Reforma principală trebuie făcută în educație și cercetare, a declarat ministrul Daniel David la Chișinău, unde participă sâmbătă la Forumul cercetătorilor. Acesta a spus că i-a spus de repette ori „primului ministru” că „degeaba faceți reforme în, nu știu, economie, transport, sănătate și așa mai departe. Reforma principală trebuie făcută în educație și cercetare, fiindcă noi îi pregătim și pe specialiștii din economie, transportul, sănătate, cultură. Dacă noi pregătim prost, n-ai ce reforme să faci, lucrurile n-o să funcționeze bine”.
„De aceea am făcut un pas mai departe, spunând ba în glumă, ba în serios – și un pic în glumă, ca să nu îi supăr pe ceilalți colegi miniștri – cel mai important minister într-o societate democratică este Ministerul Educației și Cercetării. Vrei să dezvolți societatea, investești acolo. Vrei să prăbușești o societate, distrugi acele sisteme“, a declarat ministrul David.
Declarațiile ministrului Daniel David sunt pe contrasens cu măsurile luate în sistemul de Educație de Guvernul Bolojan, din care face parte. Fără nicio estimare de impact educațional, fără nicio fundamentare științifică, bazată pe date sau pe știință, ministrul Daniel David a impus și aplicat comasarea a peste 500 de școli din România în ultima lună, pe baza criteriilor administrative, a crescut normele didactice ale tuturor profesorilor cu 2-4 ore pe săptămână, pe motiv că ar fi sub media UE – afirmație demontată de analiza Institutului de Științe ale Educației, cenzurată masiv de Daniel David și cabinetul său pentru că îi contrazicea susținerile politice.
A redus tariful de plata cu ora cu aproape 50%, a eliminat bursele de excelență olimpică și mai mult de jumătate din bursele de merit pentru elevi, a redus bugetul de burse pentru studenți. Măsurile au fost prezentate mai întâi ca o reformă, pentru că „Educația are o contribuție mare la deficitul pe care îl avem”, apoi în urma protestelor profesorilor și studenților, ministrul David a prezentat măsurile drept unele „de austeritate” nu „de reformă”. În seria de contradicții și piruete făcute de Daniel David în ultimele luni, se remarcă declarațiile ministrului Educației și Cercetării pentru nesusținerea creșterii normei didactice și cele în care spunea că nu va conduce un minister al austerității, dacă banii economisiți nu vor fi păstrați în sistem pentru dezvoltarea lui, contrazise la scurt timp de faptele oficialului.
Abia pe 8 august, ministrul a recunoscut public faptul că bugetul pe 2025 a fost insuficient încă de la începutul anului, iar el știa foarte bine asta: „Noi am solicitat bani pentru tot anul, am primit de la Ministerul de Finanțe pentru o parte din acest an”.
Redăm alocuțiunea ministrului Educației și Cercetării Daniel David la Forumul cercetătorilor Republica Moldova – România, din 23 august 2025:
„Bună ziua tuturor mă bucur să fiu din nou aici. Așa cum îi spuneam domnului ministru Dan Perciun, nu mai vin, aștept să ne viziteze el la București și după aceea vin din nou cu plăcere, pentru că într-adevăr, legăturile dintre noi sunt legături bidirecționale. Fiecare avem de învățat unii de la ceilalți. Am trecut de faza în care cineva are mai multă expertiză, mai multă cunoaștere în domeniu decât celălalt, mai ales în zona cercetării. Nu vreau să vorbesc sau să spun prea multe. Voi repeta, într-un fel, ce am spus și la conferința de presă, fiindcă am înțeles că nu s-a auzit foarte bine.
Și spuneam la conferința de presă faptul că eu, ca ministru, mă uit – și înainte să fiu ministru, ca psiholog – totdeauna mă uit la contextul mai larg, ce se întâmplă în diverse țări în lume, sub aspect psihocultural. Și nu putem să nu vedem că lumea se reașează, vechile paradigme se schimbă la nivel internațional, nu mai vedem schimbări așa, în cadrul unor paradigme cunoscute, se schimbă lumea, se schimbă paradigmele. Și atunci, într-un astfel de demers, trebuie să te întrebi ce se întâmplă cu țara ta și cam unde vrei să te așezi în această schimbare de paradigmă. Iar România și sunt convins că și Republica Moldova a ales și alege, sigur, să fie de partea a ceea ce numim lume liberă. Ce înseamnă lume liberă? Lume liberă înseamnă o lume care se fundamentează în primul rând pe democrație.
Numai că democrația, indiferent cum te uiți la aceste țări, îți dai seama că de fapt, are în spate ceva mai profund. Și acele țări ajung să fie democratice, care la un moment dat au pus la baza dezvoltării lor și de la baza dezvoltării societății lor cunoașterea. Adică au hotărât că trec dincolo de vocea celui care strigă cel mai tare, dincolo de pseudoștiință, dincolo de abordări care de care mai ciudate și s-au definit ca fiind knowledge based societies – societăți bazate pe cunoaștere. Bun. Numai că, atunci când te uiți la cunoaștere automat îți dai seama – și cum am spus și la conferința de presă, nu o spun cu aroganță, nu o spun cu mândrie, o spun ca un om care vede ce se întâmplă – de cunoaștere se ocupă cercetarea și educația, pentru că acea cunoaștere trebuie să fie produsă de cineva, ci cunoașterea o generezi prin cercetare științifică. iar după ce ai generat-o nu rămâne doar în articole, cărți sau în patente, trebuie diseminată în mintea oamenilor – mintea copiilor, educația adulților – astfel încât să poată fi utilizată în viața de zi cu zi. Mereu am spus și primului ministru și când nu eram ministru: degeaba faceți reforme în, nu știu, economie, transport, sănătate și așa mai departe. Reforma principală trebuie făcută în educație și cercetare, fiindcă noi îi pregătim și pe specialiștii din economie, transportul, sănătate, cultură. Dacă noi pregătim prost, n-ai ce reforme să faci, lucrurile n-o să funcționeze bine. De aceea am făcut un pas mai departe, spunând ba în glumă, ba în serios – și un pic în glumă, ca să nu îi supăr pe ceilalți colegi miniștri – cel mai important minister într-o societate democratică este Ministerul Educației și Cercetării. Vrei să dezvolți societatea, investești acolo. Vrei să prăbușești o societate, distrugi acele sisteme.
Or, ce facem noi aici pe componenta de cercetare, după mine, face parte din acest plan mai general. Sigur că este un pas mic față de planul general, dar este un pas mic și important. Noi am început aceste proiecte bilaterale, am identificat probleme care sunt orice cercetare pornește de la o problemă, am identificat probleme care sunt de interes pentru noi toți. Soluțiile sper să fie soluții care să ne ajute să rezolvăm problemele, să împingem lucrurile mai departe și așa cum spunea domnul ministru, dincolo de interesul de a rezolva acuma și de a găsi soluții și de a ne cunoaște și a ne consolida, să ne amintim că trebuie să fie o platformă pentru banii noștri care sunt în Uniunea Europeană, trebuie să-i atragem de acolo și să-i aducem… să-i aducem spre casă, ca să spun așa.
Or aici ne antrenăm și pentru acest lucru încă o dată mă bucur să fiu aici. De fapt, e chiar o plăcere. Chiar simt că, ținând cont de al doilea mandat de ministru unde dintr-un ministru care a venit cu ideea de a implementa Raportul QX cu cele 10 reforme pe care le-am pregătit, ne-am trezit într-o criză fiscal-bugetară. Nu e o criză economică, e o criză fiscal-bugetară în care am devenit un fel de ministru – alături de alți colegi de-ai mei, cred că după premier, probabil eu am profilul cel mai accentuat, pentru că e un sistem mare și care contează în economia românească – un fel de ministru al austerității. Dar trebuie să luăm aceste măsuri pentru a putea încheia bine anul 2025 și să începe să creștem după aceea. Așa că venind aici m-ați readus în normalitate și vă mulțumesc pentru asta”.
Alocuțiunea poate fi urmărită și în VIDEO:
64 comments
…”cred că după premier, probabil eu am profilul cel mai accentuat” 🤭 Dragi profesori, DD se vede deosebit. Zeus din Olimp, nu alta…
Mi se pare că în atare caz nu se poate nici măcar glumi, sunt chestiuni serioase în joc, cu zeci de mii de persoane afectate.
Să fim serioși in declarații, să vorbiți ca un om de stat, domnule min., nu ca la stand-up comedy! V-am susținut și deocamdată regret… we will keep an eye on your work.
😁 Omul are simțul umorului. După ce a tăiat și el instanta și în dreapta cu barda bolojană, să spună chestia asta e chiar, vorba lui Iohannis, „de râsul lumii”.
„Vom fi de râsul lumii!” (KVI)
Domnul „Demisia!” vântură doar vânt și pleavă. Îmbracă în cuvinte frumoase banalități care sună bombastic. Să luăm prima idee, a schimbării paradigmelor. Ce societate umană nu a asistat la schimbarea paradigmelor? Nu au schimbat perspectivele revoluționarii, indiferent despre ce revoluții vorbim? Și, slavă Domnului, istoria este plină de revoluții și de revoluționari, implicit de schimbări de paradigme. Nu au schimbat perspectivele toate generațiile noi, privind cu mânie sau cu mândrie la realizările generațiilor anterioare, și găsind căi de a uita sau de a actualiza? Și ce a rămas în urma lor, în urma tuturor valurilor schimbării? Schimbarea sau persistența? Dincolo de platitudini, domnul „Demisia” își execută algoritmul cu grație. Domnul „Demisia!” se exhibă sărutând pe gură cei trei idoli binefăcători și mântuitori ai mațelor sale fripte: politicianul premier care a ieșit din istorie odată cu scuiparea pe zidurile și pe oamenii școlii, arginții săi neprețuiți, dar mai ales statuia proprie, o piatră bolnavă închinată naturii sale salvatoare de neam și de istorie. Dintre toți politicienii, doar Rareș Bogdan are capacitatea de a fi atât de transparent când vine vorba despre nevoi rudimentare. Un adevărat ministru cărturar, cu caracter, dar și cu milioane în conturi, nu ar fi acceptat în veacul vecilor să trimită în pauperitate zeci de mii de oameni în mandatul său, nu ar fi imaginat posibil ca tocmai el să lovească în copiii sărmani ai unei țări primitive, ar fi lăsat locul pentru cineva mai calificat din perspectivele austerității și moralității. Pentru că se înconjoară de oameni învinși de demoni asemănători, nu înțelege nimic din ceea ce ar trebui să înțeleagă. Nu există suficienți bani pentru a câștiga sărăcia.
Ministrule (fără niciun apelativ, doar funcția care se fascinează), prin procedurile pe care le-ai dat, învățământul va fi și mai slab. În mediul rural, profesorii primesc completarea catedrei cu ore ramase libere – exp. profesor de desen completează cu istorie. Acesta e învățământul de calitate pe care-l promovezi! Nu suntem toți o gloata de tălâmbi, doar că tăcem în fața legilor abuzive. Asa e în democrație!
Vrea sa facă model american:subfinantat,cu programe pentru reduși mintal și profesori cu nivel de nici generală. De fapt profesorii vor fi un fel de paznici doar ca școlile au devenit asa periculoase ca mai bine îl ții acasă. Mereu este câte unul cu maceta sau mitraliera prin campusurile lor școlare, droguri la greu,ai noroc dacă iese întreg după 4 ani.
De asta vrea sa scoată examenul de Titularizare pt. ca nu le mai trebuie personal competent.
Cele mai bine scoli la ei sunt cele particulare dar ca să faci o așa școală dacă nu au părinții bani trebuie sa te împrumuți și apoi sa plătești datorii studențești la stat toată viața. Sclavie ,tată!Nu mai iesi din datorii pana în ziua morții. Ești sclav pe viața!
Educatia arde iar ministrul face glume!
Astfel de declaratii (ca distrugerea unei tari se poate obtine distrugandu-i educatia, invatamantul si cercetarea – lucruri perfect adevarate!) a mai facut ministrul David in trecut.
Sunt idei si semnale de alarma pe care le-au exprimat multi alti oameni inaintea acestui ministru.
Pentru cine vrea sa citeasca, iata un alt articol edupedu, din 5 mai 2020, in care ministrul David spunea aceleasi lucruri:
https://www.edupedu.ro/daniel-david-test-de-inteligenta-in-pnrr-minimum-pentru-educatie-10-si-10-daca-vrei-sa-distrugi-o-natiune-nu-iti-trebuie-bombe-ci-sa-i-distrugi-educatia/
…asta zicea ministrul ddavid-DEMISIA(!), acum multe luni, acum cativa ani.
Cum poate ministrul daniel david sa zica una si sa faca altceva??
Intre timp (un timp scurt, de la vorba la fapta!) ddAVID s-a razgandit, ca orice politician-politruc, care se respecta (el pe el insusi!) din tara asta. Acum ddAVID simte ca educatia si invatamantul nu sunt necesare in Romani(c)a si, drept urmare, se poate/se pot reduce la infinit (pana la ZERO) numarul de clase, numarul de cadre didactice si salariul fiecaruia dintre acesti oameni, care, din vocatie si inima mare, trebuie sa vina la scoala pt a tine ore in mod gratuit (munca voluntara si patriotica, asa, ca inainte de 1989!), aducand tot ei (profii) de acasa (din meditatii?!) si cele necesare, de la hartie de copiator, markere etc, pixuri si rechizite pt elevii care nu au, pana la propriile telefoane & abonamente, laptopuri etc.
Acum ministrul ddAVID reduce tot, numarul de scoli si clase, salarii, burse etc, reduce invatamantul la ZERO si profesorii la tacere, dar acorda si …mariri: creste/mareste numarul de elevi pe clasa, creste DEMAGOGIA si IPOCRIZIA si ANALFABETismul in Romania.
Daca invatamantul o ducea prost cand a ajuns ddAVID la ministerul educatiei, din lipsa bugetului corect si din nepasarea & neintelegerea (?!) ministrilor, politicienilor si a societatii otravite in mod permanent impotriva sistemului de invatamant; acum, cu ministrul ddAVID sosit la educatie „pe cai mari,” invatamantul romanesc moare de inanitie si societatea se lasa otravita si mai mult de toti cei care au vrut (si acum sunt aproape de a reusi) sa puna, in sfarsit, cruce invatamantului romanesc.
Profesorii au tot tras semnale de alarma, iar liderii de sindicat i-au tot tradat pe profesori, mana-n mana cu politicul, toti dornici, AVIZI numai de bani si putere, la fel ca si RAZgandacul ministru ddAVID, dupa cum tot (il) vedem din iunie incoace.
dl ministru daniel david, ddAVID, DEMISIA!
dl ddAVID, DEMISIA, URGENT!!
ddAVID, DEMISIA!!
Ca Ministerul Cercetarii si Educatiei este cel mai important se poate spune cu umor, dar niciodata „in gluma!”
👍👍
daca sustii privatizarea crezi ca o sa fie mai bine, scoli private sunt destule sa-ti duci odrasla la ele, tu chiar crezi ca de acolo ies genii, nu te obliga nimeni sa mergi la stat, doar taxele mari pe care le cer privatii.
Invătământul românesc suferă de o subfinantare cronică de multi ani. Reamintim ca in anul 2005, ministrul educatiei la acea vreme Mircea Miclea, a solicitat pentru 2006 un buget de 5% din PIB pentru educatie, dar a obtinut numai 3,7% , fapt pentru care si-a dat demisia. Ba mai mult, in anul 2008, a fost semnat de catre toate partidele politice „Pactul pentru Educatie”. Documentul având ca scop stabilirea unor directii si obiective pentru viitoarea strategie a sistemului de invatamint si semnarea unei intelegeri politice, astfel incit reforma in educatie sa fie una coerenta, la punctul 2, prevedea următoarele:
„Asigurarea a minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv pentru finanțarea educației naționale, iar pentru activitatea de cercetare științifică se alocă anual, de la bugetul de stat, minimum 1% din produsul intern brut al anului respectiv”. Acest lucru nu s-a respectat niciodată, astfel că in prezent învătământul primeste aproximativ 3% din PIB, iar cercetarea sub 0,5% din PIB.
De asemenea, in 2018, anul centenarului Marii Uniri, a fost lansat programul „Romania educata” care prevede o reforma profunda a sistemului de invătământ iar orice reformă trebuie sustinută financiar, altfel rămane o simplă demagogie.
Apoi in anul 2023 au fost lansate legile educatiei care au stârnit o serie de controverse. Prima problemă majoră a proiectelor de lege privind educatia este aceea că procesul în sine de elaborare, e profund greșit, fiind făcut din birou, fără analize serioase, cu și de către un grup monocolor de autori care nu include specialiști în domeniul educației sau ai altor științe sociale, fără consultarea principalilor actori din sistem- cei care ar trebui să implementeze aceste legi.
Un prim aspect este cel al subfinantării învătământului. Potrivit proiectelor de lege, pe zona de educaţie preuniversitară, se prevede alocarea suplimentară de fonduri ar fi de 11 mld. de lei în 2023 şi astfel s-ar ajunge la 3,5-4% din PIB alocat educaţiei. Si asta cu toate ca din 2011 este în vigoare legea de a aloca 6% din PIB pentru educaţie. Anual, legea este însă fentată de guverne, prin diferite tertipuri juridice. În 2022, de exemplu, bugetul Ministerului Educaţiei a fost de 32 de miliarde de lei, adică aproximativ 3% din PIB, la jumătate faţă de cât ar fi trebuit să fie alocarea. Dar, proiectul de lege nu prevede alocarea de 6% din PIB pentru educaţie nici în anul 2023. Dimpotrivă , creşterea prevăzută pentru sistemul educaţional preuniversitar era de 11 mld. de lei anul viitor, dar din care 5 miliarde de lei pentru salariile profesorilor.
In prezent problema deficitului bugetar excesiv afectează profund sistemul educational din România, cu consecinte imprevizibile pentru viitorul ţării.
Stimate d-nule Peticilă, d-voastra va mai yitati la ce jigniri elucubrante aoar aici din oartea unor propagandisti ai urii si ai privatizarii sistemylui de educatue?
E bine ca știe ce face.Nici prezumția de nevinovăție nu o poate invoca.
RESPECT pentru activitatea desfasurata de catre cadrele didactice! Am sa-i port in inima cu drag pe toti profesorii mei, si ai copiilor mei, pana la sfarsitul vietii! Sper ca guvernatii sa tina cont de solicitarile lor indreptatite!
👍👏
Este tocmai ce ati facut, domnule ministru… ati demarat un proces de intoarcere in timp!
E rusine cine scrie asa ceva despre profesori. Ám terminat ín anul 1983 Liceul Pedagic. Nu s-a intamplat asaceva ín timpul lui Ceausescu. Sunt alaturi de colegii mei ín toate Tara indiferent de nationalitate. Greva generala ín toate scolile.Altfel va fi dezastru ín educatie.Unitate profesori,directori sí inspectori!!!
Caracter zero barat.Cea mai joasa speță.Face psihologia comunistului Ceaușescu sa ne ducă cu zăhărelul.Câtă minciună, fără jena și bun simț.Fără coloană vertebrală.Asa ceva n-am văzut de la revoluție.Este vipera camuflata din mărul lui Adam și Eva.Da nu ție puțin jenă față de dascăli?Lasă ca nu o sa stai mult la caldurică in biroul de la minister.Tu chiar ne crezi proști?
Da, sa se privatizeze, poate pricepeți și voi o data pentru totdeauna că profesorii ăștia chair au muncit.de zeci de ani mai mult.decat au fost plătiți.
Unii mai mult alții.mai puțin dar în general majoritatea mult mai mult decât au fost plătiți !!!!
Doar că aia fraierii cu care a mers păcăleala așa an după an s-au cam dus, nu mai sunt în sistem și încet încet au intrat mai mult din aia care nu muncesc mai mult decât sunt plătiți.
Pricepi? Tot așa la fel că voi. Voi munciți mai mult.decat sunteți plătiți?
Ți am explicat sa înțelegi.
””Acesta a spus că i-a spus de repette ori „primului ministru” că „degeaba faceți reforme în, nu știu, economie, transport, sănătate și așa mai departe. Reforma principală trebuie făcută în educație și cercetare, fiindcă noi îi pregătim și pe specialiștii din economie, transportul, sănătate, cultură. Dacă noi pregătim prost, n-ai ce reforme să faci, lucrurile n-o să funcționeze bine”. ””
ZERO autoreflecție. ZERO înțelegere. Și cică ăsta e psiholog?! Cine i-a dat diploma aia?! Omul e complet psihopat.
Malefic și cinic!
Adica ne spui sa intelegem toti, pe romaneste. „Vreau sa distrug societatea”. Noi vedem asta, dar sunt multi care cred ca ce priceput esti.. Vai de tine. O sa se vorbeasca despre cel mai prost ministru, zeci de ani. Vei intra in istorie!
👍
Chiar nu îi este rușine? Toate câte s-au făcut în această vara au fost cu acceptul dumnealui și acum tine discursuri? In ce sfere plutește? E de-a dreptul odios..
Nu cu acceptul… la PROPUNEREA lui.
E un nesimțit, dar ce-i pasă, are neoliberalii în spate. Nici nu se așteptau ei să aibă parte de un lingău ca ăsta.
👍
a spus omul adevarul, se vrea prabusirea
Care e gluma și care e seriosul din afirmația asta? Eu am impresia ca omul nu știe sa folosească limba romana…
Corect, este cel mai important minister!
Motorul si viitorul unei tari si al unei civilizatii!
De aceea este esential sa fie la conducerea lui un om valoros, integru, profesionist, capabil de gândire laterala, logica, capabil sa ia decizii luand in calcul cauza si efectul lor!
Un Spiru Haret, nu un Nicolae Guta David!!!
Prostul cu autoritate nu conduce. Se întâmplă să fie în față.
Adevărata putere nu stă în minte, ci în cât de mulți te urmează fără să gândească.
El nu impune tăcerea, dar o cultivă ca o grădină de prostie politică.
Și mai periculos decât un nebun liber, e un prost organizat.
Iată un ministru al educatiei cu „viziune”. Bravo mă, ai făcut și tu ceva.
Sa se pregateasca sufleteste… Oamenii vor greva… Daca nu da alta lege, in calendarul de mobilitate urmator, toti cei care am putut completa norma cu alte discipline, nu vom mai putea, vom intra masiv in restrangeri, completari de norme si desfiintari. Ganditi-va bine daca decideti sa fiti pasivi. Pasivitatea voastra ne distruge cel putin pana in 2030. Nemaipunand la calcul ca abuzul naste abuz. Si de la an la an vom fi tot mai abuzati. Judecati bine ce va spun: din februarie multi vom plange daca nu facem ceva. Lasati deoparte orgolii, vechimi, inscrieri la grade, sacrificati un salariu, altfel ne vor sacrifica ei cel putin inca 5 ani, unii prin 7 scoli, altii pe la sparanghel, pe la maturat strazi, pe la sters la fund batranii Europei civilizate. Puneti in balanta castigul si pierderile si veti intelege ca pasivitatea nu-si are locul in aceste vremuri grele, istorice pentru invatamantul romanesc. Doar uniti putem reusi. Statul nu ne stie, nu ne recunoaste si nu ne crede O FORTA. Dar va avea o surpriza daca ne unim puterile.
Cata demagogie la acest personaj. În fiecare zi ne sâcâie cu apoftegmele sale. Chiar nu poate emana ceva mai plin de substanță?
Acest Nicolae Guță a învățământului românesc, a ales a doua varianta! și a reușit! întreg sistemul de învățământ în frunte cu directorii de școli și licee se vor caciuli sin închina in pozitia ghiocel in fața acestui mare ministru. așa va trebuie! votați Nicușor Dan!
Domnule ministru, va afundați în mlaștina penibilului! Sunteți puși pe tăieri, reduceri, măriri de normă într-un sistem și asa subfinanțat de la Burebista incoace, și vorbești de investiții și importanța educației?
Individul asta exact asta face , iar in sistemul educational nu ecista nimeni sa-i spuna ca e pus pe distrugere, cu subiect si preficat???🤔🤔🤔
omul e suma mizeriilor pnliste.
Pai, chiar asta ti-ai propus, nenorocitule, inca de la inceput! Si chiar adta ti se reproseaza afaceristule imobiliar cu matrapazlacuri de mulioane de euro! Sunt sigur ca ai fost pus in functie doar pt. ca esti santajabil. Impreuna cu monosprancenatul ! Ne e greata de tine!
Sper sa nu fiu cenzurat, dar lunea isi da seama ce m1zerie de om esri!🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤣complet dus cu pluta.Tocmai asta a făcut a distrus sistemul
Sigur ca se vrea privatizare, domnu’szekely si dna mosoiu participa la intruniri ale scolii private din cluj… Ce zen sunt ei, ca doar de acolo vine sustinerea..
băiatul ăsta e ok? întreb si eu
„Vrei să dezvolți societatea, investești acolo. Vrei să prăbușești o societate, distrugi acele sisteme”.
A taiat de la un sistem subfinantat, acest om este constient ce a declarat?
Nu e deloc amuzant pentru cadrele didactice ,,reformate”…
Pentru cine? Pentru profesorii care se gândesc doar la buzunarele lor și la clasă nu fac nimic? Nu merită nicio mărire de salariu. Să demonstreze că merită, altfel protestează degeaba și inutil, încurcă traficul degeaba și nu ii bagă nimeni în seamă. Părinții, care încă au copii la stat, numai cred nimic din lamentările lor penibile. Sunt niște putori! Susțin privatizarea învățământului de stat preuniversitar!
Eu zic sa faci homeschooling cu progeniturile tale. Sunt sigur ca ii vei învăța tot ce stii in primele 50 min!
La tine e Dark ca n.ai bani sa platesti lumina. K night inseamna ca noaptea. Deci, prost ca noaptea. Bai inteligentule, lumea nu isi permite sa trimita copiii la scoala nici cand e „gratis”, tu vrei sa mai scoata si cateva mii de euro, pentru scoala? Cand ei nu au ce pune pe masa? Pune mana si mai citeste si tu ceva, ca mai faci si greseli de ortografie, pe langa aberatiile pe care le debitezi.
Cine.esti tu să îți dai cu părerea? Nu ai studiile necesare sa îți permiți să vorbești despre profesori.
Nu poți.tu evalua nimic despre ce fac sau nu fac profesorii.
Daca le-ai fi avut nu comentai pe aici aiurea.
Iar ai apărut? Bărbatul e iar la muncă și te plictisești? O femeie întreținută vine să spună celor care muncesc cum e să faci bani stând pe spate… Te lauzi că tu nu lucrezi, că te ține bărbatul, că e foarte bine așa…
Putoare ești tu, întreținuto.
#dark night
oare profesorii dumitale ce or zice cănd te aud?!
cavalere te cam bagi pe aici ca supozitorul in partea dorsala.De aia iti zici intunecat? Ai dreptate,e cam bezna acolo.Nu meriti alt raspuns putoare!Ca sa te citez.
Cavalerule! Se vede din punctul tău de vedere, ca ești intr-adevarat unul foarte intunecat … la minte.
Iar singura putoare dintre cei care comentează pe acest site ești Tu!
E rusine cine scrie asa ceva despre profesori.Nici ín timpul lui Ceausescu nu s-a intamplat asa ceva ín invatamant. Unitate profesori, directori, inspectori indiferent de nationalitate! Greva generala in toata Tara!!! Által la anul viitor van fi sí mai rau in invatamant.
dark esti praf tată
Daca ai atat de „multa” incredere in invatamantul de stat, cine te opreste sa-ti dai copiii la o scoala privata? Iar „putori” sunt cei care nu au stiut sa te educe.
Si parintii sunt niste indolenti, numai pretentii si mofturi. Putem arunca si noi cu noroi in voi parintii dar nu foloseste la nimic. Privatizare insemna sa platiti bani grei pt educatie! Voi nu le cumparati nicio carte, telefoane si toale sa se poata da mari. Iar unii copii au mostenire genetica slabuta si educatie de acasa precara
Da.Normal ca susții!Ai copii de trimis la școală?Nu cred .Probabil ai ceva particular și abia aștepți clienți fraieri care sa arunce cu banii pe ceva care primea gratis la stat.Sictir!
esti vreun director de sciala falimentara! macar , ti ai dat arama oe fata, idiotule ! 😁crezi ca lumea are bani sa dea pt. privati? jegis ordinar!
ne gandim decat la m. ta 🤮
ba boule, scolile private primesc jumatate din bani de la stat. rezultate, cu f. mici exceptii, fix p.!mai dutemmmtii
În regulă, înseamnă că sunteți dispus/ă să plătiți din propriul buzunar învățământul privat, că doar nu credeți că o să fie gratis sau finanțat de stat. Dar ceilalți părinți ce fac? Din ce o să plătească?
Da, ne permitem să ne trimitem copilul la școală privată, pentru că la școala de stat avea parte de profesori indolenți și care nu își făceau treaba și din câte văd, asta își dorește și ministrul vostru, privatizarea învățământului preuniversitar. Cine are bani își trimite copiii la școală privată, cine nu, ghinion! Cam asta au urmărit și miniștrii dinainte ăstuia. De ce credeți că este atât de prost finanțat sistemul public de învățământ? Pentru că sistemul public de învățământ, nu vine în sprijinul copiilor, pentru că profesorii sunt slab pregătiți, nu visează decât salarii mari, sporuri, vouchere de vacanță (bine face HORECA, că nu le mai acceptă) și zile libere cât mai multe. Așa că asta urmăresc și ăștia din fruntea țării: PRIVATIZAREA!!! Ar fi un lucru foarte bun!
Nu VOI vă permiteți, bărbatu-tău își permite. Tu doar ești una pe acolo pe care o va înlocui la prima ocazie. Succes la întoarcerea la muncă, se apropie.
Dna darKKnight,
Ia-ti o vacanta si ramai in vacanta! Esti penibila cu tot veninul pe care-l imprastii pe aici necontenit, ca un troll destoinic ce esti!
Pe dumneavoastră cine v-a învățat să scrieți? Tot o „putoare”? Chiar nu mai aveți un pic de jenă?
@Miruna: Nu există să mă întorc la muncă, pentru că nu vrem (eu și prietenele mele), să trăiți din taxele și impozitele noastre. Oricum, distrugerea învățământului de stat, a început cu voi, profesorii, ăia de sus, au amplificat și amplifică, în continuare, această distrugere. Spor vouă, la căutat de muncă, în alte părți. Apropo, dacă ești atât de doritoare de muncă suplimentară, caut menajeră la curățenie. Vrei?