Dacă vrem să ne câștigăm elevii ca aliați, atunci noi trebuie să ne focusăm asupra nevoilor lor, este de părere profesorul Flavian Georgescu: Respectul nu se câștigă cu forța și nici cu frica

613 vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Profesorul de matematică Flavian Georgescu a spus că „nu strică să le mai povestim (elevilor) la clasă și anumite lucruri relevante din viețile noastre, lucruri impactante, care să le arate că și profesorul este om”. Aceasta a transmis că „respectul nu se câștigă cu forța și nici cu frica”. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

Flavian Georgescu a precizat că profesorii trebuie să se aplece asupra nevoilor și dorințelor elevilor, dacă „vrem să ne câștigăm elevii ca aliați”:

„Dacă vrem să ne câștigăm elevii ca aliați, atunci noi trebuie să ne focusăm asupra nevoilor lor, asupra dorințelor acestora, să ne vadă interesați de problemele lor, să ne simtă, practic, în aceeași barcă cu ei. Abia după ce acest pas important este realizat, școlarii intră pe aceeași frecvență cu profesorul. Vedeți? Poate că unii dascăli ar spune „mă cobor eu la nivelul elevilor?” Da, ne coborâm pentru a intra pe frecvența lor, ca mai apoi să ajungă informația pe care noi o stabilim către ei. (…)”

Cadrul didactic a povestit că elevii au nevoie să fie apreciați: „De asemenea, școlarii au nevoie de a fi creditați, apreciați. Acest lucru va fi foarte motivant pentru ei. Nu strică să le mai povestim la clasă și anumite lucruri relevante din viețile noastre, lucruri impactante, care să le arate că și profesorul este om, să devenim un model pentru ei. Respectul nu se câștigă cu forța și nici cu frica.”

Informații de context

Recent, Flavian Georgescu a declarat că „în ziua de azi nu mai e deloc suficient să intrăm în clasă, să facem prezența, să ne predăm lecția, să le dăm teme elevilor și apoi să plecăm”.

Cadrul didactic a mai spus că problema nu este cât de mult învață elevii, „ci cum învață”. „Mi se pare că învață într-un sistem învechit, care nu mai este actual pentru societatea din prezent. Copiii din ziua de azi nu mai învață așa cum învățam noi când eram elevi”.

Unul dintre cele mai importante aspecte ale rutinei școlare este ca elevul să se simtă apreciat, să se simtă util și bun în ceea ce face”, este de părere profesorul Flavian Georgescu. Aceasta a precizat că profesorii trebuie să se adapteze nevoilor copiilor din ziua de azi. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Nu sunt de acord cu metodele vechi de a critica elevii, spune profesorul Flavian Georgescu / Copilul de vârstă fragedă își dorește să obțină note mari pentru a-i face fericiți pe profesorul lui, pe tata, pe mama, pe bunici
Aud tot mai mulți colegi care se plâng că elevii nu mai pot să se concentreze 50 de minute la lecție, spune profesorul Flavian Georgescu: Profesorii trebuie să conștientizeze că nu mai lucrează cu elevii de acum 4-5 generații


1 comment
  1. Vorbim ca se ne auzim vorbind…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Camelia Gavrilă

Fostul deputat PSD Camelia Gavrilă, numită director la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași. Primarul Chirică: „Este un imens pas înapoi şi este păcat că unul dintre cele mai îndrăgite Colegii din ţară să intre în circuitul nefiresc al sinecurilor politice”

Fostul deputat PSD Camelia Gavrilă a fost numită, vineri, de către șefa Inspectoratului Școlar Județean Iași, director al Colegiului Național „Costache Negruzzi”. Numirea acesteia este una controversată și a fost…
Vezi articolul

Scăderile de drepturi salariale, semnalate de sindicatele profesorilor, sunt corecții cerute de Curtea de Conturi după ce ani de zile sporurile pentru gradații de merit, diriginți și profesori în învățământul special fuseseră calculate greșit de aplicația Ministerului Educației / MEC: Sindicatele știau asta

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) susține că nu a avut loc nicio diminuare a salariilor profesorilor în luna septembrie, ci doar o uniformizare a modului de calcul al sporului de…
Vezi articolul