Dacă vrem să ne câștigăm elevii ca aliați, atunci noi trebuie să ne focusăm asupra nevoilor lor, este de părere profesorul Flavian Georgescu: Respectul nu se câștigă cu forța și nici cu frica

613 vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Profesorul de matematică Flavian Georgescu a spus că „nu strică să le mai povestim (elevilor) la clasă și anumite lucruri relevante din viețile noastre, lucruri impactante, care să le arate că și profesorul este om”. Aceasta a transmis că „respectul nu se câștigă cu forța și nici cu frica”. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

Flavian Georgescu a precizat că profesorii trebuie să se aplece asupra nevoilor și dorințelor elevilor, dacă „vrem să ne câștigăm elevii ca aliați”:

„Dacă vrem să ne câștigăm elevii ca aliați, atunci noi trebuie să ne focusăm asupra nevoilor lor, asupra dorințelor acestora, să ne vadă interesați de problemele lor, să ne simtă, practic, în aceeași barcă cu ei. Abia după ce acest pas important este realizat, școlarii intră pe aceeași frecvență cu profesorul. Vedeți? Poate că unii dascăli ar spune „mă cobor eu la nivelul elevilor?” Da, ne coborâm pentru a intra pe frecvența lor, ca mai apoi să ajungă informația pe care noi o stabilim către ei. (…)”

Cadrul didactic a povestit că elevii au nevoie să fie apreciați: „De asemenea, școlarii au nevoie de a fi creditați, apreciați. Acest lucru va fi foarte motivant pentru ei. Nu strică să le mai povestim la clasă și anumite lucruri relevante din viețile noastre, lucruri impactante, care să le arate că și profesorul este om, să devenim un model pentru ei. Respectul nu se câștigă cu forța și nici cu frica.”

Informații de context

Recent, Flavian Georgescu a declarat că „în ziua de azi nu mai e deloc suficient să intrăm în clasă, să facem prezența, să ne predăm lecția, să le dăm teme elevilor și apoi să plecăm”.

Cadrul didactic a mai spus că problema nu este cât de mult învață elevii, „ci cum învață”. „Mi se pare că învață într-un sistem învechit, care nu mai este actual pentru societatea din prezent. Copiii din ziua de azi nu mai învață așa cum învățam noi când eram elevi”.

Unul dintre cele mai importante aspecte ale rutinei școlare este ca elevul să se simtă apreciat, să se simtă util și bun în ceea ce face”, este de părere profesorul Flavian Georgescu. Aceasta a precizat că profesorii trebuie să se adapteze nevoilor copiilor din ziua de azi. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Nu sunt de acord cu metodele vechi de a critica elevii, spune profesorul Flavian Georgescu / Copilul de vârstă fragedă își dorește să obțină note mari pentru a-i face fericiți pe profesorul lui, pe tata, pe mama, pe bunici
Aud tot mai mulți colegi care se plâng că elevii nu mai pot să se concentreze 50 de minute la lecție, spune profesorul Flavian Georgescu: Profesorii trebuie să conștientizeze că nu mai lucrează cu elevii de acum 4-5 generații


1 comment
  1. Vorbim ca se ne auzim vorbind…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Câțiva profesori protestează în Sibiu, în timp ce familia Iohannis se pregătește să viziteze Colegiul Brukenthal / Pe tricoul unui protestatar scrie ”Nu vă vedem din Sibiu”, cu aluzie la absența protestatarilor de altădată

Câțiva profesori protestează în Sibiu, în timp ce familia Iohannis se pregătește să viziteze Colegiul Brukenthal, unde preda fizică președintele Iohannis. Pe tricoul unui protestatar, profesor de Istorie la Colegiul…
Vezi articolul

Alianța Colegiilor Centenare critică proiectul legii învățământului și Proiectul România educată, despre care spune că „îi lipsește viziunea”. În privința admiterii la liceu, directorii susțin că „trebuie evitată specializarea timpurie, iar axarea pe cultura generală trebuie prelungită pană în clasa a X-a”, dar cer o probă multidisciplinară într-a VIII-a, în plus față de examenul clasic propus de minister

Alianța Colegiilor Centenare critică proiectul România educată într-o poziție privitoare la proiectul legii învățământului preuniversitar, publicată pe 11 august pe site-ul organizației. Colegiile centenare sunt cele care, potrivit ministrului, ar…
Vezi articolul

Introducerea unor discipline de artă în curriculumul de liceu ar putea să fie un catalizator pentru dezvoltarea culturală a societății românești, spune Alex Rădulea, student la Teatru și Film, absolvent de mate-info

Un student la Teatru și Film din cadrul Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, Alex Rădulea, absolvent al specializării matematică-informatică la liceu, a atras atenția asupra importanței disciplinelor din domeniul artă…
Vezi articolul