Cum să-i ajuți pe elevi să nu mai îngrașe porcul în ajun – 5 sfaturi bazate pe cercetări

6.177 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Psihologii au identificat mai multe motive pentru care elevii și studenții au tendința să amâne până în ultima clipă o temă, un proiect sau învățatul unei lecții. Pornind de la aceste motive și de la cercetările realizate pe tema procrastinării, omniprezentă fie că e vorba de școală sau de locul de muncă, publicația de specialitate Edutopia.org propune, într-o sinteză, cinci modalități prin care elevii să fie ajutați să depășească această tendință de “a lăsa pe mâine”.

Analiza Edutopia pleacă de la impactul și răspândirea acestui fenomen, dând exemple precum un studiu realizat de un profesor al Universității din Calgary, potrivit căruia “se estimează că 80-95% dintre studenți procrastinează, 75% consideră că ei înșiși fac acest luru, iar 50% procrastinează constant, într-o măsură ce ridică probleme”.

Procrastinarea, arată sursa citată, este asociată în general cu notele slabe, iar cercetări medicale leagă fenomenul de probleme precum depresia, anxietatea sau nivelul ridicat de stres.

Principalele motive ale procrastinării în rândul elevilor, potrivit cercetătorilor ciați de Edutopia:

  • Frica de eșec
  • Confuzia legată de primii pași ai unei sarcini de îndeplinit (indecizia)
  • Frica de a fi criticați
  • “Fiorul” și adrenalina muncii contratimp
Cele cinci modalități de a-i ajuta pe elevi să evite procrastinarea

1. Să fie stabilite mai multe date de predare/termene limită, la intervale regulate, în loc să fie lăsați să-și stabilească singuri aceste date sau să li se stabilească un singur termen final. Profesorii ar putea să dea mai multe proiecte mici, cu sarcini de îndeplinit în perioade scurte, în locul unui proiect mare cu termen îndepărtat de realizare.

2. Elevii să primească feedback pozitiv pentru ceea ce fac – Acest lucru îi ajută în special pe elevii cu un nivel redus al stimei de sine, care ar ezita să dea cea au mai bun pentru că se tem de critică sau de eșec.

3. Elevii să învețe abilități de management al timpului și al studiului, având în vedere că, potrivit studiilor, multora dintre ei le lipsesc abilitățile necesare să eficientizeze studiul (cum să programeze sau când să ceară ajutor).

4. Profesorii să fie atenți la volumul de muncă atribuit elevilor – aceștia tind să întârzie cu proiectele atunci când au mai mulți profesori care le dau, separat, sarcini pe care elevii trebuie să le îndeplinească simultan

5. Elevii să primească instrucțiuni și exemple clare despre ceea ce trebuie să facă, acest lucru ajutându-i să înțeleagă de la bun început sarcina e care o au de îndeplinit.

Articolul complet Edutopia.org

FOTO:School photo created by freepik – www.freepik.com


1 comment
  1. Cum sa învețe elevii ritmic, dacă deși li se spune sa lase telefoanele pe pervaz, cei fără chef de scoala, stau pe telefon pe sub bănci în timp ce se preda și se explica la tabla lecțiile?
    Dacă le faci observatie, se simt lezați, iar părinții afirma ca bieților copilasi rămași fără telefon sub banca “le e frica” de materia predata. Asa de frica, încât doi bani nu dau pe ea. Culmea este ca stima de sine a acestor elevi este la cote înalte.
    Îmbrăcati elegant, bine dispuși, veșnic cu chef de conversat în timpul cursurilor cu colegii vecini de banca, luați cu jeep-uri de la școală de către părinți sau de salariații acestora… Eu nu vorbesc în urma studiilor pe hârtie, ci în urma observării realității.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Cercetării și Digitalizării, în discuții pentru a “participa” și la domeniul Educație, în Programul Național de Redresare și Reziliență / Bugetul ministerului pe 2021, între ținta de deficit bugetar și creșterea dorită de UE pentru cercetare – ministrul Teleman

Noul Minister al Cercetării și Digitalizării și-a exprimat poziția “pentru a participa” la mai multe domenii, inclusiv Educația, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, a spus ministrul de…
Vezi articolul

Pandemia a favorizat accentuarea problemelor emoţionale în rândul copiilor, cu efecte pe termen lung asupra sănătăţii mintale / 46,8% dintre minorii care au apelat la Telefonul Copilului au raportat abuz și violență în familie

Pandemia a exacerbat problemele psihologice şi abuzul în rândul copiilor, în contextul măsurilor de izolare impuse, se arată într-un comunicat de presă al Asociaţiei Telefonul Copilului, care a raportat că…
Vezi articolul

VIDEO Premierul Ciolacu i-a primit în biroul său de la guvern pe olimpicii internaționali la matematică și fizică: Poate unul dintre voi ajunge aici / La întâlnire a participat și Ligia Deca, ministrul PNL al Educației, însă nici în comunicat, nici în fotografii aceasta nu apare

Elevii români care au obținut recent performanțe la Olimpiadele Internaționale de Matematică și Fizică și profesorii lor s-au întâlnit astăzi cu premierul Marcel Ciolacu, la Palatul Victoria, potrivit unui comunicat…
Vezi articolul

Elevii nu au primit bursele școlare pe 15 noiembrie în cel puțin zeci de localități din țară, potrivit răspunsurilor primite de la ei sau de la părinți / Data plății obligatorii a burselor este de 15 a lunii, pentru luna anterioară

Bursele elevilor întârzie din nou în cel puțin câteva zeci de localități din țară, potrivit răspunsurile transmise de elevi și părinți pe pagina EduPedu.ro, la un chestionar făcut la o…
Vezi articolul

Aproape 500 de clase/grupe, suspendate în toate școlile din România, în săptămâna 23 februarie-1 martie din cauza cazurilor de infectare cu SARS-CoV-2. Mai mulți angajați infectați decât elevi

Aproape 500 de clase/grupe, suspendate în toate școlile din România, în săptămâna 23 februarie-1 martie din cauza cazurilor de infectare cu SARS-CoV-2, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației. În perioada…
Vezi articolul