Cât stau copiii români pe telefoane și TV: aproape 4 ore pe zi în fața ecranelor

6.038 de vizualizări
Copiii din România cu vârste între 2 și 5 ani petrec în medie 3 ore pe ecrane, fie ele telefoane, tablete, televizor sau calculator. Rezultatele aparțin unui studiu realizat de D&D Research, care arată că statul pe ecrane crește o dată cu vârsta. La 9 ani, media de stat pe tabletă sau la calculator se apropie de 4 ore.

Studiul a fost efectuat de D&D Research în septembrie 2017, pe un eșantion de 716 persoane (mame din mediul urban).

Cât stau pe ecrane copiii din România:

  • copiii între 2-5 (neîmpliniți) ani stau în medie 3h și 4 minute pe ecrane (de orice fel: TV, tableta, calculator)
  • copiii între 5-9 ani stau în medie 3h și 54 minute pe ecrane (de orice fel: TV, tableta, calculator)

Timpul petrecut de copii în fața ecranelor poate scădea semnificativ, dacă părinții reușesc să stabilească și să impună reguli legate de accesul la acestea, dacă le oferă alternative precum ieșitul afară și dacă părinții înșiși reduc timpul petrecut la TV/telefon în preajma copiilor, spune Anca Popescu, psiholog și Qualitative Department D&D Research.

Aceasta a explicat pentru Edupedu.ro ce pot să facă părinții, pentru a reduce timpul petrecut de copii în fața ecranelor.

Stabilirea de reguli clare legate de momentele petrecute în fața ecranelor – negocierea împreună cu copiii a unor momente în care aceștia să aibă acces în fața ecranelor, indiferent dacă este vorba de TV, tabletă sau telefon: după ce temele au fost finalizate, după ce s-a încheiat cina, după ce s-au încheiat anumite activități casnice, după ce copilul petrece un anumit timp în aer liber”, a declarat Anca Popescu.

Psihologul a subliniat că “cel mai important aspect în acest sens este însă fermitatea părinților în respectarea regulilor stabilite de comun acord cu cel mic. Dacă părinții cedează în fața insistențelor copilului, regulile vor dispărea destul de rapid și situația va reveni din nou la stadiul inițial.”

Sfat practic: dacă știți că ocazional nu le puteți ‘rezista’ celor mici, stabiliți încă de la început cu aceștia un număr de, să spunem, 3 ocazii lunare în care regula negociată poate fi încălcată. Asta nu vă va face să păreți un ‘tiran’ si în același timp vă poate ajuta in procesul de acomodare cu regulile (care va fi posibil mai dificil pentru dvs. decât pentru copii)”, spune Anca Popescu.

Psihologul avertizează că și părinții trebuie să își schimbe obiceiurile, dacă vor reducerea timpului petrecut de copii la ecrane, pentru că cei mici urmează frecvent exemplul adulților. Sfatul practic este ca părinții să nu folosească televizorul ca zgomot de fond, ci să îl pornească doar când au nevoie, să lase deoparte device-urile mobile la masă sau în momentele în familie și să nu introducă televizorul sau tableta în dormitor.

O altă modalitate prin care copiii pot fi desprinși de la ecrane este oferirea de alternative care să îi atragă pe cei mici. “Discutați cu copiii și identificați cu ce activități le-ar plăcea să înlocuiască timpul petrecut cu tableta sau telefonul. Adaptarea la nevoile și așteptările personale ale copilului este foarte importantă în acest caz pentru că ne dorim ca cel mic să se bucure cu adevărat de timpul departe de ecran”, afirmă Anca Popescu.

Aceasta atrage atenția că schimbările trebuie făcute lent, cu reducerea pentru început a 15 minute pe zi din timpul alocat telefonului, de exemplu.

Citește și:

Foto: Pexels.com

Îți plac informațiile pe care le găsești aici? Susține Edupedu.ro!
Become a Patron!


3 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Elevilor, despre prelungirea vacanței de vară până la 16 septembrie: Schimbă regulile în timpul jocului pentru interesele turismului, nu ale educației

Consiliul Național al Elevilor condamnă, „cu fermitate”, intenția Ministerului Educației Naționale de a amâna începerea anului școlar 2019-2020, la presiunea Ministerului Turismului, se arată într-un comunicat de presă. Reprezentanții elevilor…
Vezi articolul

DOCUMENT Ghidul voluntarului în criza refugiaților, realizat de Cantus Mundi, învață pe oricine cum să se joace prin muzică. Ana Rusu, profesoara de Muzică, una dintre autoare: În momentul în care pocnești de două ori din degete, bați de două ori din palme și picior, de exemplu, suprapui cu melodia din QR cod și se generează un ritm, un joc, copiilor le place la nebunie

Oricine dorește să fie voluntar pentru copiii refugiați din Ucraina, poate folosi un ghid de 23 de pagini realizat de cei de la Cantus Mundi. Ghidul conține indicații despre activitățile…
Vezi articolul

Resurse interactive pentru profesori și premii pentru ei și liceenii implicați care se înscriu în concursul ImagineEU, al Comisiei Europene. Echipele create trebuie să-și susțină, printr-un scurt video, ideile concrete de îmbunătățire a vieții în UE (P)

ICE este un instrument democratic conceput pentru a încuraja pe cetățeni să devină activi și implicați în cadrul UE. Cetățenii europeni pot astfel să influențeze în mod activ politicile UE…
Vezi articolul

Școala Altfel la Dino Parc Râșnov: intrare gratuită pentru profesorii însoțitori și la jumătate de preț pentru elevi, 3 idei de activități educative și distractive (P)

Școala Altfel capătă noi dimensiuni pentru elevi atunci când explorează lumea dinozaurilor alături de colegi. Prin trasee tematice, ghidaje specializate și competiții interactive, elevii nu doar că vor învăța despre…
Vezi articolul

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Trei școli din județul Bihor au ales digitalizarea prin instrumente interactive, ca metodă modernă de atragere a elevilor la școală, în Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar / Director: Sunt cadru didactic de 17 ani și cu siguranță o să ies de-aici la pensie – am făcut-o pentru copiii satului

Soluția, pentru noi, a fost digitalizarea reală, cu tehnologie modernă, interactivă, spun profesorii și directorii de la trei școli din județul Bihor, care au accesat programul PNRAS încă din prima…
Vezi articolul