Cum putem liniști copiii în fața războiului – sfaturi de la Centrul de Asistență Educațională Iași. „Principalul reper al copilului este părintele. Un părinte calm, echilibrat creează un sentiment de siguranță” pentru copil

158 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – George Călin
În fața situației de război, copiii rămân cu cele mai multe traume, într-o experiență care marchează individul pe viață. În acest sens, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Iași a publicat pe pagina de Facebook mai multe sfaturi pentru părinți: cum să le vorbească celor mici despre război și cum să îi asigure că sunt ascultați, din punct de vedere emoțional?

Părinții trebuie sa fie conștienți că reprezintă „principalul reper al copilului, pilonul de referință” și, un părinte echilibrat, conectat cu fiul / fiica lui, creează un sentiment de siguranță, transmit cei de la CJRAE Iași.

De asemenea, adulții ar trebui să încurajeze un dialog sincer despre emoții, să le explice copiilor despre ce este un refugiat și cum îl poate ajuta, să îi asigure pe cei mici ca România este o țară sigură, ferită de pericol, întărind sentimentul de securitate.

Textul integral, postat mai jos:

„Toți oamenii au nevoie de securitate emoțională, aceasta fiind o parte componentă a securității umane generale. În cazul copiilor, satisfacerea acestei nevoi este cu atât mai importantă, cu cât, pentru a experimenta o stare de siguranță emoțională, au nevoie de adulți.

Ca părinte, nu este simplu să faci acest lucru când poate cel mai pregnant sentiment al ultimelor zile este nesiguranța. Așadar, cum am putea să ne securizăm emoțional copiii în contextul războiului?

  • Ne amintim că principalul reper al copilului, pilonul de referință este părintele. Un părinte calm, echilibrat, conectat cu cel mic creează un sentiment de siguranță.
  • Verificăm ceea ce știe copilul despre informațiile vehiculate în ultima perioadă în legătură cu conflictul armat. Putem folosi aceste date ca ancore pentru a construi un dialog echilibrat, întemeiat pe empatie, sinceritate, autenticitate.
  • Le normalizăm și le oglindim emoțiile (Te văd îngrijorat / Observ că îți este teamă), fără a le induce noi emoții neplăcute (Cred că este înfricoșător, cumplit etc).
  • Discutăm despre ce putem face pentru a-i ajuta pe refugiați (pentru cei foarte mici este recomandat să întrebăm înainte: Ce înseamnă un refugiat? De ce au plecat? De ce crezi că au venit în țara noastră? Întărim sentimentul de securitate, spunându-le că România e o țară sigură).
  • Ne amintim că este firesc să se joace de-a războiul, așa cum mulți copii o fac. Ei controlează astfel spațiul de joacă și se simt în siguranță, jocul având valențe terapeutice”, scriu cei de la CJRAE Iași.
Foto: CJRAE Iași – Facebook.com
Vezi și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Formarea profesorilor

Formarea profesorilor poate da un impuls bunei funcționări a unei școli, iar dezvoltarea unui ecosistem digital performant ar deveni prioritate strategică pentru sistemul de învățământ din România (P)

De-a lungul timpului, tehnologia a devenit tot mai importantă pentru fiecare segment al societății și a dobândit un rol transformator, iar acest impact s-a observat cu precădere în sectorul educațional…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Donații record în valoare de aproximativ 200.000 de euro pentru reabilitarea grădinițelor și școlilor afectate de inundații în Galați, strânse printr-o aplicație bancară în mai puțin de o săptămână / Cătălin Ioniță: La fața locului este în continuare nevoie de forță de muncă brută, de oameni care să vină să-i ajute pe oameni

Aproximativ 200.000 de euro au fost donați de utilizatorii platformei de digital banking George pentru reabilitatea grădinițelor și școlilor afectate de inundații în județul Galați, potrivit unui comunicat de presă…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca anunță că implementează prin politici proprii mecanisme din planul consorțiului european pentru care nu a primit finanțare europeană

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca anunță că va implementa “prin politici proprii mecanisme ale proiectului european InclusU”. După ce proiectul de consorțiu european condus de Universitatea din Lille, în care se…
Vezi articolul