Clasa pregătitoare 2019 Grădiniță Știri

Cum să înveți să citească un copil care merge în toamnă la clasa pregătitoare, un sfat de la învățătoarea Diana Teleagă

Citire în 3 min
”Un îndemn pentru părinții ai căror copii urmează să meargă la școală la toamnă”, scrie învățătoarea Diana Teleagă pe pagina sa de Facebook. Aceasta dă câteva sfaturi utile pentru ”părinții care se întreabă cum să-i învețe pe copii să citească”, copii aflați în pragul clasei pregătitoare. Iată mesajul învățătoarei.

”Căutați cărți din ariile de interes ale copilului, așezați-vă lângă el și citiți împreună: dumneavoastră urmăriți rândul pe care îl citiți cu degetul, copilul urmărește cu privirea și ascultă ce îi citiți. Din când în când întrerupeți lectura și puneți întrebări deschise de genul: „Ce crezi că se va întâmpla mai departe?” sau „Dacă tu ai fi în locul lui (al personajului), cum ai proceda?” Apoi reluați lectura, zicând: „Ia să vedem dacă ai ghicit!” sau „ Ia să vedem cum a procedat el!” 

Dacă va pune la îndoială ce îi spuneți și nu ia de bun totul, atunci veți ști că aveți un copil care gândește

Urmăritul cu degetul în timp ce vă ascultă îi va orienta privirea către litere și va face asocieri sunet-literă fără să depună efort conștient pentru asta. Întrebările prin care îi cereți opinia despre ce s-a citit îi stimulează gândirea critică și îl determină să facă analogii cu experiențe proprii, ceea ce e foarte important în învățarea de durată.

La clasa pregătitoare, se descurcă foarte bine copiii care verbalizează, care povestesc ce simt, ce știu, care redau informații despre ei și despre întâmplările din viața lor. La vârsta asta, comunicarea orală e cea mai importantă. Încurajați-l să povestească despre el, despre ce i-ați citit, cereți-i părerea, stimulați-i curiozitatea în contexte inedite, ca să vă pună întrebări, răspundeți-i la întrebări în așa fel încât să îi deschideți pofta de a pune și alte întrebări. Dacă va pune la îndoială ce îi spuneți și nu ia de bun totul, atunci veți ști că aveți un copil care gândește.

Faceți totul în joacă. Puteți confecționa litere în joacă: din plastilină, din sârmă, cu degetul în făină, în contexte de zi cu zi. Citiți numerele mașinilor, firmele magazinelor, titlurile de pe afișele de pe stradă, etichetele de la rafturile din magazin, din piață etc.

Jucați-vă împreună! Nu faceți lecții cu el. Lecții va face învățătoarea. 

Și încă ceva! Dacă veți avea o atitudine pozitivă față de școală, copilul o va prelua și totul va merge ca pe roate.”

Diana Teleagă este învățătoare la Școala Gimnazială ”Diaconu Coresi” din Brașov. A scris pe Edupedu.ro articolul N-am lăsat niciodată repetenți. N-am să uit cum i-au strălucit ochii când și-a scris prima dată numele.

Card photo created by freepik – www.freepik.com

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001
CONT EUR: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la Banca Transilvania pe numele "ASOCIATIA EDUPEDU PT EDUCATIE".

Te mai poate interesa

Cum încearcă Tudorel Toader să-și pună la adăpost funcția de rector la Universitatea din Iași, prin Carta universitară

Raluca Pantazi

Evaluarea la Matematică și Științele Naturii: Elevii de clasa a VI-a susțin a doua testare transdisciplinară

Redacția

Scoate eroul din tine! Sport, copilărie și bucurie la Școala Ferdinand, unde Fundația Seeding Knowledge organizează ziua de 1 iunie – PARTENERIAT

Vasile Brasovanu

Lasă un comentariu

* Folosind acest formular sunteți de acord cu stocarea și prelucrarea datelor dumneavoastră pe acest site.