Cu masa pe scenă. Nicio propunere din partea celor 42 de inspectori școlari generali, veniți din toată țara la București să dezbată proiectul de lege a învățământului, nu a fost comunicată de ministrul Cîmpeanu

12.747 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță că „am dezbătut astăzi, la Colegiul Național „Sf. Sava” din București, împreună cu inspectorii școlari generali din toată țara, proiectul Legii învățământului preuniversitar”, pe pagina sa de Facebook. Oficialul nu menționează nici măcar una dintre ideile sau temele dezbătute și aduse în discuție de cei 42 de inspectori școlari generali veniți din toată țara la București.

În postarea publicată sunt și câteva fotografii ilustrative de la întâlnirea cu inspectorii școlari generali. În poze apar oficialii de la Ministerul Educației pe o scenă pe care este pusă o masă voluminoasă de prezidiu.

Nicio fotografie nu arată participanții la dezbatere frontal, aceștia sunt în câteva poze, dar de la mare distanță sau cu spatele.

Ce scrie ministrul despre dezbaterea care tocmai a avut loc miercuri:

„Am dezbătut astăzi, la Colegiul Național „Sf. Sava” din București, împreună cu inspectorii școlari generali din toată țara, proiectul Legii învățământului preuniversitar. Este important să acționăm într-o manieră adecvată pentru ca instituțiile din domeniu să fie pregătite pentru punerea în aplicare a noii legi și a măsurilor din Proiectul “România Educată” și să-și concentreze demersurile asupra elevului ca subiect principal, contribuind astfel la reducerea abandonului școlar și a ratei de părăsire timpurie a școlii și asigurând creșterea performanței printr-un just echilibru între echitate și performanță. Apreciez nivelul și profesionalismul dezbaterii cu inspectorii școlari generali!”, a scris ministrul Sorin Cîmpeanu.

Fotografiile publicate de la dezbatere:

Edupedu.ro a semnalat și la întâlnirile precedente faptul că ideile și propunerile din dezbaterile anunțate de ministru sau de minister, care au loc cu circuit închis, fără presă sau fără observatori independenți, lipsesc. Sunt comunicate doar ideile ministrului sau chestiuni generale pe diverse teme.

Au existat însă și două excepții: prima, la întâlnirea de la Guvernul României în care rectorii reprezentanți ai consorțiilor universitare au comunicat premierului Ciucă propunerilor lor, care au fost relatate în detaliu în comunicarea ministrului/ministerului. A doua, luni după-amiază, după negocierile cu consorțiul Universitaria, după ce acesta a criticat proiectul de lege, ministerul a publicat detalii la nivel de modificări de articole din proiectul de lege.


10 comments
  1. Vai, de capul nostru! Va fi jale mare! Cred ca singura soluție rămâne demisia in masa… Sa si puna in aplicare nenorocirile cu cine vor ei… Asa ceva este inuman si aberant… Totul e făcut doar pentru a distruge definitiv învățământul… Cine mai vrea in tara asta copii educati si destepti? 👎👎👎👎👎👎👎👎

  2. Decât inspectorii au primit asigurări că dacă promovează cu sârg proiectele legilor educației își vor perpetua statul pe funcții ca și până acum: când clienții PNL, când clienții PSD. Auzind asta nu le-au mai venit alte idei, ajunge una, dorm liniștiți cu asta, singura importantă pentru ei, IȘG eternizați în funcție, divorțați demult de catedre.

  3. Aceasta lege seamana cu conceptul “parenting” din ultimii ani: copilul are dreptul sa aleaga, copilul nu trebuie atentionat cand greseste sa nu il traumatizam, copilul trebuie sa isi exprime liber sentimentele, daca vrea sa se tavaleasca pe jos cand nu primeste ce vrea este liber sa o faca, noi suntem acolo langa el sa il sustinem, eu nu sunt parintele copilului meu, eu sunt prietenul lui, fara restrictii, fara mijloace de corectie, copilul face cat poate si ce poate. Nu stiu daca ati aflat care au ajuns sa fie urmarile. Nu zic ca este bine sau rau, doar constat similitudinile. Oricum sunt mult prea multe tipuri de copii pentru a putea sa ii cuprinzi pe toti, dar solutii pentru mai multe categorii ar trebui sa existe.

  4. Credeti ca vreun inspector indrazneste sa combata cu ministrul? Cred ca au fost numai aprecieri la adresa proiectului.

  5. NU veți regăsi NICIO propunere de modificare a Legii învățământului preuniversitar,de la ISG, dar NICIUNA de la personalul didactic care a intrat în CUTUME și NU dorește NICIO schimbare cu excepția SALARIILOR date și primite aât cât sunt indiferent de PERFORMANȚA de la casă, care a „produs” 44% analfabeți funcționali.
    Formarea continuă din art. 245 din leega nr. 1/2011, NU s-a aplicat NICIODATĂ. Așa că personalul didactic se simte bine în HIBERNARE.

    1. Analfabeții funcționali sunt exclusiv produsul societății. Politica dusa și aplaudata în special de părinții elevilor (deci votanți) este factorul principal care a dus la apariția analfabeților funcționali.

  6. Slugile doar ascultă ordinele; era culmea să vedem unul cu punct de vedere serios. ”Acolo unde toți gândesc la fel, nimeni nu gândește prea mult” – Walter Lippmann.

  7. Nu au fost chemați la ,,dezbateri”.

    Au fost chemați să ia act de ce trebuie să impună ,,cu exigență și rigoare” în teritoriu mai ales în rândul directorilor care la rândul lor să exercite în școli ,, acțiuni de modelare a factorului uman” pentru acceptarea fără opoziție a ,, reformei profunde a sistemului”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Orban: Actul de educație trece printr-o transformare: discutăm despre un alt mod de predare/interacțiune cu elevul, despre colegi care trebuie să colaboreze la distanță, oameni care învață din mers să profeseze altfel decât au făcut toată viața

Actul de educație în România trece în prezent printr-o transformare care presupune un alt mod de predare și de interacțiune a dascălului cu elevul”, colaborare de la distanță și „oameni…
Vezi articolul