matematica clasa pregatitoare

DOCUMENT Curriculum clasa pregătitoare: Ce învață copiii în primul an de școală

Curriculumul pentru clasa pregătitoare prevede matematică prin joc pentru copiii de 6 ani, astfel încât la intrarea în clasa I elevii să știe adunări și scăderi până la 31, numărarea din 3 în 3 sau aflarea unui termen necunoscut prin metoda balanţei. Orarul de clasa pregătitoare conține o oră de Limba română în fiecare zi, Limbă modernă, Matematică, Religie, Educație fizică, Muzică și mișcare, Arte vizuale și Dezvoltare personală. Vezi mai jos programa școlară de clasa pregătitoare și curriculumul pentru fiecare materie în parte.
  • Clasa pregătitoare face parte din învățământul obligatoriu de 11 clase.
  • La clasa pregătitoare trebuie înscriși copiii care au împlinit vârsta de 6 ani până la data începerii anului școlar.
  • Pot fi înscriși în clasa pregătitoare și copiii de 5 ani, dar numai după ce susțin o evaluare psihosomatică, iar rezultatele arată că sunt pregătiți emoțional și cognitiv pentru intrarea în școală.

Nu se dau teme la clasa pregătitoare, care este anul pregătitor pentru școală. La final de clasă pregătitoare, elevii susțin teste de evaluare a capacității de învățare, cu scopul de a depista precoce tulburările de învățare și de a stabili metode specifice de educație, acolo unde este cazul.

Orar clasa pregătitoare – Ce materii fac elevii la clasa pregătitoare:

Comunicare în limba română             5 ore pe săptămână
Limbă modernă                                     1 oră pe săptămână
Matematică și explorarea mediului   4 ore pe săptămână
Religie                                                     1 oră pe săptămână
Educație fizică                                       2 ore pe săptămână
Muzică și mișcare                                 2 ore pe săptămână
Arte vizuale și abilități practice          2 ore pe săptămână
Dezvoltare personală                            2 ore pe săptămână
Opțional                                                   maximum 1 pe săptămână
___
Număr total de ore obligatorii pe săptămână, la Clasa pregătitoare: 19
Număr maxim de ore pe săptămână: 20

Programa școlară la Matematică și explorarea mediului

Programa școlară este obligatorie, deci învățătoarele au obligația de a preda la clasă toate conținuturile prevăzute de acest curriculum. Ce activități fac copiii în clasa pregătitoare la Matematică:

  • compararea numerelor de la 0 la 31, adunări și scăderi
  • ordonarea numerelor, crescător sau descrescător;
  • numărare cu pas dat ( ex. din 2 în 2, din 3 în 3), cu suport intuitiv (ex. pietre/frunze pe care sare o broscuţă, flori din care culege albina polen)
  • jocuri de extragere repetată a unui anumit număr de elemente dintr-o mulţime dată (ex.: „Câţi copii pot primi de la tine câte 2 baloane dacă tu ai 10 baloane?” „Un băieţel dă câte 10 jetoane celor 3 colegi ai săi. Câte a dat în total?”);
  • aflarea unui termen necunoscut, folosind metoda balanţei;
  • recunoaşterea unor figuri şi corpuri geometrice: pătrat, dreptunghi, cerc, triunghi, cub, sferă, în mediul înconjurător şi în materiale tipărite;
  • completarea unui calendar pe o săptămână/ lună cu starea vremii, prin lipirea/desenarea unor simboluri – nori, soare, vânt etc
  • identificarea unor surse de electricitate (baterii, acumulatori) care asigură funcţionarea unor obiecte;
  • recunoaşterea bancnotelor de 1 leu, 5 lei, 10 lei și jocuri de gestionare a unui mic buget – pentru excursie, vizită la muzeu, plimbare în parc, vizionarea unui film etc.;

Descarcă de aici Programa școlară la Matematică pentru clasa pregătitoare

Sursa documentului: Institutul de Științe ale Educației

Programa școlară la Limba română pentru clasa pregătitoare

Exemple de activități pentru clasa pregătitoare, prevăzute de programa școlară națională la materia Comunicare în Limba română:

  • jocuri de rol de tipul vorbitor-ascultător, folosind păpuşi pe deget, pe mână, marionete, măşti etc
  • jocuri de mişcare pentru exersarea corectă a actului respirator, cu accent pe pronunţia corectă
  • reproducerea unui mesaj scurt cu schimbarea intonaţiei, în funcţie de intenţia de comunicare (aserţiune, întrebare, exclamaţie, supărare, bucurie etc.)
  • dramatizări ale poveştilor/ fragmentelor din basme audiate
  • jocuri de exersare a unor reguli de comunicare eficientă, civilizată: vorbire pe rând, ascultarea interlocutorului, păstrarea ideii – Exemplu: „Spune şi dă mai departe”, „Repetă şi continuă”, „Statuile vorbitoare” etc.
  • jocuri de modificare a poveştilor audiate: schimbarea succesiunii evenimentelor, modificarea finalului
  • crearea unor poveşti orale pornind de la idei/ imagini date sau desene create de copii
  • recunoaşterea şi numirea literelor mari şi mici de tipar pe diferite suporturi (tablouri, cuburi, truse de jucării, asocierea formei unui nor cu o literă)
  • exersarea musculaturii fine a mâinii şi a coordonării mişcărilor prin colorare, haşurare în interiorul unui contur, înşirare de mărgele
  • jocuri de tip labirint
  • confecţionarea unor felicitări şi bileţele cu litere de tipar rupte sau decupate din reviste, ziare etc.

Descarcă de aici Programa școlară la Limba română pentru Clasa Pregătitoare

Sursa documentului: Institutul de Științe ale Educației

Descarcă de mai jos programele școlare de la toate materiile de clasa pregătitoare

Comunicare în limba română Programa școlară clasa pregătitoare            5 ore pe săptămână
Limbă modernă Programa școlară clasa pregătitoare                                    1 oră pe săptămână
Matematică și explorarea mediului Programa școlară clasa pregătitoare  4 ore pe săptămână
Religie Programa școlară clasa pregătitoare                                                    1 oră pe săptămână
Educație fizică Programa școlară clasa pregătitoare                                      2 ore pe săptămână
Muzică și mișcare Programa școlară clasa pregătitoare                                2 ore pe săptămână
Arte vizuale și abilități practice  Programa școlară clasa pregătitoare        2 ore pe săptămână
Dezvoltare personală Programa școlară clasa pregătitoare                           2 ore pe săptămână

Sursa: Institutul de Științe ale Educației

Acestea sunt noile programe școlare; curriculumul de față este aplicat în școală din septembrie 2013, momentul în care a început școala prima serie de copii care a urmat clasa pregătitoare.

Total
30
Shares
3 comentarii
  1. Spunea doamna Andronescu ca ajung copii in clasa a 4-a si nu stiu sa scrie si sa citeasca. Normal, daca ii invata INTEGRALE din clasa 1, nu au cum sa invete sa scrie si sa citeasca, pentru ca nu s-a ocupat nimeni de asta. Sunt atat de idioti cei ce fac aceste programe incat nu stiu ca distrug dorinta copiilor de a invata. Se fac ecuatii cu necunoscute inca din primele clase, geometrie, copii trebuie sa stie sa scrie si sa citeasca la intrarea in clasa 0(spun asta pt ca am fost la examenul pt intrarea in clasa 0 si a pus copilul sa-si scrie numele, sa scada din 2 in 2 un lift care porneste de la et 8, etc., testul a durat 35 de minute si mi s-a parut complicat pt un copil de 8-9 ani, adica al meu avea 5 ani si 4 luni) si exemplele pot continua. O sa sara lumea cum ca nu trebuie, dar eu va spun ca majoritatea copiilor care nu stiu sa scrie, citeasca si sa socoteasca la intrarea in clasa 0 au sanse mari sa cada psihic la sistemul de invatamant actual, si o spun cu ingrijorare nu ca sa va sperii pe voi, parintii.
    As dori sa pun pe cineva dintre acesti luminati ce fac programele scolare, sa faca o masina cap-coada singuri si fara nici o cunostinta despre fabricarea lor, apoi sa ii notez pe realizarile lor. Poate ca nici atunci nu pot sa isi dea seama cat sunt de slabi in ce trebuie ei sa faca.
    De ce nu fac in loc de religie materii care sa ii ajute in viata, exemplu: sanatate, stiinta, etc. Dam intruna cu popor credincios, poate de asta suntem cei mai puternici economic. Nu am nimic cu religia, dar corect este sa poata copiii sa decida daca Dumnezeu a facut lumea sau s-a format in alt mod.
    Prctic nu se face mai nimic, doar multa informatie inutila in mare parte, copii vin gata invatati, in clasa 0 ei trebuie sa stie sa scrie, sa citeasca, sa socoteasca. Atunci ce dracu mai fac profesorii in timpul orelor. Cred ca 4 clase le ajung pentru viata, spun asta pentru ca in strainatate invata la liceu ce invata copii nostri in clasa a 4-a, nu inteleg de ce atata graba.
    Sa va fie rusine, dar o sa-l bagati pe Dumnezeu la inaintare si daca lumea o sa va ierte, eu nu.
    PS Ma ocup foarte mult de copilul meu si il invat cat mai multe despre viata, totul prin joaca. La testul de intrare in clasa 0 a intrat spunand ,, am venit sa iau testul” si la luat. Este increzator, dar sincer cred ca sistemul scolar Romanesc o sa distruga multi dintre acesti copii (sunt realist, deci poate si pe al meu). Si pentru cresterea natalitatii am un singur copil, il invat germana si sper sa plece spre orizonturi mai insorite.
    Astept cu nerabdare o contrazicere de la mintile luminate, poate am gresit eu interpretarea sistemului, dar am o singura intrebare: DE CE TREBUIE SA INVATATI COPII INCA DIN CLASA 1 INTEGRALELE, NU LE VOR INTELEGE NICI ACUM, NICI LA FINALUL CLASEI A 12-A (INTELEGETI D-NA ANDRONESCU DE CE COPII NU STIU SA CITEASCA IN CLASA A 4-A).

  2. Copilul meu este in clasa zero ,le da tema.in fiiecare zi si la romana si la matematica.. au invatat sa scrie aproape toate literele de tipar..nu mi se pare normal m am interest la alte scoli si copii care au trecut de clasa zero ,si s a respectat programa.

  3. ati distrus invatamintul ,ne distrugeti si copii din clasele mici,cu programele aceste timpiteeee .timpite si care sint facute sa oboseasca copii, cind ar trebui sa ii ajutati sa lege 2.3…….litere scriindule sau sa faca socoteli ptr 6 ani ,nu sa faca materia pe 4 ani fara sa inteleaga ce fac.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare: Fără cozi și liste la învățătoare, regula care a revoluționat județul Timiș după o decizie a CNCD

Presiunea părinților de a ajunge la o anumită învățătoare s-a acutizat într-atât, încât ajunseseră învățătoarele să meargă către directori cu propuneri de 50 de copii pe 25 de locuri, directorii…
Vezi articolul

Evaluarea psihosomatică pentru înscrierea la clasa pregătitoare 2019 – Cum se desfășoară evaluarea psihosomatică, ce trebuie să știe copiii și care sunt riscurile școlarizării înainte de vreme

Copiii care împlinesc 6 ani după 1 septembrie 2019 pot să urmeze clasa pregătitoare numai după ce trec printr-o evaluare psihosomatică. Durează 20 de minute, se realizează la grădinițele de…
Vezi articolul