Daniel David: Ordinul ce obligă universitățile să verifice toate tezele de doctorat de după 1990 nu oferă “un câștig clar” / Tezele persoanelor cu funcții publice “ar trebui verificate cu prioritate”

518 vizualizări
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic
Daniel David / Foto: Universitatea “Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca
Ordinul de ministru ca universitățile din România să verifice toate tezele de doctorat susținute după 1990 “nu are cum să ajute” și chiar poate afecta imaginea internațională a universităților de prestigiu, spune, într-un interviu acordat Pressone.ro Rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj, Daniel David. Acesta comentează pe larg măsura propusă de ministrul Sorin Cîmpeanu și spune că, spre finalul lunii, Consorțiul Universitaria va discuta o posibilă propunere ca ordinul să fie abrogat.

Întrebat în legătură cu tezele de doctorat ale persoanelor care ocupă funcții publice, Daniel David a răspuns că acestea “ar trebui verificate cu prioritate”. 

El spune în interviul pentru Pressone.ro că, pentru universitățile mari, tradiționaliste, ordinul nu oferă “un câștig clar”: “Noi avem de ani de zile strategii împotriva plagiatului, avem proceduri foarte clare”. Și arată de ce, în opinia sa, demersul nu are cum să ajute când e vorba despre un număr foarte mare de teze – între altele pentru că:

  • “Rezultatele fals negative, adică rezultatele pentru teze care ar fi fost plagiate, dar care totuși au trecut ca fiind neplagiate, sunt foarte mici la universitățile care au o cultură antiplagiat de mulți ani de zile. (…)
  • (…) Chiar dacă vom găsi sau nu vom găsi probleme pentru anumite teze, asta nu închide discuția. Rămâne posibilitatea, absolut normală, de a pune sub semnul întrebării anumite teze de doctorat și de a face apel, apoi, la procedurile pe care le avem deja, de verificare prin CNATDCU. (…)” 

În privința unei posibile cereri de abrogare a ordinului, Daniel David spune în același interviu că “vom avea o întâlnire a Consorțiului Universitaria la Predeal, pe 23 – 25 octombrie, unde vom ridica și vom discuta această procedură. Vom decide ce este de făcut, dacă implementăm ordinul și în ce formă îl implementăm. Vom pune pe masă și opțiunea de a-i cere ministrului să reanalizeze acest ordin. Rămâne să discutăm la nivelul Consorțiului”.


1 comment
  1. Nici un doctorand nu poate sustine teza fara acordul conducatorului stiintific (cadru didactic universitar)!
    Deci, ce se intampla cu conducatorii de doctorat care le-au spus doctoranzilor ca teza este in regula si ca o pot sustine?
    Sau, cu comisiile (locale, nationale si de la minister) care au analizat teza si au spus ca este in regula?
    Sau, cu universitatiile care au promovat astfel de oameni in postura de conducatori de teze de doctorat?
    Problema cu plagiatele este a sistemului, nu a doctorandului prost indrumat si sfatuit …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Ligia Deca: Trebuie să punem în prim-plan și necesitatea organizării rețelei școlare în așa fel încât să avem clase cu componență socio-economică mixtă / Studiu OECD: Reducerea analfabetismului funcțional până în 2030 are impact economic pe termen lung de 200% din PIB. Dacă îl eliminăm, e de aproape 300%

Trebuie să punem în prim-plan și necesitatea organizării rețelei școlare în așa fel încât să avem clase cu componență socio-economică mixtă, a declarat consilierul prezidențial pentru Educație și Cercetare Ligia…
Vezi articolul

În 17 județe copiii sunt lăsați corigenți masiv în clasa a VIII-a, ca să nu intre în Evaluarea Națională. “Intenționăm să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns aici,” anunță ministrul

În 17 județe din toată țara, ratele de corigenți sau elevi lăsați cu situația neîncheiată cresc masiv în clasa a VIII-a, potrivit unei statistici publicate de Ministerul Educației. Cele mai…
Vezi articolul

Subiecte de Bacalaureat “care să nu mai fie bazate pe memorie”, anunțate spre pilotare de ministrul Educației pentru examenul din 2021 / Plus: Anisie anunță planuri-cadru noi începând de la clasa pregătitoare și până la finalizarea liceului

“Pentru anul acesta școlar, nu se poate schimba nimic. Ceea ce pot să spun este că putem să construim pentru anul viitor măcar subiecte în așa fel încât, pilotându-le, să…
Vezi articolul