Cum ”s-a dus” Liviu Pop în Singapore, Finlanda și Coreea de Sud ca să plagieze un articol din Legea Funeriu

4.068 de vizualizări
SURSA: Facebook.com
Povestea modificării articolului 66, alin 1, din Legea Educației, cel care prevede scăderea numărului de ore pentru elevi, a fost spusă de fostul ministru Liviu Marian Pop în felul său. Acesta a fost inițiator al proiectului de lege contestat acum de Președintele Iohannis și retrimis Legislativului, iar într-o declarație recenta pentru Realitatea TV, senatorul a declarat că s-a inspirat în stabilirea numărului de ore din cele trei modele de sistem de învățământ: finlandez, Coreea de Sud și Singapore. Respectivul articol este de fapt preluat integral din textul inițial al Legii nr 1 din 2011.

Declarația fostului ministru al Educației, Liviu Marian Pop, este următoarea, potrivit sursei citate: ”Eu îi invit pe cei care contestă acest proiect de lege să ia Legea educației din Finlanda, din Coreea de Sud și din Japonia. Cele trei modele de sistem de învățământ, finlandez, Coreea de Sud și Japonia, știm cu totii că…. Singapore, pardon, nu Japonia. Modelul finlandez este foarte simplu. Copilul stă în școală între 6 și 8 ore și nu mai are temă pentru acasă și nu face nimic profesorul, și nici elevul, după ora 16:00 sau după ora 17:00″.

Iată varianta de text (lege cu articol unic) depusă în mai 2018 la Camera Deputaților de Liviu Pop și Ecaterina Andronescu, plus alți 37 de senatori PSD:


Iată varianta din Legea nr 1 din 2011, așa cum apare ea în forma inițiatorului, forma depusă de Guvern (premier Emil Boc, ministrul educației Daniel Funeriu):


Singurele modificări au fost că în loc de ”maximum 20 de ore pe săptămână” inițiatorii din 2018 au scris ”în medie 20 de ore pe săptămână”.

Ecaterina Andronescu a fost cea care în 2012 a eliminat din Legea Educației exact același articol pe care-l propune azi, cel cu reducerea orelor de școală

Reamintim că într-o declarație pentru Edupedu.ro, senatorul Liviu Marian Pop, fost ministru al Educației și inițiator al acestui proiect de modificare a Legii învățământului, a susținut că în elaborarea textului s-a consultat cu mai mulți experți în curicullum: “Da, cu toți. E irelevant cine. Nu vi-i pot spune, pentru că nu am acordul lor”, a declarat Pop.

FOTO: Facebook.com/Liviu Marian Pop

Citeste si:

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Extinderea cursurilor remediale pe timpul verii și introducerea în școli a testelor rapide cu salivă și non-invazive – cerute Guvernului Cîțu de Salvați Copiii, printr-o scrisoare deschisă

Salvați Copiii cere oficial Guvernului Cîțu să extindă pe timpul verii programele remediale și să introducă în școli testele rapide cu salivă și non-invazive. “Suspendarea cursurilor școlare și impredictibilitatea aplicării…
Vezi articolul

Ministrul Cîmpeanu: Mai puțin de jumătate dintre profesori sunt pregătiți pentru “predarea online cu adevărat” / Nu putem spune predarea online e în regulă, sunt necesare eforturi pentru digitalizare

Mai puțin de jumătate dintre profesori sunt pregătiți pentru “predarea online cu adevărat, așa cum înțeleg eu predarea online”, a spus marți seară ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.…
Vezi articolul

Legiferarea parteneriatului civil, educația sexuală și contraceptivă în școli, strategia de educație parentală – cerințele Consiliului Tineretului către Guvern

Reprezentanții tinerilor cer Guvernului și Parlamentului legiferarea parteneriatului civil, “astfel încât cuplurile de același sex să beneficieze de recunoaștere și protecție legală adecvată pentru familiile lor”. “Totodată, solicităm reluarea dezbaterilor…
Vezi articolul