Cât stau copiii români pe telefoane și TV: aproape 4 ore pe zi în fața ecranelor

6.039 de vizualizări
Copiii din România cu vârste între 2 și 5 ani petrec în medie 3 ore pe ecrane, fie ele telefoane, tablete, televizor sau calculator. Rezultatele aparțin unui studiu realizat de D&D Research, care arată că statul pe ecrane crește o dată cu vârsta. La 9 ani, media de stat pe tabletă sau la calculator se apropie de 4 ore.

Studiul a fost efectuat de D&D Research în septembrie 2017, pe un eșantion de 716 persoane (mame din mediul urban).

Cât stau pe ecrane copiii din România:

  • copiii între 2-5 (neîmpliniți) ani stau în medie 3h și 4 minute pe ecrane (de orice fel: TV, tableta, calculator)
  • copiii între 5-9 ani stau în medie 3h și 54 minute pe ecrane (de orice fel: TV, tableta, calculator)

Timpul petrecut de copii în fața ecranelor poate scădea semnificativ, dacă părinții reușesc să stabilească și să impună reguli legate de accesul la acestea, dacă le oferă alternative precum ieșitul afară și dacă părinții înșiși reduc timpul petrecut la TV/telefon în preajma copiilor, spune Anca Popescu, psiholog și Qualitative Department D&D Research.

Aceasta a explicat pentru Edupedu.ro ce pot să facă părinții, pentru a reduce timpul petrecut de copii în fața ecranelor.

Stabilirea de reguli clare legate de momentele petrecute în fața ecranelor – negocierea împreună cu copiii a unor momente în care aceștia să aibă acces în fața ecranelor, indiferent dacă este vorba de TV, tabletă sau telefon: după ce temele au fost finalizate, după ce s-a încheiat cina, după ce s-au încheiat anumite activități casnice, după ce copilul petrece un anumit timp în aer liber”, a declarat Anca Popescu.

Psihologul a subliniat că “cel mai important aspect în acest sens este însă fermitatea părinților în respectarea regulilor stabilite de comun acord cu cel mic. Dacă părinții cedează în fața insistențelor copilului, regulile vor dispărea destul de rapid și situația va reveni din nou la stadiul inițial.”

Sfat practic: dacă știți că ocazional nu le puteți ‘rezista’ celor mici, stabiliți încă de la început cu aceștia un număr de, să spunem, 3 ocazii lunare în care regula negociată poate fi încălcată. Asta nu vă va face să păreți un ‘tiran’ si în același timp vă poate ajuta in procesul de acomodare cu regulile (care va fi posibil mai dificil pentru dvs. decât pentru copii)”, spune Anca Popescu.

Psihologul avertizează că și părinții trebuie să își schimbe obiceiurile, dacă vor reducerea timpului petrecut de copii la ecrane, pentru că cei mici urmează frecvent exemplul adulților. Sfatul practic este ca părinții să nu folosească televizorul ca zgomot de fond, ci să îl pornească doar când au nevoie, să lase deoparte device-urile mobile la masă sau în momentele în familie și să nu introducă televizorul sau tableta în dormitor.

O altă modalitate prin care copiii pot fi desprinși de la ecrane este oferirea de alternative care să îi atragă pe cei mici. “Discutați cu copiii și identificați cu ce activități le-ar plăcea să înlocuiască timpul petrecut cu tableta sau telefonul. Adaptarea la nevoile și așteptările personale ale copilului este foarte importantă în acest caz pentru că ne dorim ca cel mic să se bucure cu adevărat de timpul departe de ecran”, afirmă Anca Popescu.

Aceasta atrage atenția că schimbările trebuie făcute lent, cu reducerea pentru început a 15 minute pe zi din timpul alocat telefonului, de exemplu.

Citește și:

Foto: Pexels.com

Îți plac informațiile pe care le găsești aici? Susține Edupedu.ro!
Become a Patron!


3 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiect susținut de platforma educațională Adservio

Am înlocuit condica de prezență, la ședințele cu părinții crește participarea și e o implicare mai bună în comunitate, elevii au acces imediat la biblioteca virtuală din aplicație, indiferent de scenariul în care suntem: online, fizic sau hibrid – profesoara de română Ramona Șerban, despre digitalizarea educației și debirocratizare

Cu ajutorul tehnologiei digitale, clasele pot fi echipate făcând astfel posibilă educarea copiilor, a tinerilor care vor deveni apoi adulți informați, independenți și cu propria lor viziune. Prin platforma educațională…
Vezi articolul

VIDEO Andra Cîrșmaru, profesoară de limba română: Dacă la începutul predării online toți copiii erau foarte încântați și entuziasmați că în sfârșit vor sta toată ziua pe internet, după o lună au vrut din nou la școală

„Dacă la începutul acestui nou context de învățare toți copiii erau foarte încântați și entuziasmați că în sfârșit vor sta toată ziua pe internet, pe telefon, în fața calculatorului fără…
Vezi articolul