Daniel David: Pot să fie și comasări „proaste”. Nu Ministerul le face / Dacă primarul s-a pus de acord cu inspectoratul județean, noi doar validăm

12.132 de vizualizări
Foto: Gov.ro
Ministrul Educației Daniel David a recunoscut că pot fi și comasări „proaste”, dar a subliniat că nu Ministerul Educației este responsabil, ci inspectoratul școlar și autoritățile locale. „Dacă primarul s-a pus de acord cu inspectoratul județean, noi doar validăm, ca să spunem așa, acele reorganizări”, a spus David la Antena 3.  
  • Amintim, prin legea 141/2025 care a intrat în vigoare, școlile care au sub 500 de elevi își pierd personalitatea juridică și se vor comasa cu altele. La fel și grădinițele sub 250 de copii.
  • 507 școli își pierd statutul de unități cu personalitate juridică și devin structuri arondate altor unități în reorganizarea declanșată de Minister

Ministrul Daniel David a spus că pot fi și comasări „proaste”, în contextul în care au apărut în spațiul public situații punctuale aparte: de exemplu, Liceul Tehnologic din Țăndărei, Ialomița, care se va comasa cu o școală gimnazială fără personalitate juridică și cu un liceu neacreditabil pe învățământul profesional.  

Daniel David a subliniat că „autoritățile locale știu ce au acolo, câte clădiri au copii, nu ministrul știe toate aceste lucruri”.

Redăm răspunsul integral

Antena 3: Dacă un liceu care își pierde personalitatea juridică e la Țăndărei și cel cu care se comasează e la marginea Sloboziei…

Daniel David, ministrul Educației: Comasările, dacă s-au făcut așa, repet, pot să fie comasări proaste. Lumea trebuie să știe că nu Ministerul le face. Ca să înțelegeți mecanismul, că toată lumea vine și întreabă ministrul. De ce școala X s-a comasat cu.. Dacă autoritățile locale, adică primarul s-a pus de acord cu inspectoratul județean, noi doar validăm, ca să spunem așa, acele reorganizari. 

Autoritățile locale știu ce au acolo, câte clădiri au copii, nu ministrul știe toate aceste lucruri și atenție, chiar dacă s-au făcut aceste reorganizări de unități școlare, am avut grijă, apropo de ce a spus că procentul să ne uităm și la procentul mic, am avut grijă ca să rămână reglementarea ca fiecare unitate teritorială administrativă mă gândesc la cele mai mici, la comună, fiecare comună să rămână comunitate școlară cu personalitate juridică, chiar dacă are sub numărul stabilit prin lege, sub numărul limită stabilit prin lege”.

Informații de context

Amintim, 507 unități școlare care aveau până acum personalitate juridică devin structuri arondate altor unități, în cadrul procesului de reorganizare a rețelei școlare declanșat de Ministerul Educației și Cercetării în urma Legii Bolojan, anunță ministerul într-un comunicat de presă transmis joi, 14 august. Acesta precizează că este vorba despre 8,1% din totalul de unități cu personalitate juridică existente.

Personalul didactic și auxiliar, precum și părinții elevilor care învață la Liceul Tehnologic Țăndărei, județul Ialomița, se opun reorganizării unității de învățământ „prin scindarea nivelurilor de învățământ și redistribuirea lor către alte două unități”, una fără personalitate juridică și alta care nu poate obține acreditare pentru învățământul profesional.

Într-un memoriu adresat unei serii de instituții, printre care Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Muncii, semnatarii atrag atenția cu privire la efectele negative ale acestei măsuri și solicită stoparea oricărui demers de acest fel și deblocarea posturilor titularizabile pentru ciclul primar, care au fost blocate în ședințele de repartizare ale Inspectoratului Școlar Județean.

Memoriul, semnat de 81 de cadre didactice și auxiliare și părinți, se adresează Primăriei și Consiliului Local al orașului, Inspectoratului Școlar Ialomița, Ministerului Educației și Cercetării, Ministerului Muncii, FSFLI Ialomița, Asociației Partida Romilor „Pro Europa” și Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități.

La liceul din Țăndărei, Ialomița, sunt înscriși aproximativ 450 de elevi, dintre care 200 de elevi sunt de etnie romă, iar 16 au cerințe educaționale speciale (CES), se arată în documentul publicat de unitatea de învățământ.

Acești elevi ar urma să fie mutați la două școli din oraș: Școala Gimnazială „Spriu Haret”, care nu dispune de personalitate juridică, și Liceul Teoretic „Paul Georgescu”, neacreditabil pe învățământul profesional.

Citește și:
507 școli își pierd statutul de unități cu personalitate juridică și devin structuri arondate altor unități în reorganizarea declanșată de Minister / MEC: Este vorba despre 8% din totalul unităților cu personalitate juridică existente
Liceul Tehnologic din Țăndărei, Ialomița, se opune comasării cu o școală gimnazială fără personalitate juridică și cu un liceu neacreditabil pe învățământul profesional – memoriu


10 comments
  1. Mare nesimtire…
    Toti suntem prosti, doar el e destept…

  2. voi după ce distrugeți ceva, va spălați pe mâini. păcat că ți-ai stricat reputația pe care o aveai prin mediul in care trăiai idilic, se pare.

  3. Ba , tu ești apogeul și everestul prostiei! Atâta incompetență cat are acest guvern cred ca nici în Uganda nu găsești.
    Problema este ca vă jucați cu viețile și destinele unor oameni amărâți.
    Unde sunt acum marile ONG-uri care se ocupau de drepturile persoanelor defavorizate ?
    Pur și simplu acest guvern nu merită !!

  4. Ce gluma ! Impui niste criterii si apoi afirmi ca e la latitudinea primarilor !
    Acum te speli pe maini si dai vina pe administratia locala , tipic politician infractor ordinar , hoțul care striga hoții!

  5. Bun, au decis primarii. Au fost comasate școli din comune diferite, finanțate de la bugete locale diferite.
    Vine iarna. Legal, cine plătește cheltuielile școlii cu PJ în trei comune diferite? Cine plătește combustibilul, curentul, apa? Cine repară microbuzul școlar și cine decontează naveta?
    Nici de astea n-a auzit ministrul, el are avion și diurnă și i se decontează chirie in buricul capitalei.
    DEMISIA, DAVID!!!

  6. E propunerea primariilor si inspectoratelor, ce treaba are el ca se comaseaza? El nici macar n-a vrut asa ceva.. Adevarul este ca inspectorii si primariile au topait dupa cum li s-a cantat, bucurosi ca aduc si ei un plus la valoarea invatamantului. Niste slugarnici fara creier. Si inteligentul tot nu pleaca. Nerusinatul!

  7. Se spală pe mâini de toată povestea asta, el nu știe nimic, nu era în țară.

    HUO DAVID! Demisia!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Se deschide primul Centru Naţional de Educaţie Montană, în Parcul Natural Bucegi / Tabere pentru elevi, drumeţii pentru începători şi ateliere de căţărat, schi, orientare sau prim ajutor

Asociaţia Montană Carpaţi şi Salvamont România vor deschide, într-un parteneriat unic, porţile primului Centru Naţional de Educaţie Montană, în inima Parcului Natural Bucegi, anunță Brașov.net, scrie G4Media. Centrul va fi…
Vezi articolul

Cel puțin două școli din sectorul 3, Școala Gimnazială nr. 82 și nr. 195, nu au primit banii de burse pe luna noiembrie, deși termenul limită până la care elevii au de primit banii era 15 decembrie / Primăria sectorului 3 a aprobat bugetul abia în data de 20 decembrie

Elevii școlilor Gimnaziale nr. 82 și nr. 195 din București, ambele din sectorul 3, încă nu au primit banii pentru bursele pe luna noiembrie, în data de 22 decembrie, ne-au…
Vezi articolul