luni / Condițiile în care ministerul corelează în continuare notele cu bursele de merit

“Reprezentanții Ministerului Educației au concluzionat că numărul de burse de merit acordate elevilor este mult prea mare (…) și au decis introducerea calificativelor la disciplinele pe care le considerau “răspunzătoare”…
Vezi articolul