Cum construim un ecosistem școlar împotriva violenței: peste 1.800 de elevi, 900 de părinți și 240 de profesori și consilieri școlari din județele Dolj și Dâmbovița vor fi instruiți pentru a gestiona situații de violență, în cadrul proiectului „Choose to change”

135 de vizualizări
Transport gratuit pentru elevi
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Peste 1.800 de elevi, 900 de părinți și 240 de profesori și consilieri școlari din județele Dolj și Dâmbovița vor primi instruire pentru dezvoltarea abilităților de gestionare a situațiilor de violență, în cadrul Proiectului „Choose to change”, anunță Asociația Parentropolis. Proiectul a primit finanțare în cadrul Programului SAVE („School Anti-Violence Ecosystem”), coordonat de Fundația World Vision România și cofinanțat de Uniunea Europeană și este implementat de Asociația Parentropolis, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

În valoare de 30.000 euro, proiectul implică organizarea de cursuri de instruire și formare pentru profesori și consilieri școlari „Choose to change”, organizarea campaniei de conștientizare „Ziua Fără Violență”, susținerea de cursuri și ateliere pentru elevi și organizarea de conferințe pentru părinți, profesori, consilieri școlari, cu scopul de a realiza schimburi de bune practici.

Comunicatul integral:

Choose to change – Alege să faci altfel

Peste 1.800 de elevi, peste 900 de părinți și 240 de profesori și consilieri școlari din județele Dolj și Dâmbovița vor primi instruire pentru dezvoltarea abilităților de gestionare a situațiilor de violență în cadrul Proiectului „Choose to change”. Proiectul a primit finanțare în cadrul Programului SAVE („School Anti-Violence Ecosystem”), coordonat de Fundația World Vision România și cofinanțat de Uniunea Europeană și este implementat de Asociația Parentropolis. Durata proiectului este de 7 luni, iar valoarea grantului: 30.000 EURO. 

Proiectul implică organizarea de cursuri de instruire și formare pentru profesori și consilieri școlari „Choose to change”, organizarea campaniei de conștientizare „Ziua Fără Violență”, susținerea de cursuri și ateliere pentru elevi și organizarea de conferințe pentru părinți, profesori, consilieri școlari, cu scopul de a realiza schimburi de bune practici.

Elevii care fac parte din grupul țintă sunt elevi ai claselor pregătitoare-VIII care învață la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Pucioasa și la Școala Gimnazială „Alexandru Ștefulescu” din Tg. Jiu.

Proiectul răspunde nevoii profesorilor din județele Gorj și Dâmbovița de fi mai informați pe acest subiect, prin implicarea lor în acțiuni de formare privind managementul clasei, comunicare asertivă și managementul conflictelor, prin sesiuni de informare a cadrelor didactice și a consilierilor școlari pe problematica prevenirii și combaterii violenței în mediul școlar. Profesorii vor învăța despre cauzele comportamentului violent, tehnici de gestionare a situațiilor tensionate și îmbunătățirea comunicării.

Prin acest proiect, echipa Asociației Parentropolis răspunde nevoii elevilor de a avea o rețea de siguranță la care să apeleze atunci când au o situație pe care nu știu să o gestioneze, prin activități care aduc mai multă claritate în alegerea persoanelor de încredere pe care să se bazeze în luarea deciziilor importante din viața lor. Vom vorbi despre situații punctuale și posibile rezolvări ale acestora. Activitățile îi vor învăța pe copii cum sa ia decizii responsabile și astfel vor ști să-și stabilească relația de siguranță, vor ști cum să comunice mai bine în situații conflictuale și vor avea tehnici pe care le vor putea folosi pentru a preveni violența.

Membrii echipei Parentropolis, care vor implementa acest proiect, au experiență relevantă în acest domeniu, întrucât au implementat amplul program „Soluții antibullying în clasa ta” în cadrul Colegiului Național „Octav Onicescu” din București, în anul 2023. În cadrul acestui proiect, au susținut 25 de ateliere pentru elevii claselor IX–XII, la aceste ateliere participând aproximativ 625 elevi. În plus, 20 de profesori din cadrul colegiului au participat la cursul de instruire și formare, susținut de membrii echipei, cu privire la fenomenul de bullying și au derulat apoi activități de prevenire și combaterea a bullyingului în clasele lor. Acest proiect a durat 3 luni, iar rata de conștientizare a problemelor legate de bullying a crescut, atât în rândul profesorilor, cât și în rândul elevilor. 

Anul trecut, Echipa Parentropolis a primit Premiul de Excelență în cadrul Galei Naționale a Binelui, organizată de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, pentru activitatea sa în domeniul prevenirii violenței și combaterii bullyingului, recunoaștere venită în urma activităților desfășurate pe perioada anului 2023.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Când vă cumpărați becurile întrebați dacă există vreo conspirație, a pus cineva în bec o cameră de filmat? Nu, pentru că aveți încredere în funcționarea mecanismelor. Aveți încredere în medicii voștri ” – Răzvan Cherecheș, expert în politici de Sănătate, despre vaccinarea împotriva COVID-19

Oamenii ar trebui să aibă încredere în medici așa cum au încredere și în alți specialiști fără să își imagineze tot felul de teorii ale conspirației, spune expertul în sănătate…
Vezi articolul

VIDEO De ce ar fi utile grădinile în curtea școlilor, cultivate în regim de permacultură? „Noi nu doar facem agricultură, ci realizăm un echilibru. Facem adăposturi pentru arici, iar copiii pot învăța cum se îmbină ecosistemele”

Dacă în școli din Europa se face educație ecologică prin exemple practice, în România, odată cu deschiderea curților școlilor pentru activități sportive extrașcolare, s-ar putea crea contextul potrivit pentru realizarea…
Vezi articolul

Verificarea doctoratelor de plagiat, de către universități, stabilită prin ordin de ministru acum un an – Sorin Cîmpeanu, întrebat câte au raportat rezultate: toate au raportat înființarea unor structuri dedicate 

“Toate universitățile au raportat, pe propria răspundere, sub semnătura rectorului, că și-au înființat structuri dedicate verificării tezelor de doctorat și prevenirii acestui fenomen”, a spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, miercuri, întrebat…
Vezi articolul