COVID-19: În ce condiții și pentru cât timp ar trebui închisă o școală? Dezbatere LiveScience, cu argumente pro și contra închiderii școlilor din cauza noului coronavirus

11.185 de vizualizări
școli din București
Școală / Foto: Pexels.com
Bâlbele în lanț de la liceul timișorean închis, în cele din urmă, pentru 14 zile, după confirmarea a trei cazuri de coronavirus printre elevi, ridică problema: în ce condiții ar trebui să se închidă unități de învățământ, din cauza COVID-19? Și pentru cât timp? Problema e arzătoare la nivel internațional, având în vedere că, până pe 4 martie, numărul elevilor din întreaga lume care nu mergeau la școală din cauza epidemiei se apropia de 300 de milioane, cu posibilitatea ca numărul să crească accelerat. Unele țări sau regiuni s-au grăbit să închidă școli, altele nu. Decizia nu este una ușoară – dimpotrivă, scrie publicația LiveScience, care trece în revistă argumentele pro și contra închiderii școlilor din cauza noului coronavirus.

Publicația arată că un număr foarte mic de copii s-au îmbolnăvit de COVID-19 până acum sau au manifestat simptome grave, chiar dacă numărul cazurilor raportate la nivel internațional a crescut mult. Dar…

Chiar dacă ar părea că nu sunt afectați direct foarte mult, copiii învață în medii unde microbii se răspîndesc foarte ușor. Dar…

Studii anterioare au arătat că închiderea școlilor, din cauza vreunui nou virus de tipul celui care a cauzat pandemia de gripă din 2009, este o măsură care dă rezultate diferite, în funcție de circumstanțe. Unele studii au sugerat, potrivit sursei citate, că închiderea școlilor ar avea efecte doar în anumite condiții – să rămână închise foarte mult timp, de exemplu. Dar…

Chiar și așa, școlile trebuie să cântărească bine, în funcție de specificul fiecăreia, toate avantajele și dezavantajele închiderii, să vadă, de exemplu, ce pot face părinții cu serviciul lor, dacă trebuie să aibă în grijă copiii, sau, în unele cazuri, dacă elevii care au masa asigurată la școală au ce să mănânce etc. Dar..

Școlile trebuie să aibă în vedere, în funcție de nivelul de transmisie a virusului în comunitate, dacă eventuala închidere ajută la prevenirea răspândirii bolii în afara școlii, către oameni care pot fi afectați mai rău, precum părinții, bunicii, profesorii etc.. Dar…

Încă nu este clar în ce măsură sunt copiii agenți relevanți pentru răspândirea noului coronavirus. În cazul altor epidemii, precum cele de gripă, au existat studii că închiderea școlilor poate duce la reducerea numărului total de cazuri cu până la 17% (în cazul unei epidemii din Franța, conform unui studiu publicat de revista Nature). Până acum nu sunt date care să arate dacă impactul ar fi la fel de serios în cazul COVID-19. Dar…

În orice condiții, dacă epidemia afectează un număr foarte mare de oameni într-o comunitate, este puțin probabil ca închiderea școlilor să mai influențeze în vreun fel răspândirea virusului. Dar…

Un studiu realizat în SUA, în 2007, pe seama epidemiei de gripă ce a lovit această țară în 1918 a arătat că închiderea școlilor și interzicerea adunărilor publice au fost măsuri asociate cu un număr mai mic de decese, în zonele respective, mai ales în fazele inițiale ale epidemiei. Dar…

Chiar dacă sunt ținuți acasă copiii, rămâne întrebarea: cât ar trebui să stea închise școlile? Un studiu realizat în 2010 asupra unei epidemii de gripă în Pennsylvania a arătat că, pentru a avea efect relevant în acel caz, era nevoie ca școlile să fie închise pe aproape întreaga durată a epidemiei. Din nou, este vorba despre o cu totul altă boală decât cea produsă de noul coronavirus.

Citește integral analiza LiveScience

Cazul liceului din Timișoara

Până una alta, în locul atâtor analize macro și micro, de impact asupra școlii sau asupra întregii comunități, la liceul afectat din Timișoara lucrurile s-au derulat astfel:

Foto: Pixabay.com


1 comment
  1. Sunt multe aspecte de analizat in aceasta problema, fiecare cu punctul lui de vedere. Consider insa ca ar trebui analizata posibilitatea ca elevilor care nu mai merg la scolile inchise dar sunt sanatosi sa li se analizeze posibilitatea de a merge la o alta scoala sau elevilor care stau acasa sa li se trimita acasa, de catre profesorii respectivi lectiile pe care ar fi trebuit sa le faca la scoala.Despre acest aspect vad ca nu se vorbeste de loc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Cum pot adolescenții să-și protejeze sănătatea mintală

Cum pot adolescenții să-și protejeze sănătatea mintală, în timpul pandemiei de coronavirus. Psihoterapeuta Lisa Damour, pentru UNICEF: Ne putem depăși sentimentele dureroase trăindu-le și înfruntându-le direct

UNICEF publică 6 strategii pentru tinerii care se confruntă cu noua normalitate temporară: izolarea în case alături de părinți și închiderea școlilor. Experții organizației pentru copii au contactat-o pe Lisa…
Vezi articolul

Toate documentele necesare directorilor și profesorilor, la un click distanță. De la creșă și până la liceu, platforma VIVA conține acte organizate pe secțiuni, personalizate pe fiecare unitate și actualizate cu legislația în vigoare (P)

Într-o eră digitală în care timpul și eficiența sunt cruciale, Platforma VIVA vine în întâmpinarea nevoilor unităților de învățământ, punând la dispoziție o suită completă de servicii esențiale pentru un…
Vezi articolul

ANALIZĂ Tăierile aduse burselor pentru elevi, justificate de premierul Bolojan prin comparații de tip mere cu pere. El invocă situația burselor din perioade când acestea erau administrate de autoritățile locale / Raport din 2020: În ultimul an al lui Bolojan ca primar, la Oradea nu au fost acordate niciun fel de burse, cu nerespectarea Constituției și a Legii educației

Tăierile aplicate de actualul guvern la nivelul burselor școlare au fost susținute în mod repetat de premierul Ilie Bolojan prin comparații cu situația de acum câțiva ani, când bugetul de…
Vezi articolul

Elevii de clasa a VIII-a din mediul rural fac meditații online gratuit pentru Evaluarea Națională cu elevi de liceu, voluntari în programul MOV al Asociației Lume Bună, susținut de Editura Booklet (P)

Unii spun că în educație nu se produc minuni peste noapte. Și au dreptate pentru că durează cel puțin patru ani până când semințele cunoașterii încep să înflorească în mintea…
Vezi articolul

Acordarea statutului de autoritate publică profesorilor destabilizează și mai puternic raportul de putere dintre elevi, părinți și cadre didactice – Consiliul Elevilor critică demersul FSLI

Preluarea de către profesori a statutului de autoritate publică – așa cum a propus Federația Sindicatelor Libere din Învățământ – destabilizează “și mai puternic” raportul de putere dintre elevi, părinți…
Vezi articolul