Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a spus că există o mare doză de neîncredere în sistem, pentru că toată lumea vrea să vorbească cu ministrul: „Nimeni nu are încredere să discute cu alte instituții, cu profesorul, cu directorul de școală, cu inspectorul, ceea ce mie îmi arată că sistemul nu funcționează bine”. Oficialul a făcut declarațiile în cadrul unei sesiuni LIVE de răspunsuri la întrebări pe pagina de Facebook a ministerului și în care a prezentat și câteva direcții strategice pe 2025.
Daniel David a spus că există o doză foarte mare de concentrare a puterii, că lumea vrea să vorbească cu ministrul „pentru orice problemă”, și că „nimeni nu are încredere să discute cu alte instituții, cu profesorul, cu directorul de școală, cu inspectorul, cu directorii din minister sau cu secretarii de stat”.
Ministrul Educației și Cercetării a mai spus că el consideră că este o greșeală la un ministru să facă micro management.
„Implementarea operațională nu o să o fac eu. O să fiu atent să funcționeze bine lucrurile, iar când apar probleme mari, nu orice problemă minoră de sistem trebuie să ajungă la ministru, când apar probleme mari, să mă asigur că reacționăm rapid, transparent și în același timp, dacă nu există reguli prin care să corectăm problema care a apărut, să creez rapid regulile respective. Cred că asta este funcția unui ministru, nu să fie un fel de administrator care face micro management la un sistem atât de complicat și de complex”.
Declarația integrală a lui Daniel David privind neîncrederea în sistem
„Din păcate, vedem cu toții că există o doză prea mare de neîncredere, suspiciune, cooperarea nu funcționează foarte bine. Văd o zonă de concentrare foarte mare a puterii. Adică toată lumea dorește să vorbească cu ministrul pentru orice problemă. Nimeni nu are încredere să discute cu alte instituții, cu profesorul, cu directorul de școală, cu inspectorul, cu directorii din minister, cu secretarii de stat. Toți vor să discute cu ministrul, ceea ce mie îmi arată că sistemul nu funcționează bine. Dacă au fost miniștrii care au vrut să facă micromanagement, eu cred că este o mare greșeală pentru un sistem atât de complicat și complex.
Și eu vreau să fiu sincer de la început și să vă spun că rolul meu este să ies în față totdeauna când trebuie să discutăm despre viziune, despre strategie, să monitorizezi implementarea operațională, dar nu să o fac eu. O să fiu atent să funcționeze bine lucrurile, iar când apar probleme mari, nu orice problemă minoră, de sistem, trebuie să ajungă la ministru, când apar probleme mari, să mă asigur că reacționăm rapid, transparent. Și în același timp, dacă nu există reguli prin care să corectăm problema care a apărut, să creez rapid regulile respective. Cred că asta este funcția unui ministru, nu să fie un fel de administrator care face micromanagement la un sistem atât de complicat și de complex.
Și atunci m-aș bucura cu toții să ne mai dăm o șansă. În acest sistem complicat și complex apar și lucruri bune. Hai să vorbim și despre ele!
E drept că apar și lucruri proaste, apar greșeli, apar nedreptăți. Hai să vorbim despre ele fără să le mai amplificăm. Hai să vorbim despre ele fără să le distorsionăm. Mai ales că, așa cum am spus, aveți în acest moment un ministru care n-a venit nici pentru interese politice, nici pentru interese personale, ci să facă lucrurile să funcționeze bine, astfel încât atunci când voi vedea astfel de probleme, voi încerca să caut soluții la ele, nepretinzând că sistemul e perfect sau că deciziile mele totdeauna sunt fără greșeală”.
16 comments
Școlile , liceele și inspectoratele scolare au ajuns moșiile șefilor numiți politic,șefi corupți,hoți,puși pe căpătuială,care și favorizează doar acoliții care sunt ca ei,tot corupți .N ai cui sa i reclami,ei fac legea în unități,se apără întrei ei și pe cei care nu sunt slugile lor îi vânează că sa i elimine.Putinii
oameni de bună credință nu se mai pot apăra de ticăloșii din școli care au pus monopol ,ticăloșii sunt mulți și puternici.
Domnule ministru, un singur lucru as dori să dispară primul: expresia “(detașarea) in interesul învățământului”.
Să dispară în literă și în spirit, vă rog!
Interesul să fie al beneficiarilor (elevi și familie), interesul superior al copilului la educație, respect și alte drepturi din carta binecunoscută. Superior îndemnând că e in fața altor interese (eventual ale altora).
E foarte clar până acum că interesul primordial al “învățământului” nu a fost în deceniile recente elevul dar m-aș bucura ca cineva să pună prima cărămidă. Triunghiul de care vorbiți să susțină elevul. Mulțumesc!
Ce te mira, domnule ministru? Verifica cum au discreditat aceasta profesie cei 35 de ani in care politizarea, pilele PCR, umilirea in presa, căutarea cu orice pret a lichelelor din învățământ (pentru a fi scoase in evidenta in presa pentru ca toți sa creada ca asa e in tot invatamantul) au dus la degradarea umana. Fiecare pentru el. Fara suflet. ASTA S-A DORIT. CU BUNA STIINTA. Si vii tu acum si faci pe nestiutorul? Cand stii bine ca si tu ai pus umarul la acest sistem.
Daca am ramas 5 la suta care isi fac meseria FIN VOCATIE. Ne-ati sacrificat ca generatie. O generatie de 35 de ani. Vor trage urmasii vostri pentru păcatele voastre, ignorantilor. Urmasii nostri au fost educati bine sa reziste si sa pastreze bunul simt, gandirea critica, intelepciunea. In univers exista mereu echilibru. Va veni si vremea alor nostri. Dar ai nostri vor fi înțelepți.
Curatenie Generala si in invatamant!
Pai cand 99% din directorii de scoli sunt numiti in urma unor “concursuri” organizate pe spranceana la care proba de interviu a fost decisiva, sa castige cine trebuie va mirați ca exista neincredere?
Cand toti inspectorii scolari actuali au fost numiti politic vreti sa existe incredere?
Am vrea sa fiti mai realist, domnule ministru, scoala e praf, politicienii au lucrat din greu la acest deziderat si acum se mira ca oamenii merg incolonati dupa cai verzi pe pereti!
Cui sa te plangi de directorul pus politic? Inspectorului pus la fel sau sindicatului vandut diavolului? Se vede treaba ca nu sunteti din preuniversitar si nu-i cunoasteti tarele, dom’ ministru. Eu daca am un clinci cu directorul, stiu ca sunt singur pe lume, fara niciun ajutor. Doar la lege sa mai apelez daca imi permit Altfel, nimeni nu-mi apara drepturile. Ba chiar mi le ingradeste.
Nici macar la lege. Are pile si acolo, ca deh nu ai voie sa te pui cu sistemul. Se masluiesc toate.
Politizarea învățământului a umplut toată ierarhia educațională de vasali ai posesorilor de voturi. Pentru că există mulți posesori de voturi (primarul, consilierul local, președintele c.j., consilierul județean, deputatul, senatorul, presedintele), vasalii au dobândit competențe foarte diverse și eminamente politicianiste. Spre exemplu, știu să mobilizeze angajații pentru evenimente politice, știu să se ploconească, știu să mobilizeze copiii pentru evenimente politice sau electorale, știu să înalțe ode, știu să vopsească școlile în culorile partidelor de guvernământ, știu să își umple discursurile cu toate stereotipurile, clișeele și lozincile politice la modă, știu să colaboreze cu toate firmele băgate pe gât de posesorii de voturi, chiar și în lipsa vreunui beneficiu pentru elevi sau profesori. Cât timp anticipează ce se așteaptă de la ei, sunt experți în matrapazlâcuri. Până acum, toți știau ce se așteaptă de la ei și sigur nu băteau la ușile ministrului prea des. Erau fericiți că pot împinge în rețele sociale postările ministrului munciunii, că urmează căile atât de bine știute, deși rușinoase mereu. Schimbarea ministrului, însă, reprezintă și un risc, dar și o oportunitate, pentru vasali. Riscul de a greși, neanticipand corect de unde bate vântul, dar și oportunitatea de a se face remarcați, de a se pune la dispoziție, de a se face utili, de a vântura informații, secrete, pentru a-și merita feuda. Imbulzirea la ușa noului ministru este indiciul sigur că ordinea medievală, dar și cea comunistă, centralizate prin definiție, au supraviețuit democrației. Domnule Ministru, nu vă tratați urât subordonații. Dacă o veți face cu ei, ei vor înțelege să facă la fel cu subordonații dumnealor, și nu va fi bine pentru dumneavoastră. Dacă îi disprețuiți, mai bine renunțați la colaborarea lor. Ar fi mult mai onest decât să le folosiți slăbiciunile pentru a-i ține într-o servitute care, cel mai probabil, se va răzbuna.
Pentru ca oamenii au impresia ca nu ești în gașcă cu ei dar stai liniștit vor dispărea și aceste iluzii și gargauni.E un întreg sistem.corupt de sus până jos.Ar trebui sa fiți trimiși cu toții la galerie,reînființate galerele doar pentru astfel de categorii de hoți care ne-au nenorocit pe toți. Asta ne-ati făcut, ne-“ati ciuruit pe toți “.
Pentru ca e politizat totul și au pus tot felul de loaze în posturi cheie iar ei nici de portari nu fac.Sorry ,not sorry!
Sistemul de învățământ este în moarte clinică,trebuie resuscitat imediat.
Da, Dana, dar mortul nu se resusciteaza cu vorbe dulci pe Facebook, ci cu resurse, investitii si corectitudine.
E îngropat demult. Care moarte clinica? Nici macar parastase nu i-au facut. Umbla ca fantoma.
Inspectorii și directorii sunt pile politice, se acoperă unii pe alții.
Până acuma nu ai fost în sistem? sau te faci că nu știu.
sunt pătiți,dle ministru….s au dus să vorbească și le a fost mai rău….pe lângă faptul că nu s a rezolvat nimic!!!
Aveți perfecta dreptate.
Ar trebui, însă, dus acest gând până la capăt: de ce nu mai avem încredere în nimeni până la dvs? Aș enumera doar trei motive.
1. Majoritatea la care apelăm, pe verticală în sus, nu a venit pe post decât din interes personal și nu pentru că a dorit să fie bine.
2. De 30 de ani orice consultare pe teme importante a fost falsă consultare, ceea ce arată că neîncrederea nu este numai de jos în sus, ci și invers, de sus în jos.
3. Lipsa de transparenta decizională și supra-reglementarea însoțită de o birocrație aberanta ce pare a servi oricui, dar nu beneficiarului direct face dificila orice încercare de a discuta.
Nu cred ca mai avem incredere nici in ministru. Poate doar in justitie. Cum sa dati afara din competitie un elev de clasa a 7a ,cand e atat de bun si reuseste sa se califice la nationala la calasa a 9 a la Olimpiada de Securitate Cibernetica? Cum sa nu il lasati anul acesta sa participe la Acadnet cand anul trecut a luat medalie de aur?
Cum sa le iei bursele de la elevii de clasa a 5a care au primit pe meritele de la olimpiadele de anul trecut? oare stiti cat munceste un copil in Romania ca sa faca performanta?
Hotararea 401/2025 din 21.02.202 a Tribunalului Bucuresti face dreptate in Romania si le da posibilitatea copiilor sa se inscrie la olimpiade si sa isi ia bursele atat de greu muncite.