Cu 1.000 de posturi mai puține pentru profesori și educatori, față de proiectul inițial, aprobate de Guvern. Se vor deschide 39 de grădinițe noi, iar legea prevede reducerea numărului de elevi din clase, anunță ministrul

2.679 de vizualizări
Foto: © Fizkes | Dreamstime.com
Numărul posturilor din sistemul de învăţământ preuniversitar va fi mărit cu 3.500, în contextul în care clasele vor trebui să aibă mai puţini elevi şi noi grădiniţe îşi vor începe activitatea în această toamnă, a anunţat, joi, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, după şedinţa Guvernului. În proiectul de HG publicat în transparență decizională cu doar o zi înaintea ședinței apareau 4.500 de posturi.

Cîmpeanu a explicat că această suplimentare a posturilor este necesară având în vedere că 39 de grădiniţe noi îşi vor deschide porţile, iar legea prevede reducerea numărului de elevi din clase.       

„O a cincea hotărâre de guvern adoptată este extrem de importantă. În condițiile în care numărul grădinițelor noi care își vor deschide porțile în luna septembrie este de 39, în condițiile în care Legea 185 prevede reducerea numărului de elevi în clasă pentru învățământul primar la maximum 22 plus 3, adică 25 de elevi în clasă, pentru învățământul gimnazial la maximum 26 plus 3, adică 29 de elevi în clasă și pentru învățământul liceal, cu excepția clasei a IX-a, de la 30 plus 3, adică 33 de elevi în clasă, este nevoie de o creștere a numărului cadrelor didactice.

Am spus cu excepția clasei a IX-a pentru că în plus față de reglementările din Legea 185 există acel ordin de ministru din anul 2021 pe care l-am promovat pentru reducerea numărului de elevi în clasă, de la 28 la 26, respectiv 24 în funcție de filieră. Toate aceste măsuri necesită un plus de resursă umană.

Acest plus de resursă umană necesită suplimentarea numărului de posturi care a fost făcută prin hotărâre de guvern pentru un cuantum de 3.500 de posturi, care se adaugă la cele 286.550 posturi existente în acest moment în învățământul preuniversitar. Repet, până astăzi aveam 286.550, se adaugă cele 3.500 de posturi aprobate prin hotărârea de guvern de astăzi”, a precizat Cîmpeanu.

  • Angajarea celor 3.500 de persoane ar urma să se facă pentru anul școlar 2021-2022, care începe la 1 septembrie, cursurile fiind deschise pe 13 septembrie.

Ministrul Sorin Cîmpeanu vorbea despre cele 4.500 de posturi pe 3 august, în conferință de presă, când a prezentat solicitările pentru suplimentarea bugetului ministerului Educației pentru rectificarea bugetară.

„Sunt solicitări care vizează direct bugetul Ministerului Educației. Creșterea numărului de posturi cu un număr de 4.500, creștere generată atât de construcția de noi grădinițe, creștere care va avea loc în București, Ilfov, Bihor, Cluj, Iași; creștere generată de numărul minim de elevi în clasă, situație care a generat creșterea numărului de profesori”.

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Frumos pe hartie tot. Poate afla domnul ministru si realitatea. Unde vor invata acesti copii? Ca parinti stim ca e mai bine sa fie mai putini in clasa in numele unui invatamant de calitate. stim ca e nevoie de catedre . Dar oare de ce nu se fac aceste catedre in scolile care pemit acest fapt. In scoala nr 2 din Piatra Neamt inca de anul trecut s-au facut mizerii in n umele acestei norme pivind numarul de copii. Cu replici stupefiante conducerea nou numita pe criteriile stiute a declarat cu seninatate ca in tipul comunismului ei au invatat si in 3 schimburi. Pentru ca a existat presiunea parintilor au sacrificat doar copiii de cls 5 si 6 ce au ajuns sa aiba ore pana la 20. Normal asta domnule ministru? daca se doreste a ne intoace in vemea comunismului sa stim macar. Totul se face pe ascuns la aceasta scoala. Mai nou ISj pare ca sprijina aceasta anormalitate si intentioneaza sa mai faca o numire de director adjunct pe aceleasi criterii permitand invatamant in 2 schimburi. Pentru cei de la Bucuresti care nu reusesc sa vada pana la noi: e logic oare sa faci clase suplimentare cand nu ai spatiu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel Funeriu: Ce e de făcut? Toți în stradă, să preluăm ștafeta de la profesori care astfel s-ar putea întoarce la clasă, fără însă a ierta mizerabilul binom președinte-guvern. Apoi identificat viitorul președinte al României care să fie un adevărat reformist al educației

„Atât timp cât societatea, în ansamblul ei, nu se „aprinde” pe tema educației, pot să aloce 70% din PIB pe educație, puteți să-l puneți pe Einstein al educației ministru, dar…
Vezi articolul

Învățătorii din România participă foarte puțin la programe de formare, se consultă foarte rar între ei, dar simt nevoia acută de dezvoltare profesională / Diferențe substanțiale între percepțiile profesorilor și predarea efectivă, „bazată pe manual” – studiu privind predarea Matematicii în școlile primare

Învățătorii din România simt o nevoie acută de dezvoltare profesională, dar numărul celor care au astfel de oportunități este redus, în timp ce consultările cu alți profesori, pe teme de…
Vezi articolul