Daniel David, după ce noul președinte Nicușor Dan a criticat curriculumul la clasa a II-a: Să ne amintim că, în primar, reforma curriculară a început în urmă cu mai mult de un deceniu, deci e timpul să te mai uiți la ea

6.092 de vizualizări
Daniel David și Nicușor Dan / Foto: Gov.ro / dreamstime.com / colaj Edupedu.ro
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că reforma curriculară pentru învățământul primar „a început în urmă cu mai mult de un deceniu, deci e timpul să te mai uiți la ea”. Nicușor Dan a spus marți, 13 mai, la dezbaterea electorală de la Antena 3, că „trebuie să modificam, în proporție mare, ceea ce învață copiii la scoală”. „Am fetița în clasa a II-a și eu sunt îngrozit de ce i se cere să știe la vârsta asta. Și vorbesc cu maximă seriozitate”, a precizat acesta.
  • UPDATE 18:25 Raportul QX lansat luni, 19 mai, a fost publicat de ministerul Educației și Cercetării și poate fi consultat mai jos în articol

Mihai Peticilă, Edupedu.ro: Tot legat de curriculum, președintele României a spus că are copilul la școală în clasa a II-a și că învață foarte multe lucruri la școală. A fost uimit. A spus că trebuie rafinată cantitatea de informație. Vă veți uita, după ce aplicați reforma curriculară în liceu, și la reforma curriculară care a avut deja loc pentru gimnaziu și învățământ primar?

Daniel David: Este timpul. Hai să încheiem partea cu liceul. Să ne amintim că, în primar, reforma curriculară a început în urmă cu mai mult de un deceniu, deci e timpul să te mai uiți la ea. Da, aș vrea să mă uit la cele două (învățământ primar și gimnaziu – n.red) prin aceeași filosofie pe care am menționat-o pentru liceu: conținut mai puțin, dar relevant, fără ideea de lecție și oră, metode de predare, manuale de alt tip, da.

DOCUMENT Raportul QX lansat de ministrul Daniel David luni, 19 mai 2025:

Informații de context

Amintim că un semnal de alarmă în legătură cu conținuturile de la clasa a II-a a fost tras și de expertul educațional Oana Moraru. „Clasa a II-a le propune un salt mult peste media naturală a inteligențelor și a puterii de lucru a copilului. Asta fiindcă, odată cu înființarea claselor pregătitoare, cineva a turnat programa de a III-a în a II-a, programa de a II-a în clasa I, iar la clasa a V-a nu s-a mai gândit nimeni unde rămân copiii. E ca și cum o luăm de la capăt cu școala și le trântim în cap o mulțime de informații și avem pretenții pe skill-uri academice incredibil de ridicate”, a declarat Oana Moraru în podcastul Părinți Cuminți.

„În școala românească există trei mari șocuri: clasa a II-a, clasa a V-a și clasa a IX-a”, a avertizat Moraru, fondator de școală de peste 25 de ani, absolventă de liceu pedagogic și a Facultății de Litere de la Universitatea din București.

Și psihologul Raluca Anton a atacat problemele programei școlare. Cum poți să îi ceri unui copil de clasa a V-a să facă un raționament deductiv, când raționamentul deductiv apare în creier abia la 14 ani? Copilul va învăța mecanic, atrăgea aceasta atenția.

Citește și:
Nicușor Dan: Am fetița în clasa a II-a și sunt îngrozit de ce i se cere să știe la vârsta asta. Vorbesc cu maximă seriozitate. Trebuie să modificăm, în proporție mare, ceea ce învață copiii la scoală, astfel încât să ne concentrăm pe noțiuni esențiale
Nota pentru sistemul de educație dată de Nicușor Dan: între 5 și 6 / Trebuie să stimulăm inclusiv financiar profesorii buni, să meargă spre zonele rurale, urbane mici. Am încredere în ministrul Daniel David
Oana Moraru: În școala românească există trei mari șocuri: clasa a II-a, clasa a V-a și clasa a IX-a. Cineva a turnat programa de-a III-a în a II-a, programa de-a II-a în clasa I, iar la clasa a V-a nu s-a mai gândit nimeni


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Cercetării Științifice are atribuții noi, dar mai puține de spus în privința standardelor de calitate în domeniu, prin noul Regulament de funcționare / Mai mulți membri, reguli mai precise privind conflictul de interese

Consiliul Național al Cercetării Științifice, for ce are ca scop să sprijine autoritățile în domeniul cercetării, are o serie de atribuții noi sau modificate, ca urmare a schimbărilor legislative din…
Vezi articolul
Ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie

„Trebuie actualizat ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie, în conformitate cu situația actuală / Suntem la un pas de același haos cu care ne-am confruntat în septembrie” – Consiliul Național al Elevilor

Consiliul Național al Elevilor (CNE) solicită Ministerului Educației și Ministerului Sănătății „actualizarea ordinului privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie, în conformitate cu situația actuală, până pe data de 30…
Vezi articolul

VIDEO Studenții voluntari de la Universitatea de Agronomie au început să curețe Baza Sportivă Cireșarii, din Sectorul 1, un spațiu de 3 hectare lăsat în paragină, pe care Ministerul Educației a anunțat că îl va reamenaja pentru copii

Studenții voluntari de la Universitatea de Agronomie au început să curețe Baza Sportivă Cireșarii, din Sectorul 1, potrivit unor imagini primite de Edupedu.ro de la reprezentanții USAMV. În fotografii se…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este susținut de Telekom Romania

VIDEO Adrian Timofti, directorul Liceului Varlaam din Iași: Cred că școala are niște super-puteri pe care încă nu a învățat să le folosească / Pentru școala online „ar fi mai simplu să vedem obiectivele elevilor de acasă, cum învață ei mai bine și să venim cu altceva decât un spectacol la care ei să privească”

Cred că școala are niște super-puteri pe care încă nu a învățat să le folosească, spune Adrian Timofti, directorul Liceului Varlaam din Iași, în cadrul conferinței hibrid SuperTeach, „Învățarea și…
Vezi articolul