Cum vor da teste elevii până în clasa a IV-a, dacă ajung să învețe online? “Lucrările de control” trebuie să permită accesul la „cărți deschise”, la surse de informare în mod deliberat – prevede Ghidul pentru învățământ primar

4.660 de vizualizări
Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com
Elevii s-ar putea folosi de surse deschise atunci când dau un test online, în cazul scenariului roșu din învățământul primar. Mai exact, în ghidul școlar pentru clasele primare, publicat marți de Ministerul Educației, apare la recomandări: „evitarea, în evaluarea online, a situațiilor prin care să se controleze „corectudinea” modului de susținere a evaluării; acestea pot fi înlocuite cu strategii alternave: proiectarea evaluărilor care permit accesul la „cărți deschise”, surse de informare etc. în mod deliberat; prezentări ale unor proiecte etc.” Practic, elevii ar putea să-și caute informații pe google, ceea ce este o noutate în sistem.

Ghidul mai prevede „utilizarea metodelor/instrumentelor de evaluare specifice învățării online (testul online, portofoliul electronic, proiectul etc.)” și „postarea portofoliului electronic pe platformă, acolo unde este posibil; utilizarea portofoliului electronic pentru evaluarea progresului elevilor”, precum și „evaluarea integrată (exemplu: dacă se evaluează prin proiect – se poate acorda calificav la discipline diferite).”

De asemenea, tot în ideea adaptării și modernizării modului de predare-învățare, în ghid mai apare recomandarea de a uliza temele pentru acasă ca „modalitate eficientă de învățare, fără ca acestea să constuie o presiune asupra elevilor și asupra familiilor acestora”.

Practic, Ministerul Educației face apel la înțelegere și adaptabilitate la noul context școlar, din partea profesorilor.

Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comentarii
  1. Si daca eu predau spaniola si trebuie sa traduca ceva in romana si el doar da cu g teanslate ca deh, open books and resources, ce notare obiectiva pot face eu??

  2. Teste ???e 2 septembrie si in anumite scoli nu se poarta masca !!!unele scoli aleg face to face ,altele online.se intreaba unii si altii de ce la in alte state se poate.alte state finanteaza,gasesc solutii.implica muzee si teatre .isi invata tanara generatie sa isi faca testul..si multe altele .noi ce ii invatam ????noi ii invatam sa nu se uite innjur !ii invatam sa scuipe si se injure!ii invatam ca nu merita sa se implice.vorbim de implicare si responsabilitate ?cei din invatamant trebuie sa formeze caractere si atat.e suficient
    Farmecul vietii e sa fim diferiti ,sa ne compltam si sa ne respectam.Finlanda a intele ca orice om participa la educatie.si poate ca vreau ca un copil sa aiba senzatii la persoana a 3 a pentru ca a inteles mesajul …nu sa imi spuna ca el a facut ,ca Eu sunt si in afara de mine restul nu conteaza!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ungaria va avea un registru al pedofililor: condamnații nu vor putea ocupa locuri de muncă în care interacționează cu copii / Modificarea legislației stabilește și reglementări privind educația sexuală în școală, care nu va putea avea ca obiectiv promovarea schimbării de gen sau a homosexualității

În Ungaria va fi creat un registru al persoanelor care comit infracțiunea de pedofilie. Modificarea Codului Penal mai prevede că pedofilii nu vor putea ocupa locuri de muncă în care…
Vezi articolul

România are înregistrați, oficial, 105.000 tineri ieșiți din școală și fără loc de muncă, în pofida sutelor de milioane de euro alocați pentru ei din fonduri europene. Valorile reale, considerabil mai mari – europarlamentarul Cristian Ghinea

România are 105.000 de tineri care au ieșit din școală, dar nu au un loc de muncă, “înregistrați oficial în bazele de date ale statului (circa un sfert din numărul…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă a Academiei Române: Mai puține ore de Fizică înseamnă scăderea capacității creative a tinerilor pentru domeniile de vârf, România urmând să ajungă o țară ‘outsourcing’

Un număr redus de ore de fizică poate reprezenta un moment în care firul educației științifice din țara noastră să se rupă iremediabil, atrage atenția Academia Română într-o scrisoare deschisă,…
Vezi articolul